2937
Sök

hur många här på garaget.org kör på 95oktan bensin??

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
29 september 2006
#21
jag tankar oxå 95... blir bilen piggare eller nått om man tankar 98 som nån här sa eller vadå??   

en polare testade shells v-power i sin 745 gl förgasare å de vart faktiskt en märkbar skillnad på bilen big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Evolution
1 627 Inlägg
29 september 2006
#22
98 blir det i s4

Fäll ner pungen och landa

1 867 Inlägg
29 september 2006
#23
Jag tankar oftast 95, av kostnadsskäl.
Har testat att tanka V-Power ett par gånger, med överraskande resultat, bilen går jämnare, känns som det är mer vrid i mellanregistret.
Men som sagt, bara nån gång ibland när jag känner för att lyxa till det, annars 95.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Fartygsingenjör
550 Inlägg
29 september 2006
#24
Tankar 98 men även V-power om man hittar en shell mack, blir ju ingen större skillnad på en standard bil utan V-power är ju optimerat för bilar med helt andra effektkurvor än vanliga svensson kärror.

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
29 september 2006
#25
98, men min är ju chippad... säger anders carlsson 98, då kör man på 98  smile

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

607 Inlägg
29 september 2006
#26
98 i cossien, 95 i Bmw och volvon.

Finns ingen anledning att köra med 98 i vanliga bruks bilar

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

Impreza Drifter
116 Inlägg
29 september 2006
#27
V-Power.
Häller i nått annat blask i min maskin.
KOmmer inte  bensinbolaget upp i 95 oktan såå blandas bensinen ut och dåå är det inte ren soppa länge.. Spikningarna kan uppståå..

Team PowerSlide
Subaru Impreza WRX STI -02 Drift Edition

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
29 september 2006
#28
98 i båda bilarna för min del smile


Skogenracing.com
154 Inlägg
29 september 2006
#29
95 i Saaben... vette tusan vad jag ska tanka i Racern nästa sommar...


112 Inlägg
29 september 2006
#30
Håller på o testar själv vad som e mäst ekonomisk, men de lutar åt 98oktan o så e ju 98 bättre för motorn har jag hört


272 Inlägg
29 september 2006
#31
98 tankar jag i min.

12 086 Inlägg
29 september 2006
#32
Jag kör 95 i allt jag åkt hittills..

GTI Power
76 Inlägg
29 september 2006
#33
Jag gör det på min Pegga 309 GTi.

Nisse! från man-power.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
29 september 2006
#34
jag testade 98 i min sierra 2,9:a idag å biljäveln tog mindre soppa :o tyckte att den tog ganska mkt mindre än med 95..huuh kan de värkligen vara så??

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Örebroare i exil
970 Inlägg
29 september 2006
#35
Testat både 95 och 98 oktan i Saaben, men har inte märkt så stor skillnad att det motiverar 98 oktanens högre inköpspris

Hej FRA!

Lada-missbrukare
566 Inlägg
29 september 2006
#36
Alltid 98:a i Ladan eftersom den e turbomatad wink

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

1 854 Inlägg
29 september 2006
#37
Alltid 98

1 268 Inlägg
29 september 2006
Trådstartare
#38
patrik_sct-tuning skrev:
man tjänar på att tanka 98 eller allra helst V-Power bilen dricker mindre soppa då!

ej märkt nåt.... tyckte soppan tog slut snabbare :p

Scania arbetare
364 Inlägg
29 september 2006
#39
jag

Audiholic!

638 Inlägg
29 september 2006
#40
patrik_sct-tuning skrev:
man tjänar på att tanka 98 eller allra helst V-Power bilen dricker mindre soppa då!

Bullshit. Beror ju på vilken motor det är och vad den är optimerad för.

95 är det absolut inga fel på? Förstår inte varför folk ska i med 98 eller V-power. Ger absolut ingen märkbar effekthöjning eller dyl. Inte på standardbilar iaf.

Kommer väl nånting här snart!


Sök