4632
Sök

hur många här på garaget.org kör på 95oktan bensin??

1 268 Inlägg
29 september 2006
Trådstartare
#1
hur många här på gorg kör på 95oktan bensin??

Husägare
268 Inlägg
29 september 2006
#3
jag med

no turbo shit just real power

121 Inlägg
29 september 2006
#4
Inte jag.... vägrar.

Att komma två är att förlora!

Rally ludde
213 Inlägg
29 september 2006
#5
Jag kör på 95 oktan på min Golf GT -86

////////RallyLudde////////

282 Inlägg
29 september 2006
#6
Till vinterbilen duger 95 smile

med lem
1 147 Inlägg
29 september 2006
#7
jag...

testade shells v-power en dag när det kostade som 95, kan ju inte påstå att det gjorde nån märkbar skillnad, så känns onödigt o tanka dyrare..
Senast redigerat av dallelito (29 september 2006)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Glassbåtsingengör
207 Inlägg
29 september 2006
#8
Fattig studerande som man är får man leva med att bara ha råd med 95

Signaturtext kan du vara själv!

124 Inlägg
29 september 2006
#10
man tjänar på att tanka 98 eller allra helst V-Power bilen dricker mindre soppa då!

Miklen
29 september 2006
#11
patrik_sct-tuning skrev:
man tjänar på att tanka 98 eller allra helst V-Power bilen dricker mindre soppa då!

Det beror ju helt på bilens motorsystem osv osv... Chippade bilar kräver ju oftast 98.. trimchip iaf..

Ja för min del tankar 98 för dels så går bilen märkbart piggare å dessutom billigare..men sen vet ja ju inte om bilen e chippad eller inte heller wink

Zoom Zoom
381 Inlägg
29 september 2006
#12
jag tankar 95 tongue

Power is Nothing Without Control

1 396 Inlägg
29 september 2006
#13
Jag tankar 95!
Varför hålla på och fjanta sig med 98 oktan till en vanlig bil?

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
29 september 2006
#14
jag kör 95

5 710 Inlägg
29 september 2006
#15
NiclasT skrev:
Jag tankar 95!
Varför hålla på och fjanta sig med 98 oktan till en vanlig bil?

Vissa "vanliga bilar" kräver 98 oktan för att nå maximal prestanda, tex min Aero.
På vintern går det däremot utmärkt med 95.

MVH Jonas
..............

BMW Power
2 362 Inlägg
29 september 2006
#16
nja jag tankar 98, rekommenderas tillochmed att man gör det till golfen tongue

BMW, bogsering med wire :/

1 396 Inlägg
29 september 2006
#17
jonTe skrev:
NiclasT skrev:
Jag tankar 95!
Varför hålla på och fjanta sig med 98 oktan till en vanlig bil?

Vissa "vanliga bilar" kräver 98 oktan för att nå maximal prestanda, tex min Aero.
På vintern går det däremot utmärkt med 95.

Jag ser Aeron mer som en specialbil. Jag menade förstås vanliga till-och-från-jobbet bilar som t ex Volvo 850 och Renault Megane.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
29 september 2006
#18
jag, ja har dessutom testat V-power och märkte inte ett skit. då gör det större skillnad att köra på natten då det är kallt

man lever bara en gång så lev väl!

9 108 Inlägg
29 september 2006
#19
Oftast 95.


Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
29 september 2006
#20
jag kör på 95, ser inget behov att att köra på ngt annat. såg ingen skillnad på omegan iaf.

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon


Sök