2316
Sök

Polyesterplastning tips!

526 Inlägg
16 augusti 2012
Hehe låter kanon mannen! Du kan även använda 0.3mm aluminium i huven och göra en X  eller kors konstruktion smile du ska väll lacka både under och ovansidan?

haha du har fått mycke hjälp av mig och många fler nu smile Bara att slänga iväg ett PM om du vill ha mer hjälp eller funderar över någe smile Så kanske jag kan hjälpa dig både bildmessigt och att förklara smile

Sådanna projekt är roliga att följa smile Keep it up dude big_smile

77 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
mogge92 skrev:
jag har en 945 med plast skärmar och huv jag fäste dock dom lite bättre än vad det var innan inga vibrationer

hmm... kanske inte blir så mycket påfrestningar som man tror?

Ska dock ta åtgärder och fästa dom såklart!

Hur är ytan på lacken? är de som vanlig plåt eller?

77 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
TyraX skrev:
Hehe låter kanon mannen! Du kan även använda 0.3mm aluminium i huven och göra en X  eller kors konstruktion smile du ska väll lacka både under och ovansidan?

haha du har fått mycke hjälp av mig och många fler nu smile Bara att slänga iväg ett PM om du vill ha mer hjälp eller funderar över någe smile Så kanske jag kan hjälpa dig både bildmessigt och att förklara smile

Sådanna projekt är roliga att följa smile Keep it up dude big_smile

De här med ett X konstruktion under huven låter jävligt smart! de får jag nog göra...

smart lösning! får ju ha något att fästa huven på fästena också ju, så kanske kan utnyttja det?

Ah de har varit mycket användbar information! förväntade mig inte så mycket respons! trodde alla skulle tröttna på mina nybörjarfrågor haha:)

Vi får se, kanske blir en projekttråd av det!

Ska ge mig på och söka sponsorer senare också:)

så man får lite hjälp av firmor, Självklart ska jag skicka iväg ett pm ifall de strular:)

Allt ska lackas, ovansida som undersida, tanken är att de ska bli ett utställningsbygge med högtalare, skärmar, motivlackering osv, Allt kostar så jävla mkt pengar också... så det är anledningen till att jag ska söka sponsorer.

hur som så kan jag göra väldigt mycket själv:) så som färg och lack, spackla, slipa, osv de kan jag göra själv, så de kommer jag ju ge mig på:)

Problemet med denna bilen är att den inte kommer tåla E10 bränslet som kommer om ett par år... så antigen får jag bygga eget bränsle och tändsystem... eller så får jag byta motor. och för tillfället lutar de mot både hahaha:D frågan är vad man ska använda för motor.. vill bygga om den till bakhjulsdrift också ju, så de får bli någon motor som har växellåda till bakhjulsdrift:)

Vet att de är ett stort projekt men de är i princip ett måste... smile

526 Inlägg
17 augusti 2012
de där med E10 har vi inte sett en hörru smile Dom har ju snackat om i 2-3år att 95 oktanen ska vörsvinna men dom gör fortfarande inte lag i sakek trotts att de flesta bilar går renare på 98 oktan!

Nybörjar frågor lär man ju ha annars får man ju inte reda på nå smile de e ju därför de finns sånna här forum smile

Sök