Sänt den mera fram.. Blev ca 9 gäng fram.. Måste vara ca 2cm typ.. Blev mycket jämnare nu. Dock skrapade det i, i varje gupp på vägen ett tag, men nu är det bättre med det med
Ser inte så lågt ut ändå för att vara 15"? Eller skrapar det däck i hjulhusen?
Det skrapar i hela tiden. Kan inte svänga fullt rattutslag :p Men efter jag åkt en bit så var det bättre.. Men höll på att fastna när jag åkte upp för et rottoar hemma för att komma in på en parkering. Trottoarer, vilket påhitt det ska vara.. Bort med skiten
Och det ser väl inte så lågt ut eftersom det är så mkt däck ivägen.. Har kanske 6cm markfrigång under.. Men det går inte att sänka mera nu, då måste jag göra något åt skärmarna innan
Juste, du har ET0 på dom rackarna, då kan jag tänka mig att det tar i lite Jag har ju ET30 med spacers så mina är ju 3cm längre in än dina = långt ifrån skärmkanter och annat Kan svänga fullt utan problem. Men får akta mig när jag svänger och kör i gupp ibland.
Juste, du har ET0 på dom rackarna, då kan jag tänka mig att det tar i lite Jag har ju ET30 med spacers så mina är ju 3cm längre in än dina = långt ifrån skärmkanter och annat Kan svänga fullt utan problem. Men får akta mig när jag svänger och kör i gupp ibland.
Hehe, ja. Man tänker oftast inte på att det är ET0.. Lurigt det där.. Hade jag haft annat et hade bilen säkerligen varit lägre än nu Men tyvärr kan jag inte göra nå åt saken. Den får förbli "hög" i detta utförande. Men det lär ju vara poke
La prem, gillar tyskar, men måste fråga vad är ET som ni höll tal om, ET0 och ET30 om? Kul och lära sig något nytt inom bilar
ET är hur långt in/ut fälgarna hamnar. Olika bilar har naven olika långt in ut. Ju högre ET ju längre in hamnar fälgen. ET mäts i millimeter, så hans fälgar som har ET0 hamnar 3 cm längre ut än mina som har ET30, och därför blir det lite problem med att däcken tar i skärmkant m.m.
Bra svar där, förstår hur du menar, att centrumen är olika långt in och ut på fälgarna, alltså om man har tex golf och ska kunna köra utan att den ska ta i så ska man ha hög ET? Tack för svaret!
Bra svar där, förstår hur du menar, att centrumen är olika långt in och ut på fälgarna, alltså om man har tex golf och ska kunna köra utan att den ska ta i så ska man ha hög ET? Tack för svaret!
Beror lite på hur breda fälgar man har också. Både jag och han i denna tråden har 8" breda fälgar, då är det rätt tight när man kör lågt. Jag måste ha 5mm spacers för annars tar fälgen i på insidan mot fjäderbenet/coilovern i stället. Så det är en fin balans där emellan
Bra svar där, förstår hur du menar, att centrumen är olika långt in och ut på fälgarna, alltså om man har tex golf och ska kunna köra utan att den ska ta i så ska man ha hög ET? Tack för svaret!
Beror lite på hur breda fälgar man har också. Både jag och han i denna tråden har 8" breda fälgar, då är det rätt tight när man kör lågt. Jag måste ha 5mm spacers för annars tar fälgen i på insidan mot fjäderbenet/coilovern i stället. Så det är en fin balans där emellan
Nu förstår jag, kommit in i tyskstuket och behöver lära mig lite till ännu, tack ska du ha!
Syns det någon märkbar skillnad? Dock vaxar jag för hand, så det tar ju sin lilla tid. Har endast gjort 3/4 av taket, samt hela västra sidan på bilen. Den är sjukt matt.. Sen så vet jag nu inte om jag kommer ha kvar bilen för jag ska ev byta bort bilen den 25e..
Rätt schysst utseende utan sidolister... Dock sätts dom på igen när bilen är helt vaxad
Snart är hela bilen putsad.. Tagit mig totalt ca 11 timmar än så länge och ändå är inte huven klar. Har gjort hela bilen utom huven alltså. Skitbil och vara matt. Har rätt ont i axeln också efter alla monotona rörelser. Men fixar bild imorgon om vädret håller i sig. Eftersom jag måste åka en bit dit jag håller på, så får det inte regna. Då skiter det sig. Ska även lacka om handtagen igen efter jag sett att det nötts bort lite.
Velar så inåt h*lvete om jag ska byta bort bilen eller inte. Men just nu lutar det inte åt det iaf.
Mitt tyg kommer även i veckan som jag beställt. Så om jag har kvar bilen, vilket ni alla nu ska övertyga mig till att ha kvar Så hinner jag nog fixa inredningen lite till Biltematräffen.
Något blankare Men vet inte om det syns på bild, att huven fortfarande är matt. Har inte gjort något åt den än pga vädret.
Har även fått hem mitt tyg som ska in i bilen innan söndag helst, om jag hinner. Och om det blir av ens pga att jag fortfarande har en enorm beslutångest om bilbyte.
Bilen fick sig en tvätt och lite nya bilder.. Har nu skärmbreddare ligger som kan sättas på. Men om någon är intresserad så säljer jag dom hellre. Har det mesta till Golf Mk2 ifall intresse finns.. Hojta då till på PM!
Kika gärna på min sida för resterande bilder. Släng gärna in kommentarer och en röst Skulle uppskatt
Ny dekal.. Svårt att se vad det står så jag citerar, " I am not drunk, I just have too fucking low car for this shit". Visst, själva bilen är inte så låg. Men mellan skärmar och däck är det grymt tajt Bilen har dessutom sjunkit mera fram nu. Och jag håller på att köra loss innerskärmarna, måste göra något om dom.. Har klätt om lite invändigt med. Dock blev tyget på hatthyllan snett, haha, men inget man direkt tänker på när luckan är stängd Hiss eller diss?