thereze skrev:
näee, nu vill ajg inte ha volvo.. Inte köra gocart inte.. men suck..
men vad ska jag ha för bil..
Till att börja med, prisklass runt 15, måste åka säkert främst för jag har 2 barn som åker med, lär få plats med barnvagn, men vill inte ha megagigantisk bil. Vill ju gärna ha bil som ser bra ut, typ från 98.. är det något mer? Vad rekommenderar ni då?
har ju snöat in på att byta bil jag..min audi nu är min första bil så är ju såå nyfiken på vad som finns mer
även om jag vet att jag inte kan vänta mirakel i min prisklass..
Om du har två barn ,ska du inte köpa kombi då?
kan inte uttala mig om just A4 men kan ju skriva vad jag tycker om min v40.
största skillnaden just med s/v40 fas2 (-01 och framåt) mot tex s60 är att den är lite mindre dämpad från tex vägljud och dyl, inget man märker om du nu inte kör med 35 profil på däcken.
sen antar jag att du vill ha en säker bil nu med tanke på barnen.
vet att x40 var en av dom första bilarna att få 4 stjärnor i euro ncap.
har varit en hel del på skroten och sett krockade x40 bilar och kan säga även om bilen rullat och mosats från alla möjliga håll är kupen intakt!
rekomenderar fas2 då dessa har mer krockkuddar som tex gardiner osv. finns även säten med färdiga barnstolar i nu beroende hur små dina barn är.
MIN bedömning av x40
-Plus-
Billig till vad du får
inte så plastig känsla (beroende vilken årsmodell)
Skön och behaglig att köra
fas2 stolarna är sköna och man kan sitta i timmar utan att få ont eller dyl (fas1 passade inte mig lika mycket)
om något krånglar är det inte rocket sience att byta det själv.
finns bra kunskap om dessa bilar (
www.x40nordic.com)
Bra med plats i bagage (v40)
motorerna med turbo håller bra och lätta att få bra fart i!
-minus-
många bilar har problem med rost (hitta någon från gotland eller inne i landet så mindre risk för det)
kan få problem med tändspolar som spricker men inte så svårt att fixa.
En del får problem med fjädrar som brister och även med styrleder och spindelleder (mest på fas1)
klart det blir mer plus än minus eftersom jag gillar dessa bilar
tror dock oavsett vad för bil du köper för 15K och som är i fint skick för sitt pris tror jag du blir nöjd
just a4an och x40 är ganska lika. vissa delar passar mellan modellerna till och med
lycka till med bil letandet
/Anders