Banz- skrev:
Hehe, Precis Stance är ett samlings namn bara snarare
så låg bil man kan få för att uppnå så fet fitment som möjligt, och köpa dyra fälgar är väl upp till var och en
behöver inte vara dyrt för att vara snyggt hehe.
Nja. Samlingsnamn vet jag inte, har väl inte med att samla något att göra. Fälgar och hur bilen sitter, punkt.
Och den ska inte vara så låg som möjligt för att uppnå fitmenten, det är nog omöjligt, för om bilen ska vara så låg som absolut möjligt har man original plåtfälgar och uppkapade hjulhus, och det är inte snyggt. Att kapa bort trösklar och sektionera bilarna är också ganska ovanligt inom stance.
Så dem ska definitivt inte vara så låga som möjligt, dem ska vara tillräckligt låga för att sitta perfekt, inte mer, inte mindre. Personligen tycker jag sällan stanceade bilar är riktigt låga, men det beror helt på bilmodell osv.
Dyrt? Jo. Själv är jag så trött på alla scenesters som ska handla något billigt skit med mycket offset och bara slamma skiten så det blir poke eller wheelgap kvar och iochmed detta försöka vara en i mängden bara för att det är det som "gäller" för tillfället. Varhelst man åker på stanceträffar ser man dessa tards med stickerbombade golfar på breddplåt med sina kepsar och systemkameror, be a leader, not a follower.
Självklart behöver det inte vara dyrt för att vara snyggt, men det är för det mesta trevligare att kolla på en uppsättning O.Z Turbo eller dylikt snarare än XXR.
För övrigt är det lite det gamet handlar om, att ha dyraste sällsyntaste skiten som du kan hitta.
Ta ett lån och köp fälgar så märker man när folk börjar buga inför ens storhet att det är lite det som är grejen.