4491
Sök

Peugeot 107 och 307: BRA / DÅLIGT

16 Inlägg
20 augusti 2012
Trådstartare
Hej

Tänkte byta ut min "vinterbil" eller rättare sagt slit och släng bilen då den är påställd året runt (Ford Mondeo).
Jag fastnade lite för Peugeot 307 kombi med panorama tak eller ev. cabriolet från 04 och framåt.

Jag har även sneglat lite på trillingarna Peugeot 107, Citroen C1 och Toyota Aygo, som bara kostar en tredjedel i skatt jämfört med Fårrden.

Vilka är dom vanligaste felen på dessa modeller, förutom spindellederna på 307:an ?
Jag tar gärna del av era erfarenheter, bra som dåliga.

Ha en bra dag
Dennis
Senast redigerat av dennis the menace (20 augusti 2012)

Det bästa är gott nog. q8~)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 augusti 2012
Modell 307 är en "riktig" Peugeot med allt vad det innebär, fördelar finns men tveksam kvalité sticker ut en del. Jag får intrycket av att slitdelar och elektronik rent allmänt håller lägre kvalité än vad andra bilar har, som du säger är spindelleder och framvagn en svag punkt men hjullager är en annan komponent som har imponerande kort livslängd.

En trillingbil bygger å andra sidan på Toyota även om någon modell i syskonskaran har ett Peugeot eller Citroen-emblem framtill, det har knappt förekommit några problem med de bilarna överhuvudtaget och få bilmodeller är så billiga i drift som de är.

Behöver du endast ett transportmedel och inga utrymmen eller fällbara tak hade jag absolut satsat på en trilling!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök