4479
Sök

Problem med subaru!

135 Inlägg
30 september 2006
Trådstartare
Har nydligen köpt en legacy turbo-92.
Är vad man kallar en nybörjare på turbo och undrar om det är turbon som strular för mig.
Det är nämligen så att motorn viner rätt så kraftigt, mest vid prick 3000varv på femman.
den viner även i låga varv men mest då. Vinandet lägger dock av vid samma tillfälle jag släpper gasen men börjar sedan igen vid gaspådrag. Undrar om det är turbon eller om det är ingående lager i lådan. Ifall det är turbon, kan man renovera den då?byta kullager? och hur vet man att det är den?

/marcus

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
30 september 2006
Hej. en turbo ska vina men viner din massor eller?

2 652 Inlägg
30 september 2006
så är det precis på min o det är turbon . jag har kollat\bytt tryckslangar \Ic packning Downpipe .

du kan göra så att du lossar slangen mellan turbo \ luftbox o kollar så alla impeller sitter kvar . och även skruva ner downpipe och kolla impellerna på avgassysdan .

när det saknas någon impeller eller är skadad så gör dom ofta sådana missljud ,.

om du är intresserad av hur det kan se ut kan jag maila en bild till dej på en impeller som görjar ge sej .

blir ofta obalans i impeller så den slår i själva huset på turbon och då blir dom skadade.

hoppas jag förkalar så du förstod .

Porsche-Tekniker
6 Inlägg
23 januari 2009
Du får gärna skicka bild till mig, har ungefär samma problem. sad

Sök