Har en 12" bas med fungerande slutsteg. Inget extremt, men fungerar. Stereon är en Alpine IDA X-305
Bak sitter det original högtalare, fram har jag inte kollat.
Min fråga är: Ska jag skaffa mig adapter till 6'9" i hatthyllan för 500kr + 6'9" högtalare och byta ut framsystem. ELLER ska jag endast byta ut framsystem och kanske lägga några extra kronor där?
Tänker inte bygga om något, ingen ork för det. Byggt hatthylla i mdf till e36 förut men har inte tid med det i dagsläget.
Budget ligger på cirkus 2000kr. Såklart får det gärna vara billigare, och begagnat kan jag också tänka mig. Bara det finns inom stockholm.
Har du skidlucka ? Spelar basen genom den ? Om inte, lägg pengar på MDF till en ny låda. DLS RS5 (frontsystem) och ett beg. steg på blocket, då landar du på dryga 2000:- inkl. mtrl och får fin fint ljud.
Skippa ljudet bak helt om du inte kör passagerare till vardags.
Har du skidlucka ? Spelar basen genom den ? Om inte, lägg pengar på MDF till en ny låda. DLS RS5 (frontsystem) och ett beg. steg på blocket, då landar du på dryga 2000:- inkl. mtrl och får fin fint ljud.
Skippa ljudet bak helt om du inte kör passagerare till vardags.
Peter
Har tyvärr ingen skidlucka. Så basen är lite inlåst ja.. Men har inte överdrivet högt krav så ett skysst framsystem så är jag hemma.