4482
Sök

Kopplingsschema dragkrok volvo 740 -88

84 Inlägg
29 augusti 2012
Trådstartare
Tja!
har besiktning nu på måndag och har monterat dragkrok på den. Har problem med backljusen men vet ej om det är tack vara att jag har kopplat in dragkroken eller om det är bromljuskontakten.
Skulle vara tacksom om någon har kopplings schema till dragkroken och vill dela med sig

477 Inlägg
31 augusti 2012
de är väll bara googla bilder "dragkrog kopplingsschema" så får du upp tusen cheman som hjälper dig!
är samma koppling standard till alla bilar med 7 polig handske... det ända som kan skilja är kablarnas färgmarkering beroende på vad du köpt för el sats till
Senast redigerat av blink_pj (31 augusti 2012)

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

4 196 Inlägg
31 augusti 2012
Det är ju lite av ett skämt dedär med bes av dragkroken. Det fanns avtagbart drag på min bil men tidigare ägare åkte på 2a i bes pga att skiten såklart hade rostat fast. Han löste det med att bara kapa av den med vinkelkapen.

Jag ville ju ha drag på bilen så jag tog et vanligt drag ifrån skroten och stoppade dit. På bes ville han ha papper och monteringsanvisning på draget men det hade jag ju såklart inte eftersom jag tog det från skroten. Då sa han okej och så tog han en skiftnyckel och kände på bultarna så dom inte var lösa och sen var det klart.

Och det betalade jag 300 kr för... Han provade inte ens kontakten så du behöver nog inte oroa dig för det.

Sök