3338
Sök

Rx-7 fd3s drifting/gatbilsprojekt

renovering av orginalmotorn regbesiktning sen byte till en trimmad från rotoryperformance bridgeportad med singelturbo haltech styrbox och härva, större intercooler, nytt bränslesystem med dubbla 044, fuelcell öppen screampipe.... Visa mer

64 670 Visningar
Uppdaterades senast 5 oktober 2015
142 Inlägg
15 juli 2013
#61
Du kan få låna min kat till besiktningen! smile

Projekt mazda rx7 "Azureus-7" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264308
www.an88.seAN-kopplingar och slang.
www.dsgbutiken.se Sjukt bra service och hjälp.
www.vegoria.se Jobbet, allt möjligt bra!

158 Inlägg
16 juli 2013
Trådstartare
#62
BraBanan skrev:
Du kan få låna min kat till besiktningen! smile

okej skulle va riktigt schysst de tongue


Lödmongo
138 Inlägg
158 Inlägg
3 augusti 2013
Trådstartare
#64
då var regbesiktning och kontrollbesiktning bokad 20 augusti hoppas verkligen den går igenom så jag kan hänga i nya motorn nån gång tongue


158 Inlägg
18 augusti 2013
Trådstartare
#65
https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102726/102726-25b11a4ebff558e6b56bca51eeaa96e7.jpg
putsa lite inför regbesiktiningen

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102726/102726-43519c7be3716a8daf4bef1e7949470e.jpg
upp pallad för byte av khatt

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102726/102726-914005f0fd7ba0c993778c7175f0b69a.jpg
....
skruva ner khatten som satt på när jag köpte bilen tog en ficklampa och kikade in i den satan slut de va khattmassan låg i en hög därinne plus att när man skruva bort alla värme sköldar så satt de inte en orginal khatt där utan en väldigt mycket mindre med ditsvettsade anslutningar för luftpumpen å så vidare....
aja får väll se hur många poäng jag får på besiktningen  på tisdag känns inte som de kommer så där super bra....


158 Inlägg
20 augusti 2013
Trådstartare
#66
happ gick åt helvete de där fick nedslag på allt typ .....  1 orginal bältena lär bytas till eropeiska 2 reflexerna bak ej e märkta 3 blinkers i stötfångaren fram ej e märkta 4 ljuddämparen såg inte tillräckligt orginal ut 5 avgasvärde besiktnings mannen  drog ur bilen på vägen tillbaka från vågen så small de utav helvete så börja den blåsa in olja tryckröret  så antar att turbon gick.  6 tekniska datan nån som vet var man kan få tag på de till en japan import ?

så nu blir de ur med motorn å gå igenom allt från grund och botten började med å skruva bort allt runt om kring  idag. så ur med skrotet i morgon. hur gör man med ac:n ? lär ju bort med den hur tömmer man den på gas på bästa sätt nån som har bra koll på de?


158 Inlägg
20 augusti 2013
Trådstartare
#67
https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102726/102726-aa79c03c7b171aed379cd5bf07446941.jpg
ned plockning av diverse saker runt motorn
dagens verk


Jading
20 augusti 2013
#68
fan vad tråkigt.. hmm hoppas du får det att lira.. jag har en catback som jag bessar med som du kan låna? smile
Senast redigerat av Jading (21 augusti 2013)

KHRacing
20 augusti 2013
#69
ErikGroth skrev:
happ gick åt helvete de där fick nedslag på allt typ ..... 

1 orginal bältena lär bytas till eropeiska - lätt bytt

2 reflexerna bak ej e märkta - lätt bytt

3 blinkers i stötfångaren fram ej e märkta -lätt bytt

4 ljuddämparen såg inte tillräckligt orginal ut - Hmmm (utbytesdämpare?)

5 avgasvärde besiktnings mannen  drog ur bilen på vägen tillbaka från vågen så small de utav helvete så börja den blåsa in olja tryckröret  så antar att turbon gick. - Så får de inte göra överhuvudtaget- anmäl/kontakta chefen på anläggningen du var på

6 tekniska datan nån som vet var man kan få tag på de till en japan import ?  Skall inte behövas alls då modellen finns som tidigare importerad till just Sverige

så nu blir de ur med motorn å gå igenom allt från grund och botten började med å skruva bort allt runt om kring  idag. så ur med skrotet i morgon. hur gör man med ac:n ? lär ju bort med den hur tömmer man den på gas på bästa sätt nån som har bra koll på de?

Tårtbitsracing
136 Inlägg
21 augusti 2013
#70
EH??? hur då byta till europeiska bälten.. dem är SAMMA!! ja har iaf inte sett nån skillnad eller ens nån som sagt nå om de på nån besiktning... är d oringalbälten i bilen så kan du ge dig satan på att d är samma kvalisort i alla bilarna oavsett vart d är sålda

ork att d kollade E.märkning på blinkers o bakreflexer.. inte ens nån som brytt sig på min bil om NÅTT av d sad

o du FÅR ju för tusan ha ett eftermaknadsavgas på vad va d för analfixerad gubbe du träffade på egentligen sad

o vad small o när?  när HAN gasade på varvstopp? förstod inte riktigt...

ang teknisk data sak de uppenbart finnas då bilen även finns SVENSKSÅLDA... be dem kolla mitt regnummer annars, AOK004


surt sa bävern.. sad god lust o ta den gubben i örat o rycka hårt hmm
Senast redigerat av Wolf_ (21 augusti 2013)

/WOLF
Mazda RX-7

158 Inlägg
21 augusti 2013
Trådstartare
#71
Wolf_ skrev:
EH??? hur då byta till europeiska bälten.. dem är SAMMA!! ja har iaf inte sett nån skillnad eller ens nån som sagt nå om de på nån besiktning... är d oringalbälten i bilen så kan du ge dig satan på att d är samma kvalisort i alla bilarna oavsett vart d är sålda

ork att d kollade E.märkning på blinkers o bakreflexer.. inte ens nån som brytt sig på min bil om NÅTT av d sad

o du FÅR ju för tusan ha ett eftermaknadsavgas på vad va d för analfixerad gubbe du träffade på egentligen sad

o vad small o när?  när HAN gasade på varvstopp? förstod inte riktigt...

ang teknisk data sak de uppenbart finnas då bilen även finns SVENSKSÅLDA... be dem kolla mitt regnummer annars, AOK004


surt sa bävern.. sad god lust o ta den gubben i örat o rycka hårt hmm

han drog bilen till 8000 ute på gatan när ja satt bredvid turbon va flång ny visst hade väll säkert hänt mej å men just att han gjorde på de viset ute på gatan bilen va inte ens trafikförsäkrad... han påstod de fanns så många varianter med olika effekt vikt å annat... förra ägaren försökte regga den då fick han två tvåor på 1 avgasvärde 2 lysena hade fel ljusbild. men han hade samma bälten,reflexer, blinkers och blinkers... dög inte med nån annans reg nummer då skulle information kunna komma från vilken källa som hellst :S så helt kort å gott så  anmäler jag dom å besiktar nån annanstanns


158 Inlägg
21 augusti 2013
Trådstartare
#72
KHRacing skrev:
ErikGroth skrev:
happ gick åt helvete de där fick nedslag på allt typ ..... 

1 orginal bältena lär bytas till eropeiska - lätt bytt

2 reflexerna bak ej e märkta - lätt bytt

3 blinkers i stötfångaren fram ej e märkta -lätt bytt

4 ljuddämparen såg inte tillräckligt orginal ut - Hmmm (utbytesdämpare?)

5 avgasvärde besiktnings mannen  drog ur bilen på vägen tillbaka från vågen så small de utav helvete så börja den blåsa in olja tryckröret  så antar att turbon gick. - Så får de inte göra överhuvudtaget- anmäl/kontakta chefen på anläggningen du var på

6 tekniska datan nån som vet var man kan få tag på de till en japan import ?  Skall inte behövas alls då modellen finns som tidigare importerad till just Sverige

så nu blir de ur med motorn å gå igenom allt från grund och botten började med å skruva bort allt runt om kring  idag. så ur med skrotet i morgon. hur gör man med ac:n ? lär ju bort med den hur tömmer man den på gas på bästa sätt nån som har bra koll på de?


ja inga problem med små sakerna men just att han satt tvåor på massa saker som tidigare vart godkända i både england och sverige men men hann sa inget om fälgarna som är 265/35 profil fram :S


158 Inlägg
21 augusti 2013
Trådstartare
#73
Jading skrev:
fan vad tråkigt.. hmm hoppas du får det att lira.. jag har en catback som jag bessar med som du kan låna? smile

okej a skulle va jävligt schysst om jag fick gö de känns trökigt å köpa nått man inte tänker använda sen smile


Tårtbitsracing
136 Inlägg
22 augusti 2013
#74
ja anmäl dem så d bara sjunger om de!!!  men så jävla surt iaf ju sad  kom ner med emma i god tid på lördag så blir dl lite skitsnack o så big_smile

/WOLF
Mazda RX-7

Jading
22 augusti 2013
#75
ErikGroth skrev:
Jading skrev:
fan vad tråkigt.. hmm hoppas du får det att lira.. jag har en catback som jag bessar med som du kan låna? smile

okej a skulle va jävligt schysst om jag fick gö de känns trökigt å köpa nått man inte tänker använda sen smile

bara skicka pm och säga till innan så löser vi de  smile

158 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
#76
Wolf_ skrev:
ja anmäl dem så d bara sjunger om de!!!  men så jävla surt iaf ju sad  kom ner med emma i god tid på lördag så blir dl lite skitsnack o så big_smile

okej a vi kommer nog förbi en sväng
smile


158 Inlägg
29 augusti 2013
Trådstartare
#77
https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102726/102726-19787a655dd6cc87bf9d07b55f221e7d.jpg
motorn ur
då har man lyft ur skrotet då bara plocka ner allt å se vad som hänt där inne... men såg inte ut som nått flygit ut å slgit sönder turbona. nån som har nån bra ide om varför dom trycker ur sej olja?


Tårtbitsracing
136 Inlägg
29 augusti 2013
#78
Kollat både kompressor o avgas impellrarna?

I värsta fall är d väl inte turbona som trycker olja utan själva maskin hmm

/WOLF
Mazda RX-7

158 Inlägg
30 augusti 2013
Trådstartare
#79
Wolf_ skrev:
Kollat både kompressor o avgas impellrarna?

I värsta fall är d väl inte turbona som trycker olja utan själva maskin hmm

okej men är mycke olja i tryckrörer så borde väll inte kunna va nå annat? dom som byggde om turbona till duddla t28or påstod att om oljetrycket blev för högt så kunde dom oxå trycka ur sej olja.... men vad påverkar så fall oljetrycket så pass mycke?


Tårtbitsracing
136 Inlägg
30 augusti 2013
#80
oljetrycket ska ju variera med varvtal.. men ska ju justeras så d är max vid typ 6 bar ungefär...  men är d kullagrat eller glidlagrade turbos?  kullagrade brukar man få sätte en restriktor på...

/WOLF
Mazda RX-7


Sök