renovering av orginalmotorn regbesiktning sen byte till en trimmad från rotoryperformance bridgeportad med singelturbo haltech styrbox och härva, större intercooler, nytt bränslesystem med dubbla 044, fuelcell öppen screampipe.... Visa mer
oljetrycket ska ju variera med varvtal.. men ska ju justeras så d är max vid typ 6 bar ungefär... men är d kullagrat eller glidlagrade turbos? kullagrade brukar man få sätte en restriktor på...
okej dom ska va kullagrade får pröva montera en restriktor sen då tror besiktningsgubben blåste en oljetätning på främre rotorn. . .
the rats nest rensat blocket nu i helgen plockat bort allt runt om. låda, turbo, el, vaccum, oljepump, bränsle insprutningen svänghjul, vikten till veven, tråget så har jag hängt upp den på ett motorställ. har hittat många tveksamma saker, en spridare som fastnat i helt öppet läge bara kollat två än så länge. sen diverse kontaker som trillar isär, skruvar som är avdragna och saknas och vatten/olja i ena rotorhuset så får se i morgon när jag ska dela blocket hur allvarligt de är.
ja känns nästan så synd att den är bridgeportad annars hade den åkt i direkt! får se vad de blir för trevliga överaskningar ikväll när jag delar blocket.
rotorerna nu är blocket isär possetivt överaskad:P inga fel på gavlar eller rotorer:) va bara packningar som va dåliga så nu blir beställa packnings sats, göra rent och måla sen skruva ihop
Är det bläckkoppar för tattuering du har satt på blocket? :p
haha nej men man skulle kunna tro de ser lika ut typ fast de är olika storlekar på alla är nå leverans skydd dom har i industrin för å plugga hål så de inte kommer i färg eller skit:P
Du skall inte passa på att göra något annat roligt nu när motorn är delad?
nej har ju en annan race motor som är i stort sett komplett där allt de roliga kommer.. så blir så orginal som möjligt så jag kan klara regbesiktningen snarast å i med de andra motorn
Ja just det ja, du hade den kvar att göra. Hoppas bara nästa gubbe som kör den på besiktningen vet vad han gör och att du sätter varvstoppet på max 5k :p
Usch!! Ser att det är original 3-delade apextätningar, bläää
Ja just det ja, du hade den kvar att göra. Hoppas bara nästa gubbe som kör den på besiktningen vet vad han gör och att du sätter varvstoppet på max 5k :p
Usch!! Ser att det är original 3-delade apextätningar, bläää
haha ja hädan efter kommer jag skruva in spärren på gasreglaget så den går å trycka ner pedalen max en centimeter XD men sen ska väll allt va som de ska när ja hänger i den igen så inte såna saker ska kunna hända vill ju kunna gasa sj å
satt en exedy kopling på den tydligen. nån som vet om de går att få tag på nya lameller till dom nånstanns i sverige?
håller på att tar bort färgen på rotorhusen och tvättar allt känns som de tar en evighet har grovtvättat allt en gång nu........ segt...... sen när tvätten är klar blir de de å mäta upp allt.......
börja äntligen få lite fason på sakerna gjort rent alla packningsytor på gavlarna och rotorhusen nu. men blir glasblästra rotorhusenpå utsidan ändå så de blir en fin yta va en jävla färg å sitta :S
mysigt värre.. hur har d gått med anmälan till SBP o de då?
då jag inte är rik å kunde lämna in bilen på en verksta lägger jag ner de skulle ta lång tid lät de som med jurister å skit som skulle göra en underssökning om felet orsakts på grund av besiktningsmannens körning... så känns inte värt de vill få ihop bilen å regga den istället så jag kommer vidare nån gång