3134
Sök

Köpråd bil ~20-25 000 kr, bakhjulsdrivet och förbrukning under litern

1 283 Inlägg
31 augusti 2012
Trådstartare
Dags att börja planera inför nästa bilköp så att man kan börja övervaka marknaden.

Krav:
Bakhjulsdrift
Förbrukning under litern vid blandad körning
Billig försäkring

Har tidigare kört mycket Volvo men känner att man kanske bör pröva nått nytt smile
Nissanen jag hade var jag faktiskt riktigt nöjd med fast skulle vilja ha en med taklucka och i bättre skick och det får jag tyvärr inte med min budget, försäkringen var ju lite dyr på den med.

Kollat lite på Mercedes men inte något stort fan av deras design.

BMW är för dyra på försäkringen, annars hade jag nog köpt en E30.

4 586 Inlägg
31 augusti 2012
Min C180 jag hade ett litet tag drog aldrig över litern

Mycket bil för pengarna

Handledare
1 481 Inlägg
Mopar Man
67 Inlägg
31 augusti 2012
BMW 318is E36 alt 323i coupe E46, men jag vet inte om den går att få riktigt så billigt...
Gäller att välja rätt BMW modell och rätt försäkring. BMW-orginalförs får du 20% rabatt på om du är medlem i BMW club schweden. då får du även rabatt på orginaldelar och på många andra ställen.
Senast redigerat av ztereoid (31 augusti 2012)

----------------------------------
*Mc-åkande, Bil-älskande, Scaniajobbande V8-förare

Handledare
1 481 Inlägg
31 augusti 2012
ztereoid skrev:
BMW 318is E36 alt 323i coupe E46, men jag vet inte om den går att få riktigt så billigt...
Gäller att välja rätt BMW modell och rätt försäkring. BMW-orginalförs får du 20% rabatt på om du är medlem i BMW club schweden. då får du även rabatt på orginaldelar och på många andra ställen.

Ja, kolla med flera andra bolag. BMW:s försäkring är svindyr för min del. Dubbelt mot det bolag jag har.

1 283 Inlägg
31 augusti 2012
Trådstartare
jocke_gronberg skrev:
Min C180 jag hade ett litet tag drog aldrig över litern

Mycket bil för pengarna

Inte ett stort fan av mercedes design så dom är rätt så uteslutna, men ska kolla upp lite underhållskonstnader på dom ändå så man får lite jämförelse.
saab_sonett skrev:
Finns en bra lista här.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=53687

Jo men sen att kolla vilka bilar som går att få tag på med min budget skulle ju ta halva veckan
ztereoid skrev:

Kollat på BMW 318i och försäkringen på en sån skulle hamna på över 700 kr i månanden vilket jag anser för mycket

saab_sonett skrev:
ztereoid skrev:

Ja, kolla med flera andra bolag. BMW:s försäkring är svindyr för min del. Dubbelt mot det bolag jag har.

Hmm får kanske kolla med lite olika bolag innan jag sorterar bort BMW då, har bara kollat deras originalförsäkring.
Senast redigerat av Vita_Vargen (31 augusti 2012)

Mopar Man
67 Inlägg
4 september 2012
Vita_Vargen skrev:
Hmm får kanske kolla med lite olika bolag innan jag sorterar bort BMW då, har bara kollat deras originalförsäkring.

Kolla även vad en kombi-modell kostar. ofta är de billigare i försäkring...

1 283 Inlägg
4 september 2012
Trådstartare
ztereoid skrev:
Vita_Vargen skrev:

Kolla även vad en kombi-modell kostar. ofta är de billigare i försäkring...

Men jag vill inte ha en kombi, glömde säga det roll

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
4 september 2012
konstigt att bmw blir så dyrt för dig ....

betalade 350kr månaden för min 520, det var med lf

486 Inlägg
3 354 Inlägg
4 september 2012
säger nog också sierra. håll koll på rost bara så

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Handledare
1 481 Inlägg
4 september 2012
KJensen skrev:
Skaffa en ford sierra wink

Sierra??????? Han ska väl åka med bilen, inte skruva.

5 126 Inlägg
4 september 2012
bmw eller mercedes. iaf i den prisklassen. jag betalar 7500 i helförsäkring på mercan. hyffsat billiga delar till mercedes iaf. enligt mig. då använder jag migdock nästan endast av orginaldelar. skiljer för lite i pris mot andra fabrikat. biltema ej medräknat.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

huh?
10 427 Inlägg
4 september 2012
ztereoid skrev:

323Ci 99-00 brukar gå för runt 40k-90k beroende på skick tongue (eller iaf vad säljaren vill ha)

Tror det är mer realistiskt att hitta tidiga 523 eller 528 E39 för den pengen än E46.
Borde inte vara så stor skillnad i bränsleförbrukning där heller.

Mopar Man
67 Inlägg
5 september 2012
steifan skrev:
ztereoid skrev:

323Ci 99-00 brukar gå för runt 40k-90k beroende på skick tongue (eller iaf vad säljaren vill ha)

Tror det är mer realistiskt att hitta tidiga 523 eller 528 E39 för den pengen än E46.
Borde inte vara så stor skillnad i bränsleförbrukning där heller.

Jag har haft två st 523 -98 och de är fantastiskt bra bilar... sålde min senaste i gott skick för 25.000 så visst går det att hitta riktigt fina! jag betalade då 400kr/mån i helförs m fria mil.

1 283 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
Försäkringen på bilar beror ju väldigt mycket på vart man bor, jag bor i Botkyrka vilket antagligen är ett av dom dyraste ställena att ha en BMW på tongue

Edit: Kollade vad en 528i -97 skulle kosta. 1200 kr i månaden... om jag skriver den på morsan.  3000 kr i månaden på mig lol
Senast redigerat av Vita_Vargen (5 september 2012)

Mopar Man
67 Inlägg
5 september 2012
Vita_Vargen skrev:
Försäkringen på bilar beror ju väldigt mycket på vart man bor, jag bor i Botkyrka vilket antagligen är ett av dom dyraste ställena att ha en BMW på tongue

Edit: Kollade vad en 528i -97 skulle kosta. 1200 kr i månaden... om jag skriver den på morsan.  3000 kr i månaden på mig lol

Jag bor i södertälje, borde inte va nå större skillnad??

1 283 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
ztereoid skrev:
Vita_Vargen skrev:

Jag bor i södertälje, borde inte va nå större skillnad??

Trodde du bode i Gnesta, ja Södertälje borde inte vara så stor skillnad, vad hade du för bolag då? Jag kollade på insplanet och fick inte upp något alternativ under 1000 kr.

huh?
10 427 Inlägg
5 september 2012
Vita_Vargen, hur gammal är du? Testa att kolla med Länsförsäkringar (om de inte finns med bland alternativen på Insplanet)

huh?
10 427 Inlägg
5 september 2012
Kan ju "namedroppa" Opel Omega också, vet dock inte hur det ligger till med förbrukning och motorer där.
Bakhjulsdrift och ska väl finnas några modeller med lite ös i wink

Edit:
Tex:
http://www.blocket.se/vastmanland/Opel_ … 11&w=2 (automat, stor bil och 200+hk luktar förbrukning över litern)

http://www.blocket.se/stockholm/Opel_Om … 11&w=3
Senast redigerat av steifan (5 september 2012)

Sök