2923
Sök

Ford ST220 exponering av TDRacings delar

Bilen kommer att exponera för TDRacing import och är fullt sponsrad. Kommer testa nya produkter och även utveckla nya saker. Tar gärna emot åsikter och tips om nya saker som kan utvecklas eller liknande. Givetvis tar jag gärna... Visa mer

Vestfold chiptuning Stockholm
39 129 Visningar
Projektet avslutat 11 mars 2013
Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
3 november 2012
Trådstartare
#81
Skicka ett mail med reg nr till TDRacing import så får du en offert på dem smile Jag är skit nöjd med det.
Gula ok kan bli snyggt men de blir skitigt direkt, jag är väldigt anti rött och går hellre på lite mer udda färger som synes smile

Lite klagumål av folk på att jag varit dålig på att uppdatera här. Är nu i garaget och fixar bak bromsarna, bilen skall tvättas och lite emblem och dekaler skall strippas. Så ikväll blir de bilder big_smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm

Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
3 november 2012
Trådstartare
#82
Så där då nu e de äntligen dags för en update!
Varit nere i garaget hela dagen och fått lite gjort nu, även suttit och planerat in en del.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-de990de0fe2e48fd5a98a702612cbf8a.jpg
Första som gjordes var att tysk stuka den..
Nej kanske inte smile men mondeo märket rök och de skrubbades en del för att få bort allt lim

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-2c09bf12ae87a8c1397abeab7e7dd51c.jpg
Sedan gick jag på bak bromsarna. Seniltema klossar och org skivor på. =/

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-ee8ce512258a01134b9179c80ef5fe59.jpg
New vs Old. Rätt bra skillnad för att va bak bromsar.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-bf190a94b3751d26dd9b8b3c029485bf.jpg
Skiva monterad big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-873d5aa0637dc284e492519b952d8fa6.jpg
Så jäkla snyggt big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-6bba7356952bee23726f823609f81e0f.jpg
Lite större klossar. Dom må va små men jävlar va dom nyper

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-387fb1a3f5961893242af359a3030d85.jpg
Klart.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-34187bc185a4d7584e1d02e2ee2f21a6.jpg
Sedan så såg jag att clipsen på bak kjolen var av så fick fixa det med.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-ca784e0eb5ce5903862f86ad3b28975c.jpg
Lite silicon och en tejp bit så var det problemet ur världen

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-617390b703723c0d33a594621792d7ae.jpg
Bestämde mig sedan för att klistra på mondeo märket igen sen i liten annan rangordning.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-538e02f5ff6f4cba737640b5a94937b6.jpg
Lite cleanare smile, blir att smida avgas nästa vecka tror jag.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-da95e926493badd50454fc24960bb95c.jpg
Det var det jag hade för idag big_smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm

411 Inlägg
Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
3 november 2012
Trådstartare
#84
Jo då de går väl, vi håller på att blädrar igenom alla bidrag just nu och det är ju en hel del kan man säga

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm

Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
6 november 2012
Trådstartare
#86
Idag blev de ett par timmar i garaget igen, tyvärr inge vidare mat nyttigt.
Stod och kollade på avgas systemet hur jag skall få till de och de blir ett jävla jobb att bygga. Då man e som man e så kräver jag att de ryker ur båda rören och monterar jag raka rör på greningen som de är nu kommer de bara ryka ur vänstra.. Detta innebär att jag får bygga raka pipor på en halv meter st från stötfångaren sedan en 90 graders böj som sluttar nedåt på varje sida, mitten röret som kommer koppla ihop rören skall ligga ca 7 cm under slutrören. Sedan får jag kapa upp den i mitten och svetsa ihop med ett rör som kommer gå mellan bärarmarna.

Lät de krångligt? Det var tyvärr den lätta delen, denna skall sedan krökas till vänster sluttandes snett upp för att sedan ge en lätt böj ned och frammåt, denna kommer gå över bak axeln sedan ner till den raka delen för att kopplas på avgas systemet.

Anledningen till detta krångel är att jag vill kunna byta över till org dämparna på max 20 min, för längre resor eller liknande. Vad tror ni?

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm

272 Inlägg
6 november 2012
#87
psyco skrev:
Idag blev de ett par timmar i garaget igen, tyvärr inge vidare mat nyttigt.
Stod och kollade på avgas systemet hur jag skall få till de och de blir ett jävla jobb att bygga. Då man e som man e så kräver jag att de ryker ur båda rören och monterar jag raka rör på greningen som de är nu kommer de bara ryka ur vänstra.. Detta innebär att jag får bygga raka pipor på en halv meter st från stötfångaren sedan en 90 graders böj som sluttar nedåt på varje sida, mitten röret som kommer koppla ihop rören skall ligga ca 7 cm under slutrören. Sedan får jag kapa upp den i mitten och svetsa ihop med ett rör som kommer gå mellan bärarmarna.

Lät de krångligt? Det var tyvärr den lätta delen, denna skall sedan krökas till vänster sluttandes snett upp för att sedan ge en lätt böj ned och frammåt, denna kommer gå över bak axeln sedan ner till den raka delen för att kopplas på avgas systemet.

Anledningen till detta krångel är att jag vill kunna byta över till org dämparna på max 20 min, för längre resor eller liknande. Vad tror ni?

Om du tar bort de sista ljuddämpare kommer den inte låta mycket när du kört långa resor. Har själv pendlat med min mellan danmark och sverige och går väldigt tyst.


Specialist
1 187 Inlägg
7 november 2012
#88
psyco skrev:
Idag blev de ett par timmar i garaget igen, tyvärr inge vidare mat nyttigt.
Stod och kollade på avgas systemet hur jag skall få till de och de blir ett jävla jobb att bygga. Då man e som man e så kräver jag att de ryker ur båda rören och monterar jag raka rör på greningen som de är nu kommer de bara ryka ur vänstra.. Detta innebär att jag får bygga raka pipor på en halv meter st från stötfångaren sedan en 90 graders böj som sluttar nedåt på varje sida, mitten röret som kommer koppla ihop rören skall ligga ca 7 cm under slutrören. Sedan får jag kapa upp den i mitten och svetsa ihop med ett rör som kommer gå mellan bärarmarna.

Lät de krångligt? Det var tyvärr den lätta delen, denna skall sedan krökas till vänster sluttandes snett upp för att sedan ge en lätt böj ned och frammåt, denna kommer gå över bak axeln sedan ner till den raka delen för att kopplas på avgas systemet.

Anledningen till detta krångel är att jag vill kunna byta över till org dämparna på max 20 min, för längre resor eller liknande. Vad tror ni?

well... de är inte så jävla svårt faktiskt smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-6388c6d53ff1b28c15442c581d138657_large.jpg[/url

[url=http://www.garaget.org/mypage/blog.php?user=Godspeaker&post=117569]Blogg om ful-fixa
roll

Det tog ett par stunder att få fram hur de skulle gå till, men sedan så.
På ena sidan typ en 30-grades böj, på andra sidan 2st 60gradersböjar. eller va de nu va..

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-711088761462135a88c46525be32ede8_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-d0c4745c3f83cd46ac41a893d8eee649_large.jpg

firegum och avgasklammer! Jag är inte stolt, men de funkar (tills vidare).

ta ett skjutmått, en tankepaus och åkt till biltema så löser de sig på ett par minuter smile
Vill du sedan göra de snyggare än va jag gjorde, så svetsa ihop skiten.
Jag garanterar dig att det är inga problem att åka 100mil på en dag med de där.
De morrar lite dovt inuti, men väääääldigt lågt när man bara sträckkör. Hörs bara när man stampar på smile Låter ganska ordentligt utifrån dock tongue

Jag lovar dig, du kommer ALDRIG vilja sätta tillbaka några ljuddämpare bak smile

edit: det ryker ur båda piporna. även om de räckt med den ena hmm
Senast redigerat av Godspeaker (7 november 2012)

Turbo? No. Balls!
Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge

"Ecodriving is for poor people"

Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
7 november 2012
Trådstartare
#89
de e den tanken jag hade förs men ryker det jämnt?

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm

Specialist
1 187 Inlägg
7 november 2012
#90
psyco skrev:
de e den tanken jag hade förs men ryker det jämnt?

jag har ju lämnat mitten-biten precis som den är, och bara kapat ute "mot sidorna". Så det är som original, typ 35/65. dem ena är ju lite högre än den andra. löjligt att ha två pipor där bak egentligen, menmen.
Om de är "röken" du tänker på, så ja, de är lika. lite olika ljud, men fuck that!lol

Turbo? No. Balls!
Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge

"Ecodriving is for poor people"

272 Inlägg
Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
9 november 2012
Trådstartare
#92
Har redan preem på den wink

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm

Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
#94
Inget bild nyttigt tyvärr ;(
Har satt på mina vinter hjul som knappt får plats pga bromsarna (kanske du såg på  facebook) sen är bilen servad mm. Har en drive på mitt företag nu med verkstads jobb så de är sjukt mycket att göra. Skall byta ut lite lampor till led så snart jag får in bilen i garaget och så blir det väl lite mer kul på den under kommande veckor.
Tar semester på fredag fram till 14e januari så får lite mer tid då smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm

Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
25 februari 2013
Trådstartare
#95
Hej alla.
Nu är forden såld och börjar på ett nytt projekt. Tack till alla er som följt tråden och jag hoppas ni vill följa nästa projekt.
Här kommer en länk:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 8#p3605548

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm


Sök