Så fort jag startar bilen dör den lika fort igen. Försöker jag gasa för att hålla den vaken börjar det lukta avgaser nåt fruktansvärt. Samtidigt som jag gasar för att hålla den vid liv är varv-talen grymt sega och "tick tackar" istället för att flytta på som vanligt. Vad kan det bero på?
Vore grymt snällt om någon kunde dela med sig av sin expertis. Jag hoppas även att min förklaring till problemet duger..
LÄGGER UPP EN LÄNK PÅ VIDEO ( YOUTUBE ) DÄR NI KAN SE EN GLIMT AV HUR DEN BETER SIG.
aa så var dt typ på min 320 för ett tag sedan!, kolla stiften om dt är olja på dom då kanske du behöver byta ventilkåpspackningen och kolla tändspolarna och gör rent dom om bilen fortfarande är cp så testa byta vevaxellägesgivare. på saabar så brukar dom gå sönder och när dom gör dt så brukar dom gå dåligt elr helt enkelt inte starta
aa så var dt typ på min 320 för ett tag sedan!, kolla stiften om dt är olja på dom då kanske du behöver byta ventilkåpspackningen och kolla tändspolarna och gör rent dom om bilen fortfarande är cp så testa byta vevaxellägesgivare. på saabar så brukar dom gå sönder och när dom gör dt så brukar dom gå dåligt elr helt enkelt inte starta
Tack för svaret!
Ska ner och köpa nya tändstift imån, uppdaterar om det hjälpte : )
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
men går den konstigt efter tvätt? för dt gjorde min ibland och då hade dt kommit fukt bland 2 tändspolar och så nu lägger jag alltid en plastpåse över motorn när jag ska tvätta och dt funkar
men går den konstigt efter tvätt? för dt gjorde min ibland och då hade dt kommit fukt bland 2 tändspolar och så nu lägger jag alltid en plastpåse över motorn när jag ska tvätta och dt funkar
Nej det problemet har jag aldrig haft efter tvätt. Monterade bort kåpan nästan precis med för och se hur det såg ut och då vare rent och fräscht. Får nog kolla med tändstift imorgon. Det konstiga är ju bara att den varvar så jäkla hackigt.. Skit när sånt händer bara det löser sig imån så ;D
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
aa får hoppas att dt löser sig när jag var på elmia i april så börja den gå dåligt och så gick den inte på alla cylindrar, luktade ägg och så dog den ibland men efter att den fått stå 1 natt så funkade den :S
aa får hoppas att dt löser sig när jag var på elmia i april så börja den gå dåligt och så gick den inte på alla cylindrar, luktade ägg och så dog den ibland men efter att den fått stå 1 natt så funkade den :S
Märkligt :S Byte du inget då? Jäkla vad nervöst hoppas fan det bara är tändstift eller nåt annat enkelt xD
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
nää då hade jag inte gjort något! men nu under sommaren så gjorde jag service så då passade jag på att byta dt mesta i motorn som bränslefilter, ventilkåpspackning tändstift och sånt fast den gick fortfarande konstigt efter ett tag, så då bytte jag vevaxellägesgivare och då gick den svin bra men så en kväll när jag och en kompis skulle ner till hbg och kolla race så tvättade jag bilen innan vi skulle dra och då gick den lika dåligt igen så då fattade jag att dt måste vara fukt någonstans och nu lägger jag en påse över motorn varje gång jag ska tvätta bilen xD
nää då hade jag inte gjort något! men nu under sommaren så gjorde jag service så då passade jag på att byta dt mesta i motorn som bränslefilter, ventilkåpspackning tändstift och sånt fast den gick fortfarande konstigt efter ett tag, så då bytte jag vevaxellägesgivare och då gick den svin bra men så en kväll när jag och en kompis skulle ner till hbg och kolla race så tvättade jag bilen innan vi skulle dra och då gick den lika dåligt igen så då fattade jag att dt måste vara fukt någonstans och nu lägger jag en påse över motorn varje gång jag ska tvätta bilen xD
Ahfan, ah vad jobbigt när man inte vet felet direkt såhär För jävligt att jag inte är någon motornörd med xD Men får hålla tummarna att det bara är tändstiften då
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
Nja kan va dock tror jag inte det.. Äre nåt speciellt jag bör tänka på när jag bytar tändstiften? Sitter med grejerna hemma nu nämligen. Hur hårt ska dem skruvas? Ska jag bara skruva bort tändspolen eller ska det göras något annat spec med den innan tändstiften ska ner?
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
Nja kan va dock tror jag inte det.. Äre nåt speciellt jag bör tänka på när jag bytar tändstiften? Sitter med grejerna hemma nu nämligen. Hur hårt ska dem skruvas? Ska jag bara skruva bort tändspolen eller ska det göras något annat spec med den innan tändstiften ska ner?
Skruva åt så de sitter, och sedan väldigt lite till. Drar du åt för hårt kan du dra sönder gängorna, och det blir... jobbigt.
Nu vet jag inte hur det ser ut på bmw men normalt sett så lossar du på tändkablarna, ner med en förlängare med en tändstiftssockel på, skruva ut. Har du ingen tändstiftssockel tillgänglig brukar antingen ett tuggat tuggummi eller t.ex. vanligt hushållspapper på insidan utav sockeln fungera för att få upp tändstiften.
Sedan är det bara att skruva in de nya stiften och på med tändkablarna igen
Nja kan va dock tror jag inte det.. Äre nåt speciellt jag bör tänka på när jag bytar tändstiften? Sitter med grejerna hemma nu nämligen. Hur hårt ska dem skruvas? Ska jag bara skruva bort tändspolen eller ska det göras något annat spec med den innan tändstiften ska ner?
Skruva åt så de sitter, och sedan väldigt lite till. Drar du åt för hårt kan du dra sönder gängorna, och det blir... jobbigt.
Nu vet jag inte hur det ser ut på bmw men normalt sett så lossar du på tändkablarna, ner med en förlängare med en tändstiftssockel på, skruva ut. Har du ingen tändstiftssockel tillgänglig brukar antingen ett tuggat tuggummi eller t.ex. vanligt hushållspapper på insidan utav sockeln fungera för att få upp tändstiften.
Sedan är det bara att skruva in de nya stiften och på med tändkablarna igen
Bör inte ta mer än 10-15 minuter.
¨
Tackar för det snabba svaret!
Hade som tur är all verktyg till hands för att losa och sätta tillbaka grejerna Dock märkte vi snabbt att där var bensin i cylindrarna.. Så nu lät vi det stå och torka till imorgon. Blir att åka iväg tidigt imån och handla lite nya saker.. Är ju en jävla idiot som ägde bilen innan så där är en massa bonnameck som behöver fixas till Tur är att man har mekaniker kompisar som kan göra det rätt denna gången
Återkommer imorgon om hur det har gått.
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
Det hörs oftast inte att pumpen ens jobbar upp tryck, går så fort.
Prova bygla sopparelät och lyssna om pumpen går, eller starta bilen och se om det blir nån skillnad.
Ok, får testa det imån bitti Det dumma just nu är ju att cylindrarna har tagit in bensin så jag kan inte starta den Köpte precis likadana tändstift och allt.. Får hoppas på att det är nåt lurigt med pumpen ! Du har ine fler tips om vad det kan bero på?
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.