Well, det går inte så där jättefort framåt med min bil men det blir lite pyssel då och då. Vi har folierat en Saab på jobbet i precis samma mattsvarta som jag köpt till min bil.
Well, det går inte så där jättefort framåt med min bil men det blir lite pyssel då och då. Vi har folierat en Saab på jobbet i precis samma mattsvarta som jag köpt till min bil.
Det är inte så ofta jag säger detta om en Saab, men shit va läcker
Skulle lätt kunna tänka mig en sån..
Jag tycker ungefär likadant, är inte nån Saab-fantast direkt, speciellt inte efter att lånat syrrans Saab till Norge i somras. Men den blev jäkligt snygg, speciellt baken är riktigt fin med lampan som går över hela bakluckan.
Eftersom Eastmotorsport tycker det går för segt för mig så folierade jag en backspegel på lunchen
Nog de jävligaste backspeglarna man kan ha, tyvärr så blev det en skarv på sidan in mot bilen men det syns knappt. Om jag hinner blir det den andra backspegeln i morgon och ev. taket på bilen på fredag.
Nog de jävligaste backspeglarna man kan ha, tyvärr så blev det en skarv på sidan in mot bilen men det syns knappt. Om jag hinner blir det den andra backspegeln i morgon och ev. taket på bilen på fredag.
Man minns de äldre modellerna som inte alltid hade lack på sig
Men återstår att se slutreslutatet, en bild på hela bilen vore något..
...hihihi.....måste puscha på lite nu då det inte händer mycket hemma i egna garaget :-) Blir iaf bra det där!
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Nu hängde jag inte med, vad hade inte lack förr? Har bara en rostfläck kvar att fixa nu och bakskärmen som är bulig, så känns inte så långt bort innan bilen är folierad
...hihihi.....måste puscha på lite nu då det inte händer mycket hemma i egna garaget :-) Blir iaf bra det där!
Det är bra Urban När sätter du igång med vinterns projekt?
Nu hängde jag inte med, vad hade inte lack förr? Har bara en rostfläck kvar att fixa nu och bakskärmen som är bulig, så känns inte så långt bort innan bilen är folierad
Nja, tänkte på bilar förr i tiden, som ofta hade sidospeglar i olackerad plast
Var det pilligt att foliera interiörlisterna? Vill ha silvriga lister i min E39a.
Vad går en helfoliering på föresten?
Nja, visst är det pilligt, men inte så svårt bara man har lite vana om hur folien fungerar och har rätt folie för ändamålet. Bara att Youtuba lite hur man gör och testa
Lite svårt att säga, innan Saaben så har vi bara helfolierat lastbilar så det var första personbilen, sen beror det lite på hur noga man är. På saaben var vi väldigt noga och demonterade så mycket som möjligt för att kunna vika in folien riktigt så att originallacken inte lyser igenom. Kolla med nån lokal byrå som gör det om du är intresserad men man får nog räkna med en 15-20k.
Råkade ta taket i stället för andra backspegeln idag. Tog tidigare beslutet att behålla railsen, vill plocka av dom men känns dumt då jag ändå bytte ut min e30 för att jag behöver en familjebil. Så jag får köpa en takbox och foliera den mattsvart med istället.
Satte även ditt mitt mattsvarta emblem jag gjort. Syns inte på bilden men kollar man nära på emblemet så har jag lagt en utskuren bmw-logo under den mattsvarta folien som gör att det blir en relief. Lysrören i taket gjorde så att det inte gick att fota det på nära håll.