3714
Sök

Mustangs olika motortyper och modeller?

"D e lugnt, ja har antispinn ja kan inte åka av""
134 Inlägg
7 september 2012
Trådstartare
#1
Hallå. Jag undrar vilka de olika typerna är och vilken som är kraftfullast och liten lista neråt. Vet att det finns supersnake , GT500, cobra, cobrajet och king of the road.
Och vilka går att registrera i Sverige ?

Med vänlig hälsning, linus

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
7 september 2012
#2
CobraJet är bara att glömma. En bil som är dyr som fan och har inte ens VIN nummer (det är en renodlad dragrace bil).
Vill du ha det värsta av det värsta för gatan är det 2013 GT500.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 532 Inlägg
7 september 2012
#3
Fanns väl nån expriment bil på 90 talet me ca 7-800hk om jag inte minns fel som gick på etanol från SVT?


A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
8 september 2012
#4
För att inte tala om Shelby 1000.
Glömde bort den! smile
1000hk från fabrik duger väl? Dock så kostar den ap mycket och för mindre än halva priset så har du själv byggt en tusen hästars bil med exakt samma grejjor som dom använder.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

"D e lugnt, ja har antispinn ja kan inte åka av""
134 Inlägg
8 september 2012
Trådstartare
#5
Thunderbird88 skrev:
CobraJet är bara att glömma. En bil som är dyr som fan och har inte ens VIN nummer (det är en renodlad dragrace bil).
Vill du ha det värsta av det värsta för gatan är det 2013 GT500.

Jag tänkte på en som var 2-3 år gammal ungefär. Men är inte supersnake värre än gt500? Eller king of the road?

Hade tacksamt tagit emot en liten uppradning av dem värsta.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
8 september 2012
#6
Jag skulle köra på 2013 GT500 om något.
Mycket mer potent motor än i dom tidigare. Original kompressorn hänger ju med till låååångt över 800hk.
Med portning på kompressorn så hänger den nog med lätthet med till 900hk.
Senast redigerat av Thunderbird88 (8 september 2012)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
8 september 2012
#7
Dirtymike skrev:
Fanns väl nån expriment bil på 90 talet me ca 7-800hk om jag inte minns fel som gick på etanol från SVT?

Får inte ihop detta.....säljer SVT (Sveriges Television) etanol? Eller menar du nåt annat?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
8 september 2012
#8
SVT är Fords special bilar (Special Vehicle Team).
Däribland finns då SVT Cobra, SVT Lightning, SVT Raptor och även om Shelby GT500 inte bär namnet SVT så är det en bil från SVT.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
8 september 2012
#9
Thunderbird88 skrev:
SVT är Fords special bilar (Special Vehicle Team).
Däribland finns då SVT Cobra, SVT Lightning, SVT Raptor och även om Shelby GT500 inte bär namnet SVT så är det en bil från SVT.

Okay. Min obildade hjärna klarade inte detta! big_smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

146 Inlägg
8 september 2012
#10
Thunderbird88 skrev:
För att inte tala om Shelby 1000.
Glömde bort den! smile
1000hk från fabrik duger väl? Dock så kostar den ap mycket och för mindre än halva priset så har du själv byggt en tusen hästars bil med exakt samma grejjor som dom använder.

1000 hk versionen får inte framföras på allmän väg i Sverige, den strypta varianten på 9** hk får man däremot framföra sad
Vad nu skillnaden på dom är förstår (mer än att den saknar lite hästkrafter) och vet jag inte hmm lol

Men som Thunderbird88 påpekade så är det Gt500 2013 som är det värsta (under miljonen) med sina 650hk man får däremot vänta ett tag till på dom sad


Fun fact: finns en GT1000 (den strypta) i Sverige, eller jag vet inte om den kommit hit ännu men det är en som har köpt en smile

Ubåtsingenjör
7 339 Inlägg
8 september 2012
#11
Vettemannen skrev:
Dirtymike skrev:
Fanns väl nån expriment bil på 90 talet me ca 7-800hk om jag inte minns fel som gick på etanol från SVT?

Får inte ihop detta.....säljer SVT (Sveriges Television) etanol? Eller menar du nåt annat?

/Benny

haha dagens big_smile signatur material !


A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
8 september 2012
#12
Skillnaden är väl säkert pulleyn på kompressorn eller kanske bara en mappning.
Ford tar ju dock löjligt mycket pengar för bilen tråkigt nog.
Inte behöver man vänta på 2013 GT500, den är ju redan släppt i USA. Folk fick ju sina för över en månad sen ju! smile

Är du säker på att en svensk har köpt en? yikes Vet att det finns en CobraJet i Sverige iallafall och det är knappast en billig bil...
Senast redigerat av Thunderbird88 (8 september 2012)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

"D e lugnt, ja har antispinn ja kan inte åka av""
134 Inlägg
8 september 2012
Trådstartare
#13
Men om man vill ha en som är 2-3 år gammal vilken e värst då?

Ford fantast
1 607 Inlägg
8 september 2012
#14
köp en med rosa ränder så går några hundra dollar till böstcancerforskning smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
8 september 2012
#15
En äldre Super snake är nog dyrare än en sprillans ny GT500. Samt så är den nya bättre valet även om den skulle vara lite dyrare då den har 5.8L motorn bland annat. Sen att den är så sjukt mycket snyggare också smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

"D e lugnt, ja har antispinn ja kan inte åka av""
134 Inlägg
8 september 2012
Trådstartare
#16
Thunderbird88 skrev:
En äldre Super snake är nog dyrare än en sprillans ny GT500. Samt så är den nya bättre valet även om den skulle vara lite dyrare då den har 5.8L motorn bland annat. Sen att den är så sjukt mycket snyggare också smile

Så den nya gt500 är kraftigare än dem lite äldre värstingarna? Typ supersnake och king of the road ?

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
8 september 2012
#17
Inte starkare i grundutförande men bra nära må jag säga!
En pulley och tune så piskar man dom enkelt!
Alltså nya GT500an är ett monster, går inte att jämföra med tidigare bilar typ.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

146 Inlägg
9 september 2012
#18
Thunderbird88 skrev:
Skillnaden är väl säkert pulleyn på kompressorn eller kanske bara en mappning.
Ford tar ju dock löjligt mycket pengar för bilen tråkigt nog.
Inte behöver man vänta på 2013 GT500, den är ju redan släppt i USA. Folk fick ju sina för över en månad sen ju! smile

Är du säker på att en svensk har köpt en? yikes Vet att det finns en CobraJet i Sverige iallafall och det är knappast en billig bil...

Hm ja det verkar som att den redan är släppt, va besviken jag blev nu sad haha

Ja jag är säker på att det finns/är på väg en GT1000 till Sverige vet inte vilken del av landet den huserar/ska husera i bara sad


@ TeamSandskog Om du ska ha en som har några år på nacken så skulle jag säga en GT500 med lite små uppgraderingar med annan pulley, men som Thunderbird nämnde den nya GT500:an är ett monster och oöverträffbar av sina tidigare syskon.

"D e lugnt, ja har antispinn ja kan inte åka av""
134 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
#19
mustang07 skrev:
Thunderbird88 skrev:
Skillnaden är väl säkert pulleyn på kompressorn eller kanske bara en mappning.
Ford tar ju dock löjligt mycket pengar för bilen tråkigt nog.
Inte behöver man vänta på 2013 GT500, den är ju redan släppt i USA. Folk fick ju sina för över en månad sen ju! smile

Är du säker på att en svensk har köpt en? yikes Vet att det finns en CobraJet i Sverige iallafall och det är knappast en billig bil...

Hm ja det verkar som att den redan är släppt, va besviken jag blev nu sad haha

Ja jag är säker på att det finns/är på väg en GT1000 till Sverige vet inte vilken del av landet den huserar/ska husera i bara sad


@ TeamSandskog Om du ska ha en som har några år på nacken så skulle jag säga en GT500 med lite små uppgraderingar med annan pulley, men som Thunderbird nämnde den nya GT500:an är ett monster och oöverträffbar av sina tidigare syskon.

Vad är pulley och tune nu?
Vad för motor har supersnake och king of the road ? För dem är väl värre än gt 500? Och gt 500 Kallas väl cobra med ?

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
9 september 2012
#20
Pulley och tune är att du byter remskivan på kompressorn till en mindre så att den snurrar snabbare = mera kraft och en tune är en mappning så att du ställer in motorn så det går optimalt efter att du har bytt pulley på den.

Vad dom har för motor orkar jag inte googla på, är bara att du gör det.
Men jag gissar på att dom har 5.4L motorn som alla andra GT500 med bara annan kompressor eller kanske bara annan pulley på samma kompressor.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067


Sök