2647
Sök

Linolja på lacken

227 Inlägg
8 september 2012
Trådstartare
Hej, min bil vart underredsbehandlad med linolja för ett tag sedan. Och det har blivit som lite linolja på lacken (små knotter) och undrar hur jag bäst får bort det! har testat supertvätt! big_smile

2 624 Inlägg
8 september 2012
Har du provat och köra kallavfettning innan? annars prova! smile

227 Inlägg
8 september 2012
Trådstartare
martinn skrev:
Har du provat och köra kallavfettning innan? annars prova! smile

japp har testat det! men fungerar rubbing eller något sånt? eller lacknafta?

227 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
Testade med rubbing idag. och det blev inte bra. Den blev helt matt och ful med massa repor i...

Hur ska jag göra för att få det att se bra ut igen?

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
9 september 2012
Mattias_ee skrev:
Testade med rubbing idag. och det blev inte bra. Den blev helt matt och ful med massa repor i...

Hur ska jag göra för att få det att se bra ut igen?

http://www.waxdog.se/product.php?id_product=222 brukar funka...

.. och polera sen... Linolja är en enda stor förbannelse, om du frågar mig.
Senast redigerat av Jill (9 september 2012)

267 Inlägg
24 september 2012
finns nånslaggs lera man kan tvätta bilen med, vi har använt det på jobbet när vi har sprutmålat broar osv, så har vi målat ner massa bilar med epoxy... kommer inte ihåg vad det heter men riktigt effektivt, sen polera efter åt, lacknafta ska lösa linolja, men vet inte hur det e när det har torkat, för den suger ju in sig i stålet

rostskyddsmålare

227 Inlägg
24 september 2012
Trådstartare
germ424 skrev:
finns nånslaggs lera man kan tvätta bilen med, vi har använt det på jobbet när vi har sprutmålat broar osv, så har vi målat ner massa bilar med epoxy... kommer inte ihåg vad det heter men riktigt effektivt, sen polera efter åt, lacknafta ska lösa linolja, men vet inte hur det e när det har torkat, för den suger ju in sig i stålet

Har bokat tid för lackrekond så de fixar dem! Tack ändå
Senast redigerat av Mattias_ee (24 september 2012)

Sök