MammDiin skrev:
2. Finns allt från 35-100W att välja på. Redan med 35w är det rätt så stor skillnad jämfört med original halogen.
Hur lyser helljusen som de är nu då? Lyser de där man vill att de ska lysa, eller lite överallt (framför bilen och uppe i träden)?
Om det är mycket ljus nära bilen (främst området på vägen där halvljusen vanligtvis lyser) kan det bli störande med alltför starkt xenon. För då blir man själv mer eller mindre bländad av ljuset.
Skulle rekommendera en färgtemperatur på antingen 4300k eller 5000k.
3. Tändningstiden är allt från runt 1 sekund till 10 sekunder till full styrka beroende på vilka ballaster du köper.
4. En xenonlampa är inte gjord att tändas och släckas hela tiden, så livslängden förkortas när de används till helljus.
Finns väl inga direkta tester på hur mycket livslängden förkortas och dessutom använder alla helljuset olika mycket.
Men man borde klara sig minst något år innan det blir behov av byte.
Det där med canbus, canceller, decoder, motstånd och allt vad det finns har jag ingen direkt erfarenhet av.
Har du redan kollat på några xenonkit?