2530
Sök

Lokalisering; Verkstad/privat person. Som e bra på Nissan Skyline

42 Inlägg
13 september 2012
Trådstartare
Bjacke skrev:
sen så har du FVK som ligger dock uppe i sthlm i södertälje. dom är extremt bra på Rb motorer smile

Ja.. att köra upp från Kristianstad känns ju riskabelt på sätt o vis. Vill inte köra en sådan sträcka. I nuläget rullar bilen som den ska.

42 Inlägg
13 september 2012
Trådstartare
Ravi skrev:
Du verkar lite bitter gustaf666 men om du frågar snällt så kanske det finns folk som kan hjälpa dig. Annars kan du hålla dig till Lego kanske smile

Hej Ravi!
Känner att jag har fått dom svaren jag behöver. Vet du något om skyline-motorer och trimmning? Samt problemet kan jag inte själv lokalisera, därför behöver jag en person eller en verkstad som kan kolla på det? Vill du gå in mer på problemet så föreslår jag att vi tar det via pm.
Och nej, jag är inte bitter och jag är inte lego byggare, iaf inte längre. Har lagt mina legobitar på hyllan.

Tekniker
624 Inlägg
13 september 2012
gustaf666 skrev:
Ravi skrev:
Du verkar lite bitter gustaf666 men om du frågar snällt så kanske det finns folk som kan hjälpa dig. Annars kan du hålla dig till Lego kanske smile

Hej Ravi!
Känner att jag har fått dom svaren jag behöver. Vet du något om skyline-motorer och trimmning? Samt problemet kan jag inte själv lokalisera, därför behöver jag en person eller en verkstad som kan kolla på det? Vill du gå in mer på problemet så föreslår jag att vi tar det via pm.
Och nej, jag är inte bitter och jag är inte lego byggare, iaf inte längre. Har lagt mina legobitar på hyllan.

big_smilebig_smilebig_smilebig_smile
Jobbar på nissan

42 Inlägg
13 september 2012
Trådstartare
Pillar du nått på skyline?

466 Inlägg
13 september 2012
Nåt spec du undrar över?

Jag bygger på en nissan skyline RB26DETT motor och drivlina så kanske har nåt svar smile

"skicka pm om du har några frågor, är lite dålig att hålla koll på forumet" tongue
Senast redigerat av skanepiraten (13 september 2012)

42 Inlägg
13 september 2012
Trådstartare
skanepiraten skrev:
Nåt spec du undrar över?

Jag bygger på en nissan skyline RB26DETT motor och drivlina så kanske har nåt svar smile

"skicka pm om du har några frågor, är lite dålig att hålla koll på forumet" tongue

Hör av mig!

149 Inlägg
15 september 2012
har även själv ganska bra koll på RB25DET, så förklara problemet ?...//BJacke

#SwedenRing

168 Inlägg
15 september 2012
Jag tycker det är väldigt konstigt att han inte förklarat vad som är problemet med bilen då detta ändå är ett forum med många kunniga medlemmar och skylines är det ju inte direkt nån brist på!

1 503 Inlägg
15 september 2012
Du är välkommen till vårt garage som är fullt med skylines och kunnigt folk om du behöver hjälp. Dock är det en bra bit att åka till Mjölby smile Vet att japtuning kan motorerna annars.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

42 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
Backstream skrev:
Jag tycker det är väldigt konstigt att han inte förklarat vad som är problemet med bilen då detta ändå är ett forum med många kunniga medlemmar och skylines är det ju inte direkt nån brist på!

Hur fan ska jag kunna förklara problemet när jag inte vet de själv? Det kommer idiotförklara mig lol, samt så är inte det syftet med tråden. Denna tråden skapade jag för att få reda på vilka altenativ jag hade och vilka personer/verkstäder som tar emot skyline. Så om jag hade fått välja så hade inte du varit behörig till denna tråden.

42 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
Japs-Jens skrev:
Du är välkommen till vårt garage som är fullt med skylines och kunnigt folk om du behöver hjälp. Dock är det en bra bit att åka till Mjölby smile Vet att japtuning kan motorerna annars.

Ja, racesolutions verkar ha något ställe förklara dom på hemsidan. Så jag tror jag lämnar in den där. Vet du något om dom?

168 Inlägg
15 september 2012
gustaf666 skrev:
Backstream skrev:

Hur fan ska jag kunna förklara problemet när jag inte vet de själv? Det kommer idiotförklara mig lol, samt så är inte det syftet med tråden. Denna tråden skapade jag för att få reda på vilka altenativ jag hade och vilka personer/verkstäder som tar emot skyline. Så om jag hade fått välja så hade inte du varit behörig till denna tråden.

Du kanske kunde förklara symptomen och när dom uppkommer annars e d ju lite svårt för folk att ev. kunna hjälpa till men visst vill du hellre lämna in bilen så får du ju såklart göra det. Du har rätt i att tråden handlar om Verkstad/privatperson som kan Skylines men du behöver ju inte vara otrevlig när nån bara försöker hjälpa till.

42 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
Vilka symptom brukar man ha om man inte har tillräckligt bra med soppa tryck och flöde?
Den spikar när jag ger fullt i låg växel..

carzy
461 Inlägg
16 september 2012
Har du något chip eller något som tagit bort laddtryckspärren?
Vet du hur mkt den laddar?

Vet att de läckte tjuvluft på min wastegateslang engång som gjorde att den skenladdade lite, och med laddtrycksspärren blev de inte så behaglig gång smile

Team BSG

42 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
Mobeerg skrev:
Har du något chip eller något som tagit bort laddtryckspärren?
Vet du hur mkt den laddar?

Vet att de läckte tjuvluft på min wastegateslang engång som gjorde att den skenladdade lite, och med laddtrycksspärren blev de inte så behaglig gång smile

Den laddar 1.8 så laddtryckspärren bör vara borta?
Okej, ska kolla wastegateslangen.
Men den håller bara på såhär vid högt laddtryck..

carzy
461 Inlägg
16 september 2012
Ok,då är den borta somsagt.
Vet att också att det satt stift med värmetal 5 i min när jag köpte den, vilket gjorde att den misstände vid 5-6k varv, Kan ju vara ett tips och kolla!

Soppapump? Original eller eftermarknad?

Team BSG

42 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
Nya starka stift i.
De e just de jag har dålig koll på, pumpen.

carzy
461 Inlägg
16 september 2012
gustaf666 skrev:
Nya starka stift i.
De e just de jag har dålig koll på, pumpen.

Okej!
Vet inte exakt hur det är på skyline då jag mest har min som sommarbrukis,och har således inte trimmat eller gjort nått med den.

Men på s13 vet jag att många sätter på större kablar till pumpen, har även sett ett relä, typ ljusrelä dom dragit som extraström till pumpen.
Så det du kan göra är väl igentligen att kolla pumpen och se om det är original eller eftermarknads.

En tryckklocka så du ser soppatrycket vore väl inte jättefel heller, hoppas det löser sig!

Team BSG

149 Inlägg
17 september 2012
jag satsar mina pengar på tändspolarna. dom har en tendens till att spricka i gummit/plasten och då hoppar gnistan ut ur toppen när du får upp laddtrycket..., eftersom dom sitter under en kåpa. och där är varmt/kallt/varmt/kallt. osv. hade samma problem med min. och istället för att köpa dyra Splitfite spolar så dränkte jag dom i värmebeständigt sillikon. och det funka kanon. ///Bjacke

#SwedenRing

1 503 Inlägg
17 september 2012
gustaf666 skrev:
Vilka symptom brukar man ha om man inte har tillräckligt bra med soppa tryck och flöde?
Den spikar när jag ger fullt i låg växel..

Om ditt problem är att bilen SPIKAR vid högre ladd/varvtal så för den ju antingen för snålt med soppa vilket säkert beror på klen soppapump. Har du annat sprut/chippad box/piggyback etc i bilen kan ju bilen va dåligt mappad.

Om det är så att den MISSTÄNDER så är det ett vanligt problem med S13 pga spolarna som tidigare talare skrivit. Det finns flera sätt att lösa det på. Se min guide för hur man förbygger misständningar på RB25DET:
http://japs-jens.se/Teknikguider-m.m./M … r-RB25DET/

Vad har du för motorspec på bilen? 1,8 i ladd är inte bra för en originalmotor..
Senast redigerat av Japs-Jens (17 september 2012)

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

Sök