2808
Sök

Hjälp med att få kontakt med Xtremt.se

Whatever :)
1 652 Inlägg
11 september 2012
Trådstartare
#1
Vet ej om detta är den rätta tråden för detta inlägg men hoppas man får något svar..

Jo, det är så här att den 2012-05-25 köpte jag ett ställbart kamdrev av Xtremt.se och betalade detta direkt vid köp.
Nu är det så här att jag har inte fått drevet ännu, men han sa till mig när jag fick kontakt med honom att han hade inventerat fel, och det är mänskligt så okej, den 2012-06-26, la jag en ny beställning hos Xtremt.se och detta är förbetalt med ( Wiseco kolvar. ) Och han sa till mig att det är beställningsvara och det tar ca 3-4 veckor innan de kommer till Sverige och till honom, så jag räknade med en vecka till innan jag får det från honom.. Yes.. Nu är problemet att idag är det den 2012-09-11 och jag har inte fått drev eller kolvar, får inte tag i människan, vare sig det är på mail, facebook eller på hans nummer.. Jag ligger alltså ute med ca 10.000 kr och han vägrar att svara tillbaka på mail eller svara på intalat meddelande på tele.


Så nu vänder jag mig till er här på G.org, HJÄLP , innan jag åker till Älvängen och gör ett besök, för nu är måttet rågat om inte överfullt.
Vill göra detta på ett smidigt sätt så ingen av oss ( mig eller Xtremt.se ) tar skada utav detta men har redan pratat med JO samt polisen om detta och de ville att jag skulle vänta tills fredag ( 2012-9-14 ) innan jag driver detta vidare.

Finns det någon själ där ute som känner denne person eller vet hur man får kontakt med honom?

Mvh Robert

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

96 Inlägg
26 september 2012
#2
Har du hört nått mer ifrån Xtremt.se? surt iaf!!


Whatever :)
1 652 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
#3
marcusskogh skrev:
Har du hört nått mer ifrån Xtremt.se? surt iaf!!
Jo telefon terra han i måndags och han svarade, och denna gång sa han att han var sjuk, menar, killen kan inte vara hemma och sjuk sen MAJ! Men vi får se, han lovade att ringa till nästa vecka ang kolvarna och drevet så hoppas på det iaf, en grym kompencering ska jag ha för 4 månaders väntetid

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

JFfoto
26 september 2012
#4
Men vaa? Du betalade och fick inte en vara, en månad efter, när du egentligen skulle fått första varan redan efter 2-4 dagar så gör du en ny, betydligt dyrare beställning? när du inte fått den andra varan? misstag redan där..

Och nu har han varit sjuk, vilket är bullshit, ringa nästa vecka? varför? det är bara för att dra ut på det för att han ska komma med nya bortförklaringar eller inte svara alls.. sluta dalta med han och ta tag i detta seriöst.. smile

Whatever :)
1 652 Inlägg
27 september 2012
Trådstartare
#5
Kalltkaffe skrev:
Men vaa? Du betalade och fick inte en vara, en månad efter, när du egentligen skulle fått första varan redan efter 2-4 dagar så gör du en ny, betydligt dyrare beställning? när du inte fått den andra varan? misstag redan där..

Och nu har han varit sjuk, vilket är bullshit, ringa nästa vecka? varför? det är bara för att dra ut på det för att han ska komma med nya bortförklaringar eller inte svara alls.. sluta dalta med han och ta tag i detta seriöst.. smile
Grejen med första beställningen var att han hade inventerat fel, han hade sett fel på volvos drev mot bmw's, och jag accepterade de. Så han sa att han skulle skicka de samtidigt med kolvarna när de kommer.
Jo, finns inget riktigt sätt att ta tag i det seriöst, för alla man pratat med säger lixom, att det inte finns så mycket att göra, för han snubben gått i konkurs så kommer jag varken se pengar eller sakerna. så slutar illa vilket som.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

2 452 Inlägg
27 september 2012
#6
fått nått svar nu av jonas då?som har firman

döden kommer tillbaka

Whatever :)
1 652 Inlägg
27 september 2012
Trådstartare
#7
turbodeath skrev:
fått nått svar nu av jonas då?som har firman
Jo han svarade i tele i måndags ( 24/9 ) och han sa att han skulle skicka de till veckan samt ringa upp mig ang kompecering. Men de återstår och ser om han gör de.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Bilbyggare
39 Inlägg
28 september 2012
#8
Hej!

lust att dra ett pm med numret du fick tag på någon ansvarig ?

väntar på en sak jag med betalat redan. Dock inte så dyr som ditt och inte väntat så länge.
men jag vill ha ett svar. Mailat och ringt som en tok

/Stefan

varför köra nytt när man kan köra 740
Sponsor: Swedbank

Whatever :)
1 652 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
#9
Tja. Alltså, grejen är de att han är helt ensam , så de finns ingen som är där när killen är sjuk eller inte orkar gå till " jobbet " , Han har " nya " tele tider, och de är mellan 16.00-18.00, men ändå så svarar han inte för den kopplas direkt till telesvar, och det är på 0303-444 443, finns inget mobilnummer eller annat, mailen är som att skicka brev till sig själv för de svarar han inte på.



shorty skrev:
Hej!

lust att dra ett pm med numret du fick tag på någon ansvarig ?

väntar på en sak jag med betalat redan. Dock inte så dyr som ditt och inte väntat så länge.
men jag vill ha ett svar. Mailat och ringt som en tok

/Stefan

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Bilbyggare
39 Inlägg
5 oktober 2012
#10
Måste ju gå att få tag i f.. mobil är ju rätt vanligt idag smile annars får man väl börja söka honom via släkt och vänner ?

/Stefan

XeptiQ skrev:
Tja. Alltså, grejen är de att han är helt ensam , så de finns ingen som är där när killen är sjuk eller inte orkar gå till " jobbet " , Han har " nya " tele tider, och de är mellan 16.00-18.00, men ändå så svarar han inte för den kopplas direkt till telesvar, och det är på 0303-444 443, finns inget mobilnummer eller annat, mailen är som att skicka brev till sig själv för de svarar han inte på.



shorty skrev:
Hej!

lust att dra ett pm med numret du fick tag på någon ansvarig ?

väntar på en sak jag med betalat redan. Dock inte så dyr som ditt och inte väntat så länge.
men jag vill ha ett svar. Mailat och ringt som en tok

/Stefan

varför köra nytt när man kan köra 740
Sponsor: Swedbank

1 319 Inlägg
5 oktober 2012
#11
shorty skrev:
Måste ju gå att få tag i f.. mobil är ju rätt vanligt idag smile annars får man väl börja söka honom via släkt och vänner ?

/Stefan

XeptiQ skrev:
Tja. Alltså, grejen är de att han är helt ensam , så de finns ingen som är där när killen är sjuk eller inte orkar gå till " jobbet " , Han har " nya " tele tider, och de är mellan 16.00-18.00, men ändå så svarar han inte för den kopplas direkt till telesvar, och det är på 0303-444 443, finns inget mobilnummer eller annat, mailen är som att skicka brev till sig själv för de svarar han inte på.



shorty skrev:
Hej!

lust att dra ett pm med numret du fick tag på någon ansvarig ?

väntar på en sak jag med betalat redan. Dock inte så dyr som ditt och inte väntat så länge.
men jag vill ha ett svar. Mailat och ringt som en tok

/Stefan
Går ju alltid att ringa skatteverket och ta reda på om han har några syskon/föräldrar/fru osv sen börjar man ringa runt till alla dessa. Passa på att ta ut papper på om han har skulder och sådant, visserligen får han ju brev om att du begär ut det men det är skitsamma.

Vill inte polis eller dylikt hjälpa kan man lägga ner eller åka dit med en kofot och skrika på honom.
Senast redigerat av sleepyoh (5 oktober 2012)

_----------'

Whatever :)
1 652 Inlägg
6 oktober 2012
Trådstartare
#12
sleepyoh skrev:
shorty skrev:
Måste ju gå att få tag i f.. mobil är ju rätt vanligt idag smile annars får man väl börja söka honom via släkt och vänner ?

/Stefan

XeptiQ skrev:
Tja. Alltså, grejen är de att han är helt ensam , så de finns ingen som är där när killen är sjuk eller inte orkar gå till " jobbet " , Han har " nya " tele tider, och de är mellan 16.00-18.00, men ändå så svarar han inte för den kopplas direkt till telesvar, och det är på 0303-444 443, finns inget mobilnummer eller annat, mailen är som att skicka brev till sig själv för de svarar han inte på.




Går ju alltid att ringa skatteverket och ta reda på om han har några syskon/föräldrar/fru osv sen börjar man ringa runt till alla dessa. Passa på att ta ut papper på om han har skulder och sådant, visserligen får han ju brev om att du begär ut det men det är skitsamma.

Vill inte polis eller dylikt hjälpa kan man lägga ner eller åka dit med en kofot och skrika på honom.
Haha, ja preics men som sagt så har jag gjort en polisanmälan och som jag kan förstå så är det inte bara jag inte fått mina bil delar så det är väl en anmälan för oss alla. Ingen gillar att dela ut pengar hejjvillt utan att få de man har betalt för. Så hoppas detta blir en liten " reminder " för killen att man ska inte fejka en " sjukdom " eller att ens barn är konstant sjuka i månader. Lika bra att killen stänger ner eller säljer bolaget till någon annan som kan göra rätt för sig.

Visst, klart man skulle ta reda på släckt och vänner, men då kan allt riktas emot mig, tex utpressning, olagahot etc etc. Och då kan jag nog verkligen aldrig få se mina kolvar eller drev. haha smile Men visst tanken finns , absolut.
Men ska låta polisen göra sitt så, så håller mig på " lagen " än så länge, men finns inga tecken på att han har gått i konkurs eller annat, de är redan upp kollat... Ja, får ge de ett par dagar till och sen så borde han få papper från polisen om anmälan så kanske de händer lite grejer.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

1 319 Inlägg
6 oktober 2012
#13
Att du kontaktar släkt är inget olagligt. Du behöver inte hota eller någonting, bara förklara din historia och säga att du gärna vill komma i kontakt med honom. Du gör ingenting olagligt..

_----------'

Whatever :)
1 652 Inlägg
6 oktober 2012
Trådstartare
#14
sleepyoh skrev:
Att du kontaktar släkt är inget olagligt. Du behöver inte hota eller någonting, bara förklara din historia och säga att du gärna vill komma i kontakt med honom. Du gör ingenting olagligt..
Nej , sant. Men de kanske blir påträngande ändå om det är fler som redan försökt. Plus, jag vet inte vad killen heter i efternamn, adress, inget. Vet bara han har ett konto här på G.org men länge sen han vart inloggad.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Whatever :)
1 652 Inlägg
11 oktober 2012
Trådstartare
#16
Så, nu har man gjort lite saker som, anmält honom, för får inte " ta " lagen i egna händer, för de kan olyckligt vändas emot mig.. Och sen för er alla andra som kanske köpt någon av Johan på Xtremt.se genom Klarna, så är de bara att ringa Klarna och tala om situationen, sen häver dom den fakturan , så man slipper betala om man inte fått sina varor. Det är en policy dom har.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

2bad4u
11 oktober 2012
#17
Jag har handlat för 9k hos honom, har väntat tre veckor, har ringt honom ca 40 ggr utan svar. Hur kan man göra om man betalat med kort för att få pengarna tillbaka?
Mvh/

Philip

2 452 Inlägg
11 oktober 2012
#18
dels får du nog göra en anmälan,sen är det banken som du kanske får kontakta o vända sig till allmäna reklamationsbyrån med o få råd vad du måste göra mer.

döden kommer tillbaka

2bad4u
11 oktober 2012
#19
okej tack för det snabba svaret, skall kolla med dom imon.

Whatever :)
1 652 Inlägg
11 oktober 2012
Trådstartare
#20
2bad4u skrev:
Jag har handlat för 9k hos honom, har väntat tre veckor, har ringt honom ca 40 ggr utan svar. Hur kan man göra om man betalat med kort för att få pengarna tillbaka?
Mvh/

Philip
Yes de får du ta med banken, dock kan de ta ett tag innan du får tillbaka pengarna för de ska dels kolla upp dig på hur/vad du använder ditt kort. Gjorde de med mig när jag blev scammad för ett år sen.. tog 3 månader innan jag fick de tillbaka , ska själv göra de för handlade också med kort på ena beställningen. Dock inte så mycket men 1600:- men de är pengar som han inte ska ha för han sköter sig inte sad

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser


Sök