Oj. här var det dammigt!
kan väl ta lite snabbt vad som hänt.
fälgarna blev annan färg, men blev riktigt dåligt lackerat. under all kritik rent ut sagt! skall snart bli lilametallic
bättre fitment. lite lägre runt om.
6x9or i hatthyllan ut. i med en 12" bas i bagaget och skall byggas 6.5or i dörrarna bland annat snart.
bytt katalysator då den andra gick åt helvete.
karossen lackerad helt. dock har det blivit lacksläpp och lite skit som skall lackeras i vinter nu.
Motorn gick varm ännu en gång så nu är den knappt körbar
var nere i skåne nu på tyskbilsträff och slutade med 90 mil på 3 cylindrar så den mådde inte bättre av det. kopplingen har nästan gett upp helt och lite annat kul jordfel..
locken i fram lackerades vita. tappade dock en och har ej hunnit lackera den än.
det är väl typ det. har lite nytheter dock!
i vinter nu så åker motorn ut och blir ordentligt uppsmörjad och omhändertagen och åker tillbaka i lackerat motorutrymme med en TURBO!
bilen skall även hissas lite runt om för väghållning och ska bli mer en ban/lekbil än böttlåg stancekärra.
målet är väl 280-310 hk på hjulen, ordentlig väghållning som ändå sitter bra lågt. ett par cm från backen eller något. kan nog bli något kul. skall även lackera delar av bilen som sagt och fräsha upp lacken samt troligtvis sätta på lite klassiska racegrejjer som är nödvändiga att ha
hissade upp den ca 1 cm och bara det gjorde FANTASTISK skillnad på väghållningen trots cambern och slitna däck. hänger på det mesta ute på vägen. ligger riktigt fint på vägen redan nu och med en ettrig 318is turbo så kan det nog bli rätt kul!
happ happ. jag har andra bilar som går att köra low and slow med
tycker inte heller att helt böttsänkt is the way to go
hellre väghållning och motor och ändå kunna köra bra lågt!
här är en fin bild av Marcus Larsson på mig och pärlan ett par minuter innan insläppet på tyskbilsträffen 2014 nere i Bromölla!