2614
Sök

Bilder: Plastidip/foliering & flock.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
29 augusti 2013
contaa skrev:
Har en vit s40 och undrar om lite smakråd. Tänkte ta plastic dip på vingen och backspeglarna? Skulle det bli snyggt, har även en svart grill. Beställt en burk svart men sitter med beslutsångest just nu :p

Om du har en bild på den så skriv vad du precis skrev här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=8126

3 Inlägg
29 augusti 2013
Har inte hunnit ta någon bild på den än då jag köpte den i söndags och jobbat en del men skall ta några bilder på den imorgon tänkte jag smile

142 Inlägg
29 augusti 2013
prova? är det inte en utav grejerna med plastidip, att bara kunna riva bort det om man inte är nöjd.
det är ju trots allt din bil så vad vi tycker spelar ju inte så stor roll smile

Bygger en E36 Touring med 2JZ

3 Inlägg
29 augusti 2013
Ne det är ju sant och det med att det är lätt att ta bort är ju ett stort plus om det blir förjävligt :p jag testar så får vi se. Bjur på en bild när det är klart smile

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
1 september 2013
Har säkert förklarats ett par gånger men men.  Var finns dessa plastdipar att köpa? Bara tvätta av och spreja på som vanlig sprayfärg? Hur många burkar går det åt att dippa tex ett tak på en bil?

Avstängd
10 388 Inlägg
1 september 2013
Extrazz skrev:
Har säkert förklarats ett par gånger men men.  Var finns dessa plastdipar att köpa? Bara tvätta av och spreja på som vanlig sprayfärg? Hur många burkar går det åt att dippa tex ett tak på en bil?

Piratstikin skrev:
Tänkte att man kunde starta & ha en "samlingstråd" med bilder på bilar/saker man lackat med plastidip färg, flockat eller folierat.

Kul att lägga upp & se bilder på andra medlemmars arbeten & även kunna dela idéer och ställa frågor ang just dessa metoder.

Så ni som plastidipar, folierar eller flockar, upp med bilder big_smile

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Håll gärna diskussionerna kring tillvägagångssätt, priser och inköpsställen osv i tråden nedan istället och håll denna till en bildrelaterad tråd i denna forumsdel.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=235682

//Mod

Så ta en titt i den tråden smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

2 751 Inlägg
1 september 2013
Plastidippat grillen.

Före
https://www1.garaget.org/archive/16/15270/201131/201131-2981091.jpg

Efter
https://www1.garaget.org/archive/16/15270/201131/201131-3091917.jpg

Ringar utan dip
http://i241.photobucket.com/albums/ff181/vajking1/20130608_195644_zpsa93711dc.jpg
Senast redigerat av DasAuto (1 september 2013)

Who Djaa bless no man curse

2 751 Inlägg
1 september 2013
martinn skrev:
Nån som provat och köra plasitdips klarlack ihop med den matta plastidipen?

hur många burkar behöver man ha av dom isåfall till 4st  16" fälgar? smile

Jag har kört det på grillen, ger lite glans, men inget märkvärdigt.

133 Inlägg
2 september 2013
contaa skrev:
Har en vit s40 och undrar om lite smakråd. Tänkte ta plastic dip på vingen och backspeglarna? Skulle det bli snyggt, har även en svart grill. Beställt en burk svart men sitter med beslutsångest just nu :p

Om din bil är vit så skulle jag nog rekommendera 2 burkar minst för att täcka ordentligt,
om du ska göra vingen + speglarna.
Sen många tunna lager, så blir de starkare och mattare smile

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD

1 324 Inlägg
4 september 2013
Nu har detta inget med bilar att göra.. men här är min stickerbombade resväska! Även den svarta "randen" har jag monterat.

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102443/102443-450fadd094ab6f8a59c8fc5fc4f89da0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102443/102443-886cb0c4fd2f87c888d371d81ef7a83c.jpg

418 Inlägg
6 september 2013
Såg att biltema börjat sälja nåt som är misstänkt likt plastidip om man läser beskrivningen.
problemet är att det kostar 189kr vilket är bara några kr billigare än riktig plastidip tongue
Men är säkert inte ens i närheten av samma kvalitet tongue

men vad tror ni? kan det vara värt att testa en burk?
eller någon kanske kan göra en jämförelse mellan de olika produkter som finns på marknaden? big_smile

142 Inlägg
6 september 2013
Malish skrev:
Såg att biltema börjat sälja nåt som är misstänkt likt plastidip om man läser beskrivningen.
problemet är att det kostar 189kr vilket är bara några kr billigare än riktig plastidip tongue

eller någon kanske kan göra en jämförelse mellan de olika produkter som finns på marknaden? big_smile

varför inte bara köpa plastidip?

142 Inlägg
6 september 2013
Malish skrev:

BaM BaM
232 Inlägg
6 september 2013
fractal101 skrev:
Malish skrev:

jag har köpt en burk från Biltema men har inte hunnit testa än.....

Inget vara för evigt.

418 Inlägg
6 september 2013
tanken att testa biltemas var för att testa kvaliten på deras kopia.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
6 september 2013
Enklare att köpa i butik än skickas efter kanske? Jag är sugen på att testa att plastdippa  iaf.

Grävmaskinist
21 Inlägg
6 september 2013

Tänkte göra samma grej med min A6, hur gåre när du tvättar bilen? typ med bilschampo och högtryck?
Släpper dippen?

Audi A6 Avant 2.0TFSI 2007
Sportmodellen

2 751 Inlägg
6 september 2013
ahosuryoyo skrev:

Tänkte göra samma grej med min A6, hur gåre när du tvättar bilen? typ med bilschampo och högtryck?
Släpper dippen?

Har stått med högtrycken 10cm ifrån och absolut inget har släppt, har två vänner vars jag målade deras grillar, de håller också ännu. Min har varit dippad ca 6 månader nu.

Det enda du ska hålla undan från dip är avfettning. Jag sprutade på Turtle Wax prewash förra vintern och plastidippen bara lossnade, nästan smälte bort. Vet inte ifall det blir samma med alla avfettningar men lika bra o hålla det borta.

Annars är det bara till o tvätta som vanligt, har haft olika schampos och de har inte påverkat. Men man ska ändå ta det lungt när man tvättar dippen.

35 Inlägg
6 september 2013
Malish skrev:

Hittar inte den.. Har du någon länk eller Artikel-nr?

Sök