andrem skrev:
Hej!
Tänkte applicera vit plasti-dip i runt 7+ lager och sedan ett par lager glossifier över det, ej blanda dom tillsammans.
Vad är för och nackdelarna med den EU framtagna då? Talat lite med vissa som säljer den men såklart kan man ju inte lita att dom är opartiska då dom vill sälja produkten.
Har beställt en färgspruta nu i vilket fall som helst, men vill veta vilken färg man ska köra på som är lika bra i hållbarhet, färgåtergivning bl.a som gjort den så poppis i USA.
Tjena.
Okej, vit är en schysst färg. Om bilen inte är ljus idag rekommenderar jag dig att grunda med Gun Metal Grey 2-3 lager innan du går på med den vita färgen vilket då ger 3-4 lager med vit dip. Okej det går ju kanon o lägga glossifier efter
Det finns som du säger både för o nackdelar med både USA och EU anpassade färgerna. Fördelar med EU anpassade är ju såklart volymen, du får ju mer färg/burk men oftast ska den blandas ut med 50% thinner och då kommer den stora nackdelen, blandas inte allt ordentligt kan det ju hända att du får väldigt mycket thinner de första lagren och de gör ju att den löser upp ytan under och det är inget du märker förrens den dagen du drar bort dippen.
USA modellen(dipyourcar.com Plasti Dip Spray) är redan färdigblandad vilket är bra och smidigt men dock mindre volym vilket ger fler burkar färg.
Sedan kanske nån med mer erfarenhet av EU modellen kan rätta mig om jag har fel då jag endast använt USA modellen.
Man får helt enkelt se hur mycket färg man behöver till sitt projekt och se vilket som stämmer in bäst
Som DasAuto säger tror jag inte kvalitén skiljer om man köper plasti dip på sprayburk men jag tror att det skiljer när du kommer upp på större volymer.
Mvh Andreas
Senast redigerat av Dea1982 (20 februari 2014)