2305
Sök

Ny fjärrkontroll till Defa MultiCharger 1204

15 Inlägg
torsdag 20:26
Trådstartare
Hej! Vi har sedan några år tillbaka en Toyota RAV4 (spelar väl ingen större roll i sammanhanget)med en Defa Multicharger 1204 installerad. Till den är bl.a motorvärme och kupévärme kopplad.

Problemet nu är att bilen levererades utan fjärrkontroll till systemet och kontaktorn som styr värmen har dött, så vi tog bort och förbikopplade den för att få matning till motor- och kupévärmare.

Situationen har då varit att kontaktorn varit i PÅ-läge sedan vi köpte bilen, och då har ju alltid värmesystemet fungerat när vi kopplat in DEFA-kabeln. Men nu när den slutat fungera kommer jag såklart dels behöva köpa en ny kontaktor och sätta tillbaka den på sin plats för att få ordning på styrningen av på- och av till bl.a värmen.

Men sen är ju den sista men största delen att jag kommer behöva köpa en ny fjärrkontroll. Och det jag har dålig koll på är hur dessa funkar. Köper jag t.ex en DEFA-fjärr (se nedan), kommer den gå på samma frekvens som mitt system och jag därmed kan koppla den till min mottagare i bilen? Har försökt hitta någon information om vilken frekvens systemet körs på, dock utan resultat.

https://www.mekonomen.se/fjarrkontroll- … xEEALw_wcB

Eller hur ordnar man det annars?

Sök