Jag gjorde rent för att få det fritt från fett. Sen var det bara att spraya tunna lager i omgångar. Brukar väl vara bra med 5-6 lager om det sitter i fronten så håller det längre och är lätt att pilla bort.
Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk
Jag har en fråga om plastidip och det jag undrar är hur bra fäster plastidip på plastkrom typ som grillen, lister runt rutor, dropplister osv? Brukar ni slipa ner ytan och sen lägga grundfärg innan eller maskerar ni bara och kör på?
Tips mottages gärna
MVH Mejmotorsport.
Testa att ställa din fråga i den tråd om tillvägagångssätt osv som är länkad i första inlägget så ser vi till att hålla den här tråden till det den är menad för – bilder
Hej fråga ang folering, hur funkar det att folera på något som varit rollat mattsvart? Funkar det av bara folera över det med tanke på att det är lite struktur i den rollade ytan, eller ska man slipa ner den så att det blir slätt? Och isf fäster foleringen på den nermattade ytan? Det är borstad aluminium folie men det kanske inte spelar någon roll?
Fel tråd, snälla läs topic
2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |