2480
Sök

Volvo B20 Renovering och trimning :D

renovera o trimma :)

112 407 Visningar
Projektet avslutat 3 november 2013
269 Inlägg
13 juli 2013
Trådstartare
pellepervert skrev:
kör du filtring eller packbox på bakre vevaxel tätningen?
varför satsa du inte på ståldrev när du endå har kosta på ny kam?

bara undrar wink big_smile

ja har filtring där bak tongue
ja kommer nog inte upp i så hög effekt så att de behövs siktar väl på 130 hk iallafall smile
och så var ekonomin inte den bästa just nu då ja bara studerar än tongue

269 Inlägg
14 augusti 2013
Trådstartare
fick bli en 2 dagars mek för detta

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175876/175876-369f3e18e7287f2480d6629c06d0a231.jpg
såja smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175876/175876-283ce84a95e6926e2db792c259f0ed3e.jpg
wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175876/175876-c5eb44bb5fe39cae457671161a49fd15.jpg
helt klar big_smile har bara uppstart kvar.

147 Inlägg
14 augusti 2013
Blir redigt fint smile Var hittar man sådana trattar till gasarna? smile

531 Inlägg
14 augusti 2013
Nice, sätt upp en video på första uppstarten smile

269 Inlägg
15 augusti 2013
Trådstartare
allse skrev:
Det blir riktigt snyggt! smile

Tackar ! smile

269 Inlägg
15 augusti 2013
Trådstartare
rp_92 skrev:
Blir redigt fint smile Var hittar man sådana trattar till gasarna? smile

Tackar! ja köpte trattarna på klracing o sen svetsade vi ihop trattarna med plattorna som passar på förgasarna smile

269 Inlägg
15 augusti 2013
Trådstartare
volvoglracing skrev:
Nice, sätt upp en video på första uppstarten smile

ja ska se om ja lyckas men tändningen står fel nu så han vill inte änns tända till för tillfället hmm smile

269 Inlägg
15 augusti 2013
Trådstartare
fixade felet på motorn nu o nu startar den o har film på de men vet inte hur man lägger upp en film bara så nån som vet ? smile

531 Inlägg
15 augusti 2013
fille_142 skrev:
fixade felet på motorn nu o nu startar den o har film på de men vet inte hur man lägger upp en film bara så nån som vet ? smile

Gött att den spinner smile Tror att du måste ladda upp filmen typ på youtube och sen länka den hit tongue
Rätta mig nån om jag har fel.
Senast redigerat av volvoglracing (15 augusti 2013)

269 Inlägg
15 augusti 2013
Trådstartare
volvoglracing skrev:
fille_142 skrev:

Gött att den spinner smile Tror att du måste ladda upp filmen typ på youtube och sen länka den hit tongue
Rätta mig nån om jag har fel.

om de är så så måste ja ju skaffa ett youtube konto me ju tongue

Lastbilsmekaniker
5 186 Inlägg
25 september 2013
Grymt jobb med motorn:). Hoppas kunna göra så med min motor som sitter i min 760 nu fräscha till alltså och kanske lite trimm:P.

269 Inlägg
1 oktober 2013
Trådstartare
volvoqq skrev:
Grymt jobb med motorn:). Hoppas kunna göra så med min motor som sitter i min 760 nu fräscha till alltså och kanske lite trimm:P.

Tackar big_smile ja de tycker ja du ska smile synd bara att min går så ordeigt med dem dubbla förgasarna nu så ja söker andra gasare just nu wink

147 Inlägg
2 oktober 2013
fille_142 skrev:
volvoqq skrev:

Tackar big_smile ja de tycker ja du ska smile synd bara att min går så ordeigt med dem dubbla förgasarna nu så ja söker andra gasare just nu wink

Vad är det för kam du har i? Är den för vass så går motorn oroligt med SU de behöver bra vacuum för att fungera så har du för stort överlapp på ventilerna så går han som en kratta på tomgång.

269 Inlägg
6 oktober 2013
Trådstartare
rp_92 skrev:
fille_142 skrev:
volvoqq skrev:

Vad är det för kam du har i? Är den för vass så går motorn oroligt med SU de behöver bra vacuum för att fungera så har du för stort överlapp på ventilerna så går han som en kratta på tomgång.

min kam heter fsv717 från folkraceshoppen o ja tror den är för vass för den startar inte själv utan man måste hjälpa den genom att lyfta upp throtlen i förgasaren när den är varm smile

147 Inlägg
7 oktober 2013
fille_142 skrev:
rp_92 skrev:
fille_142 skrev:

min kam heter fsv717 från folkraceshoppen o ja tror den är för vass för den startar inte själv utan man måste hjälpa den genom att lyfta upp throtlen i förgasaren när den är varm smile

Låter mer som du har problem med förgasaren om trotteln är seg att gå upp. Trotteln ska ju sugas upp vid gaspådrag genom att det bildas vakum i klockan på förgasaren. För kammen verkar inte ha speciellt stort överlapp om man tittar på det som står om den. Kolla så trottlarna går upp lätt vid gaspådrag. Du kan också testa att öppna locket på toppen av dom och trycka upp kolven den ska då gå upp jättelätt. Är den trög då så är det bara att skruva bort vakumklockan och kolla efter repor på kolven eller annat som kan göra så den går trögt. Kan också vara så att bränslenålen är feljusterad.
Hoppas det löser sig för dig smile

269 Inlägg
7 oktober 2013
Trådstartare
rp_92 skrev:
fille_142 skrev:
rp_92 skrev:

Låter mer som du har problem med förgasaren om trotteln är seg att gå upp. Trotteln ska ju sugas upp vid gaspådrag genom att det bildas vakum i klockan på förgasaren. För kammen verkar inte ha speciellt stort överlapp om man tittar på det som står om den. Kolla så trottlarna går upp lätt vid gaspådrag. Du kan också testa att öppna locket på toppen av dom och trycka upp kolven den ska då gå upp jättelätt. Är den trög då så är det bara att skruva bort vakumklockan och kolla efter repor på kolven eller annat som kan göra så den går trögt. Kan också vara så att bränslenålen är feljusterad.
Hoppas det löser sig för dig smile

tackar ska kolal upp detta smile
men den för me för mycket bränsle smile

Sök