2655
Sök

Vad har hänt med Blekingebilradio?

16 197 Inlägg
19 september 2012
#41
Att riktiga butiker stänger är inte så underligt då ingen vill betala för de.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
19 september 2012
#42
evilaudio skrev:
Att riktiga butiker stänger är inte så underligt då ingen vill betala för de.

håller fullständigt med, folk tror att allt blir så mycket bättre om de sparar 200 spänn för att handla på CAS..

zputnic
19 september 2012
#43
Kommer ihåg att Jimmy ringde mig en tidig morgon mitt i veckan runt 2006 kanske, ca 3månader efter jag köpte ett billigt CDT kit av han.

Jag blev själv helt förvånad och fattade inte vem det var först. Sedan blev vi pratandes en stund och fick svar på lite frågor och förslag.

Vad han ville?
Han ville bara försäkra sig om att jag var nöjd med min beställning och att allt fungerade som det skulle!

Det kallar jag service, synd att det verkar har gått ned sig alldeles nu sad

3 Inlägg
20 september 2012
#44
HeavyBass skrev:
Eftersom jag har köpt av detta företaget innan och varit jätte nöjd samt inte visste om detta så la jag en beställning hos dem i söndags, Silent Coat + 200amp säkring + säkringshållare. Igår (22 timmar sedan) fick jag ett mail där det stod:

"Nu har vi börjat arbeta med din beställning som har ordernummer 60****. Du som kund är viktig för oss och vi kommer göra allt för att din beställning ska levereras så snabbt och smidigt som möjligt. Så luta dig tillbaka, vi tar hand om resten!"

Någon som vet om paketet är på väg eller har ni också fått detta mail men inte fått något?
Skickade ett mail till dem nyss och ska se ifall de svarar.

Jag har samma problem med dom.Beställde grejer för en vecka sen och har inte hört nåt och dom svarar inte på mina mail heller,känns surt att man kanske kastade pengarna i sjön.sad

24 Inlägg
21 september 2012
#45
La själv en beställning hos BBR 12/8 2012. har mailat ett par gånger , men absolut ingen respons. fick ett mail häromdan att grejerna vart skickade, men när jag hämtade paketet idag så va inte allt jag beställde med. Har inte fått nåt mail om några förseningar (som dom lovar att göra på sin hemsida, vid försening) Har ej heller fått några mail om att något skulle vart restat. Förseningar kan jag acceptera, men absolut inte att företaget i fråga inte håller sina kunder uppdaterade med info. Så jag kan ej rekomendera Blekinge Bilradio åt någon, o jag kommer definitivt aldrig mer handla av dom.


403 Inlägg
21 september 2012
#46
Ludd_3 skrev:
La själv en beställning hos BBR 12/8 2012. har mailat ett par gånger , men absolut ingen respons. fick ett mail häromdan att grejerna vart skickade, men när jag hämtade paketet idag så va inte allt jag beställde med. Har inte fått nåt mail om några förseningar (som dom lovar att göra på sin hemsida, vid försening) Har ej heller fått några mail om att något skulle vart restat. Förseningar kan jag acceptera, men absolut inte att företaget i fråga inte håller sina kunder uppdaterade med info. Så jag kan ej rekomendera Blekinge Bilradio åt någon, o jag kommer definitivt aldrig mer handla av dom.

Vänd dig till konsumentombudet i din stad, kommun. De hjälper dig!


1 335 Inlägg
21 september 2012
#47
Fan vilken otur man har.

Har mailat dem ett par ggr ang en kabel jag behöver för aux i bilen, men har ej fått något svar.

Var så här --> <-- nära att beställa den. Men alltså man bör inte lägga någon order där? Konstigt att de forf har sidan uppe.

B5 #001

Gladen Beetle
237 Inlägg
21 september 2012
#48
Senast jag beställde från deras sida var 15 Juli i år. Fick grejerna inom 3 dagar med UPS via bussgods sen upp till skogen i Norrland då jag bökade med att få in alla grejor i min bil. Var två lådor med Silent Coat bara. Har ni provat att maila dem innan ni beställer då för att försäkra er?


2 656 Inlägg
21 september 2012
#49
synd om dom gått ner sig hmm tycker dom varit superbra domgånger jag handlat innan men sen dom skippat telesupport har jag handlat på annan butik


1 Inlägg
21 september 2012
#50
För ett år sedan tog det max en vecka att få det man beställt.
För ett år sedan gick det att ringa till dom.
Nu tar det två månader att få sina prylar plus att dom skickar fel.
Senaste beställningen som jag gjorde för två veckor sedan har jag inte fått något annat tecken på liv än att  fakturorna kommit.
Dom svarar inte på mejl heller.
Svindåligt och oseriöst.

1 335 Inlägg
22 september 2012
#51
Då skiter ja i dem. Kör på en annan firma ist.

B5 #001

2 Inlägg
22 september 2012
#52
har träffat han en gång på en mässa bara, intrycket var väl sisådär då, men vad jag hört av andra mer rutinerade inom bilstereobranschen så är inte jimmy/blekingebilradio nå vidare varken som person eller företag. ska tydligen ha endel bedrägerier i garderoben osv. detta är inget jag kontrollerat så jag lämnar inga garantier för det, men då ja hört de från ganska många håll så kan de kanske ligga nånting i det iaf.

Antalet hårda kommentarer från olika användare på olika forum säger väl tillräckligt iof, så jag kommer iaf inte handla där. föredrar riktiga butiker där man kan klämma å känna på grejorna och framför allt få hjälp om man klantar till det smile

Avstängd
10 388 Inlägg
22 september 2012
#53
spl_freak skrev:
har träffat han en gång på en mässa bara, intrycket var väl sisådär då, men vad jag hört av andra mer rutinerade inom bilstereobranschen så är inte jimmy/blekingebilradio nå vidare varken som person eller företag. ska tydligen ha endel bedrägerier i garderoben osv. detta är inget jag kontrollerat så jag lämnar inga garantier för det, men då ja hört de från ganska många håll så kan de kanske ligga nånting i det iaf.

Antalet hårda kommentarer från olika användare på olika forum säger väl tillräckligt iof, så jag kommer iaf inte handla där. föredrar riktiga butiker där man kan klämma å känna på grejorna och framför allt få hjälp om man klantar till det smile

Och med det uttalandet antar jag att du tar i beaktning allla som haft bra erfarenheter av dessa? Eller? För antalet nöjda kunder -innan- "detta" är ju uppenbarligen enormt

Så, ska vi se till det totala antalet kommentarer, så är det ett bra ställe att handla på (om vi nu som sagt ska se till det totala antalet kommentarer).

Men nej, jag säger inte att de inte har strul just nu

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
22 september 2012
#54
Väldigt många nyreggade i denna tråden...

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Avstängd
10 388 Inlägg
22 september 2012
#55
ExtraKim skrev:
Väldigt många nyreggade i denna tråden...

ja det är ju ingen överdrift

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

31 Inlägg
22 september 2012
#56
har oxå  strul med dom!!
beställde en b2rs18 och det stog att den fanns i lager..levtid 1-2 dagar men i verkligheten nästan 1,5 vecka!
när jag får hem basen så e de märken på korgen o i monteringshålen för basen ser man tydligt att den vart monterad förut,plus att det satt en träskruv på magneten (från förra ägaren)??
har mejlat bb om att få returnera basen men inget svar!!
tänker inte betala 6000 för en beggad bas..
vad gör man?


403 Inlägg
22 september 2012
#57
Andreas1975 skrev:
har oxå  strul med dom!!
beställde en b2rs18 och det stog att den fanns i lager..levtid 1-2 dagar men i verkligheten nästan 1,5 vecka!
när jag får hem basen så e de märken på korgen o i monteringshålen för basen ser man tydligt att den vart monterad förut,plus att det satt en träskruv på magneten (från förra ägaren)??
har mejlat bb om att få returnera basen men inget svar!!
tänker inte betala 6000 för en beggad bas..
vad gör man?

Konsumetombudet i din kommun. Det är ett tips.


Avstängd
10 388 Inlägg
22 september 2012
#58
Tycker väl inte att man spontant ska springa till konsumentombudet "för allt", men absolut, får man inget svar eller någon respons över en "längre tid" så absolut

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

403 Inlägg
22 september 2012
#59
it_mutt skrev:
Tycker väl inte att man spontant ska springa till konsumentombudet "för allt", men absolut, får man inget svar eller någon respons över en "längre tid" så absolut

De är ju till för att hjälpa till, oftast brukar företag lyssna på KO.
Något annat förslag på att få hjälp?


Avstängd
10 388 Inlägg
22 september 2012
#60
SafetyCar skrev:
it_mutt skrev:
Tycker väl inte att man spontant ska springa till konsumentombudet "för allt", men absolut, får man inget svar eller någon respons över en "längre tid" så absolut

De är ju till för att hjälpa till, oftast brukar företag lyssna på KO.
Något annat förslag på att få hjälp?

Säger ju inte emot dig, men, det jag menar är att; har man inte fått svar på sitt mail på 3 dagar behöver man kanske inte rusa dit. Enligt mig.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!


Sök