3159
Sök

Tips, trimma orginal eller bygga mindre turbo

35 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
#1
Tjenare!
Har en Volvo 240 Glt med b23e alltså mekaniskt insprut.
Jag ska ha den som 18års bil men ja vill inte köra helt orginal.
Funderar på att antingen byta kam till kanske k-kam eller liknande eller satsa på att bygga med nån mindre turbo fast det känns väldigt komplicerat att bygga om hela motorn för turbon..
Några tips??
MVH Marcus smile
Senast redigerat av volvoGLT_84 (17 september 2012)

"Det jag inte gör idag, Slipper jag göra om imorgon"

Forummoderator
9 299 Inlägg
17 september 2012
#2
Lägg alla pengar som du tänker snåltrimma för på bensin och kör inget onödigt. Steg 2 byt bil... hmm

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

35 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
#3
Har en k-kam liggandes nämligen men folk säger att jag ska bygga turbo istället för det går billigare hmm

"Det jag inte gör idag, Slipper jag göra om imorgon"

Forummoderator
9 299 Inlägg
17 september 2012
#4
Kanske det men tveksamt. Du kommer gasa mer för det är roligare och dessutom kostar installationen av turbo 100liter bensin om du är snålast i världen. K-kammen däremot är det ju bara att kasta i och testa?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Bärs!
3 456 Inlägg
17 september 2012
#5
volvoGLT_84 skrev:
Har en k-kam liggandes nämligen men folk säger att jag ska bygga turbo istället för det går billigare hmm

Det gör det säkert, sålänge du håller dig under 0 bar.
Senast redigerat av Aga_Diff (17 september 2012)

Garaget.org peakade 2008.

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
17 september 2012
#6
Att turbokonvertera kostar lätt 10000 om du inte har allt redan. Det är en hel del som måste fixas o inte bara att slänga på en turbo om du vill kunna köra ett tag med bilen med.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

35 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
#7
Tror att dom menade att turbo går billigare än att köra med k-kam osv.
Kanske testar köra med k-kam sen om man vill ha värre grejer skaffar man sig en turbo motor från tex 740 eller 940?

"Det jag inte gör idag, Slipper jag göra om imorgon"


Sök