3158
Sök

Problem med gång efter turbobyte

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
#1
hej jag har en a4-98 1,8ts AJL motor

saker jag satte i i helgen

GT35 turbo
FMIC
38mm WG
fullflödes grenrör
Linjär btr 1:1
Öppet luftfilter
Öppen dumpventil
och en dawes device


problem :
1, bilen går knappt över 1000rpm när lmm är inkopplad
2.Bilen går bara varva till 4000rpm när lmm är urkopplad
3.behöver magnetventilen vara inkopplad?
4.enligt btr mätaren är bränsletrycket på 7 bar
5.har kopplat bort btr men bilen ryker svart och det svider som helvete i ögonen

jag körde med bilen sedan igår och då gick det att torrgasa fullt ut tills jag skulle visa en kompis hur bilen bettedde sej med lmm

snälla hjälp mej jag behöver komma till jobbet imörn


449 Inlägg
17 september 2012
#2
du får ju ställa ner bränsletrycket...

Full Fart Spar Tid!!!

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
#3
robert___j skrev:
du får ju ställa ner bränsletrycket...

bränsletrycket är nu nerställt

nu funkar bilen att varva fullt ut när man torrgasar

men bilen går ej att varva fullt när man kör med den den typ stänger av tändningen eller nått vid 5500 sen går bilen igång igen vid 4000 ved kan felet vara?


449 Inlägg
18 september 2012
#4
du får koppla in magnetventilen igen och prova om de är det.. lyser det några varningslampor inne i bilen??

Full Fart Spar Tid!!!

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
#5
robert___j skrev:
du får koppla in magnetventilen igen och prova om de är det.. lyser det några varningslampor inne i bilen??

lyser inget inne i bilen men jag hittade ett fel o det va att lmm satt åt fel håll -.-
sen hittade jag ett hål i en slang som är till insuget funderar på ifall det kan vara felet så ska byta den sö´langen big_smile


449 Inlägg
18 september 2012
#6
ja lmm åt fel håll då kan ja tänka mig att den blir riktigt knäpp.. hoppas de löser sig nu då!!!

Full Fart Spar Tid!!!

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
#7
nu funkar allt förutom när jag kör o bilen kommer upp i typ 5000 varv försvinner turbotrycket o det blir vakum i insuget mellan spjälhjuset och motorn så då går den som en sugis hela registret sen? i vakum vad e felet då?


449 Inlägg
19 september 2012
#8
måste nästan läcka i nån slang eller vid insuget,, har du kopplat in magnetventilen igen??

Full Fart Spar Tid!!!

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
#9
robert___j skrev:
måste nästan läcka i nån slang eller vid insuget,, har du kopplat in magnetventilen igen??

magnetventilen är inkopplad igen smile
har kollat alla tryckledningar och är inget som läcker :S


449 Inlägg
19 september 2012
#10
tror du dumpventilen har för svag fjäder så den öppnar efter 5000 varv???

Full Fart Spar Tid!!!

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
#11
robert___j skrev:
tror du dumpventilen har för svag fjäder så den öppnar efter 5000 varv???

Jag har pluggat dumpen just nu för att kunna få fullt tryck men ingen skillnad :S


449 Inlägg
19 september 2012
#12
och de blir alltså helt noll i laddtryck efter 5000varv?? blir den bättre utan lmm??? sitter det någon laddtrycksvakt på insuget???

Full Fart Spar Tid!!!

449 Inlägg
19 september 2012
#13
vad kör du med för bränsletryck nu??? vad har tändstiften för färg?? svarta vita bruna??

Full Fart Spar Tid!!!

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
#14
robert___j skrev:
vad kör du med för bränsletryck nu??? vad har tändstiften för färg?? svarta vita bruna??

nu kör jag med 3bar ungefär har ej kollat tändstiften skall göra det imorgon smile nja det blir -0,7 i in suget ungefär vet inte om det finns någon faktist ska kolla felkoder på bilen imörn blir ingen skillnad på bilen med eller utan lmm :S


449 Inlägg
19 september 2012
#15
fattar inte hur det kan bli vakum??? vart tar laddtrycket vägen de måste vara en slang som läcker om de inte sitter en tryckvakt på insuget,, det är ju fysiskt omöjligt att laddtrycket försvinner om inte turbon låser sig??

Full Fart Spar Tid!!!

449 Inlägg
19 september 2012
#16
vad står wastegaten på för grundtryck..

Full Fart Spar Tid!!!

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
#17
Har ställt den på ungefär 1bar "/


449 Inlägg
20 september 2012
#18
och den funkar riktigt?? inga slangar som suger ihop sig den mellan lmm och turbo??? jag har inte under mina år som bilmek hört nån med liknande problem..ja undrar om du skulle montera alla dina orginalgrejer igen och sen byta en sak åt gången med provkörning i mellan varje grej så hittar du ju vad som strular

Full Fart Spar Tid!!!

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
#19
robert___j skrev:
och den funkar riktigt?? inga slangar som suger ihop sig den mellan lmm och turbo??? jag har inte under mina år som bilmek hört nån med liknande problem..ja undrar om du skulle montera alla dina orginalgrejer igen och sen byta en sak åt gången med provkörning i mellan varje grej så hittar du ju vad som strular

fick tips om slangar som suger ihop sig den mellan lmm och turbo så sk byta imörn smile



Sök