3191
Sök

1987 Monte Carlo dragracing chassie - 461 Bigblock och lustgas!

tävlings året har börjat!! :)

99 420 Visningar
Uppdaterades senast 27 juli 2014
146 Inlägg
2 november 2012
Trådstartare
haha härligt! jo det tror jag nog, jävligt speciell om inte!

146 Inlägg
7 november 2012
Trådstartare
har stött på litet smärre problem... om man nu kan kalla det för ett problem? en polare till mig har erbjudit mig en 461 big block med ca 800 hästar, bara med det bästa som går att köpa innuti, alu block osv och får med en converter... lite modd och man har en maskin på över 1000 hästar, jag vill, men vette fan om jag vill överge projektet jag gett mig in på, nu när man ändå har stort sett allting liggandes hemma. alltid älskat v8... blä, decisions decisions!

slappt&fint
376 Inlägg
vorsprung durch technik
277 Inlägg
7 november 2012
Riktigt häftigt! Våga vägra V8a, audi är grejer det wink

1 534 Inlägg
7 november 2012
Mange_Joh skrev:
har stött på litet smärre problem... om man nu kan kalla det för ett problem? en polare till mig har erbjudit mig en 461 big block med ca 800 hästar, bara med det bästa som går att köpa innuti, alu block osv och får med en converter... lite modd och man har en maskin på över 1000 hästar, jag vill, men vette fan om jag vill överge projektet jag gett mig in på, nu när man ändå har stort sett allting liggandes hemma. alltid älskat v8... blä, decisions decisions!

Älskar Audi, meeen, v8'an känns mer rätt på denna bil.
Blir lite mer udda såklart med Audi-motorn.

Beror lite på dig, vad du är ute efter och även en kostnadsfråga.

146 Inlägg
7 november 2012
Trådstartare
jo precis, sen är det också ur den ekonomiska synvinkeln, om jag tänker långa loppet. audi 5'a, så jävla härliga motorer, men vafan v8a... ja, svårt som sagt tongue som att välja mellan bröst och rumpa, vad som är viktigast... bara det att jag inte vet vilken som är vad tongue

1 534 Inlägg
7 november 2012
Mange_Joh skrev:
jo precis, sen är det också ur den ekonomiska synvinkeln, om jag tänker långa loppet. audi 5'a, så jävla härliga motorer, men vafan v8a... ja, svårt som sagt tongue som att välja mellan bröst och rumpa, vad som är viktigast... bara det att jag inte vet vilken som är vad tongue

Ja det beror på, är det man-boobs eller kvinnorumpa som det står mellan, då är valet rätt så enkelt tongue

85 Inlägg
7 november 2012
Börja med att bygga Audimotorn sen bygger du V8 när du är klar! smile

146 Inlägg
8 november 2012
Trådstartare
jetta16v skrev:
Mange_Joh skrev:

Ja det beror på, är det man-boobs eller kvinnorumpa som det står mellan, då är valet rätt så enkelt tongue

haha jo väldigt sant! tongue

han vill inte hålla på motorn allt för länge, om jag inte ska ha den nu/till våren så kommer han sälja den vidare för nästan tredubbla priset tongue

slappt&fint
376 Inlägg
8 november 2012
Då borde du ju köpa och sen sälja den om du ångrar dig 0.o

1 534 Inlägg
8 november 2012
below_ skrev:
Då borde du ju köpa och sen sälja den om du ångrar dig 0.o

Ja fast man gör det nog inte så mot sin polare, eller?

146 Inlägg
8 november 2012
Trådstartare
nej precis, allting handlar inte om pengar, då har man inga polare kvar sen. nä men kommer nog ganska garanterat köra v8 istället... får se, ska man göra ny tråd eller bara göra om den här?

300 Inlägg
8 november 2012
Jag följer tråden för att du gjort ett udda motorval, fortsätt så!

51 Inlägg
9 november 2012
Nä bygg på Audi motorn nuh! smile

Volvo - vart odlar länsman västerbotten ost ;)

146 Inlägg
9 november 2012
Trådstartare
Har bestämt mig att köra med v8 istället, så det blir tyvärr ingen audi motor! hade sjukt gärna fortsatt det, men kan inte tacka nej till det erbjudandet jag fått på motorn, skulle ångra mig något så enormt! tack alla som följt bygget, inte för att så överdrivet mycket hade hunnit blivit gjort än så länge, men intresset fanns ju iaf! smile funderar på att fortsätta bygget på den här tråden, eller alternativt starta en ny tråd...

1 534 Inlägg
9 november 2012
Mange_Joh skrev:
Har bestämt mig att köra med v8 istället, så det blir tyvärr ingen audi motor! hade sjukt gärna fortsatt det, men kan inte tacka nej till det erbjudandet jag fått på motorn, skulle ångra mig något så enormt! tack alla som följt bygget, inte för att så överdrivet mycket hade hunnit blivit gjort än så länge, men intresset fanns ju iaf! smile funderar på att fortsätta bygget på den här tråden, eller alternativt starta en ny tråd...

Fortsätt på den här tråden bara, skall följas i alla fall smile

4 554 Inlägg
9 november 2012
finns väl goa audi v8or?

168 Inlägg
9 november 2012
eller kanske t.o.m. en W12a smile

146 Inlägg
9 november 2012
Trådstartare
njea det blir en cheva v8. 461'a big block. ska lägga in all info om den sen. som den står nu är det 800 hästar, sen blir det 300 hästars gas på det så kommer man kunna köra på det mesta i sommar utan att skämmas smile

-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
11 november 2012
Vad ska du göra med 20v toppen och vad har du för delar till den ?

Sök