2640
Sök

1987 Monte Carlo dragracing chassie - 461 Bigblock och lustgas!

tävlings året har börjat!! :)

100 571 Visningar
Uppdaterades senast 27 juli 2014
146 Inlägg
11 november 2012
Trådstartare
#61
toppen är planad, och har cat cams kammar avgas/insug, dubbla ställbara kamdrev samt det yttre kam-drevet fullt ställbart. alla audi delar kommer säljas vidare smile


-Team Moisty Racing-
842 Inlägg
11 november 2012
#62
pma pris på topp delar till mig, samt exakta specc smile


146 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
#63
här är lite specs på nya motorn, orkar inte översätta all engelska;

GH High performance 454 block borrat .030" till 461 CU.

Eagle 4130 forged crankshaft.

Eagle 4130 forged H-beam rods.

JE/SRP forged pistons 13.0:1 compression.

Moroso iol pan.

Bullet custom solid roller cam.

Morei preassure fed severe duty roller lifters.

Crane gold roller rockers and stud girdle.

brodix BB2 heads, ported and polished extensively by brandywine cylinder heads.

Edelbrock 454R intake CNC ported by Reher Morrison, 4500 flange.
APD 1050 CFM 3-circuit gas dominator, HP metering blocks modified by APD, billet 12-hole annuiar boosters.

MSD billet distributor.

CSR Electric water pump.

ATI super damper.

GZ Motorsports sportsman series Vacuum pump.

TCI SFI flexplate.

convertern som jag får med minns jag inte exakt vad den hette, men den var byggd efter motorns karaktär iaf. testad i motorbänk till nästan exakt 800 hästar utan gas osv. den komemr köras med gas och förmodligen methanol i sommar smile


574 Inlägg
13 november 2012
#64
Så mkt som möjligt wink nää men allvarligt så har jag inte tänkt så mkt på det ännu, men 800-900 skulle ju vara helt okej wink haha förstår det =p
Kommer givetvis följa fortsättningen även fast du byter bort femman mot åttan smile

Trevligt chassi det där smile
Mange_Joh skrev:
grymt, vad satsar du på för effekt? smile haha oja, jag verkligen njöt när man skulle spänna fast bilen på släpet! tongue

inte hunnit göra så mycket... tänkte lägga upp en bild på ena garagekompisen iaf, så någonting händer här smile



http://www1.garaget.org/gallery/images/170/169905/169905-f2fd7115781b3c71cf1a0427e7fece4d.jpg
garage kompisen, kommer sitta en 67'as camaro kaross på med stor jävla promod vinge osv, blir fin fint.


146 Inlägg
15 november 2012
Trådstartare
#65
Haha jo det kan jag tänka mig inte skulle vara helt fel! wink blir nog grymt, följer din tråd jag med hehe! ^^

härligt! skönt att fler än jag tycker om det, verkar vara ett riktigt chassi som man antingen gillar eller ogillar smile


937 Inlägg
15 november 2012
#66
Riktigt häftigt! tycker du gör rätt  i och ha en v8! smile


33 Inlägg
15 november 2012
#68
Skönt att du tog ditt förnuft till fånga och valde det enda rätta motoralternativet! Kommer nog gå rätt bra det här smile


574 Inlägg
15 november 2012
#69
Mange_Joh skrev:
Haha jo det kan jag tänka mig inte skulle vara helt fel! wink blir nog grymt, följer din tråd jag med hehe! ^^

härligt! skönt att fler än jag tycker om det, verkar vara ett riktigt chassi som man antingen gillar eller ogillar smile

Trevligt smile du får lägga upp nån bild sen när karossen trillat dit


146 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
#70
Haha tackar wink

det ska jag göra, är inte helt klara medatt renovera garaget ännu, men snart så! smile


slappt&fint
376 Inlägg
16 november 2012
#71
Har du nån bild på värsting motorn?smile


146 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
#72
den står fortfarande hos min polare, men kan be han skicka över ett par bilder så jag kan lägga upp dom här smile


146 Inlägg
19 november 2012
Trådstartare
#73
lite updates då! inte kommit så mycket längre med bilen förutom att vi mätt upp och markerat alla knappar till kontrollpanelen i taken, och alla relän som satt under instrumentbrädan. bilen står nu äntligen på sin plats inne i garaget, känns galet skönt! smile mycket skit som ska slängas och mycket städande kvar, men det görs under veckan. vi passade på att ha liten härlig grill kväll med grabbarna, äldade upp 2 soffor och 2 fotöljer, samt allt skräp vi kunde hitta inne i garaget som inte behövdes hehe, blev en jävla fart på elden!



https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169905/169905-81c696d917b7ecf6a7160f78332223a3.jpg




https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169905/169905-770f101d614be6a2e757ab78936cca02.jpg




https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169905/169905-c09b52f3e9a0879051c6c217c728e103.jpg
skulle blivit en jävligt frän lowrider! smile


115 Inlägg
1 december 2012
#74
Kul bygge. Ganska likt mitt -79 Malibu Projekt.

http://www.zatzy.com/attachments/projekt/86818d1338746881-nova-joergen-perfectruns-79-malibu-et-racer-chassipahjul-1.jpg


Här finns en projekttråd på det http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … mp;t=52414

Om du gillar att köra racerbil mer än att mecka och bygga så tycker jag att ditt val av gammal "raggarbils" V8 är ett klokt val. Det är både billigare och mindre krångel att börja med något som redan är utprovat och inte kräver en massa komplicerde speciallösningar. Annars är det här med turbo motorer förbaskat intressant, men det är inte det lättaste om du vill komma vidare i elimineringsrundorna på strippen. Utvecklingen går fort framåt, men fortfarande så verkar dom flesta bilar med "liten" motor och stor turbo ha väldigt svårt att komma av startlinjen med vettiga reaktionstider och fungerande chassin.

Hur går det med att komma i ordning i nya garaget?


146 Inlägg
1 december 2012
Trådstartare
#75
ja verkligen, den är också lite gangster stuk på! det gillas!
jag gillar att skruva och hitta på egna idéer osv. men på grund av ekonomi och vissa erbjudanden så fick det bli v8'a nu istället. får göra ett 5cyl monster nästa år smile

det går bra, är stort sett helt inflyttade nu! ena garage kompisen kommer med sin nova efter januari, då flyttar han ifrån sitt gamla garage.
fick även hem min nya MSD 7 digital box igår. så har lite att markera upp osv tills nya motorn kommer smile


146 Inlägg
3 december 2012
Trådstartare
#76
Var och hämtade nya boxen till bilen idag! blev en MSD Digital 6AL box. fått höra att den nya ska ha problem med att bli för varm, vilket jag inte orkar med bara för att ha massa extra funktioner som jag förmodligen ändå inte kommer använda! så nu är man sysselsatt fram tills att motorn kommer hem, åh så härligt! smile



https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169905/169905-6642fd80e363391307eee2bd198df2b7.jpg


146 Inlägg
18 december 2012
Trådstartare
#77
Nu har garage polaren sin Nova inne i garaget tillsammans med min bil! kommer med bilder senare. stått rätt stilla för mig, massa jävla kaos i livet just nu...

kan dock glädja mig med att jag förmodligen får hem motorn under mellandagarna! då jävlar kommer man får fart i bygget igen! måste få iväg min lilla S2'a för att kunna lämna in växellådan osv.

som sagt, återkommer med massa bilder, kan visa den här under tiden. är en rätt tight kurva in i garaget, och polarn har ingen styrning på bilen än, så jag bar upp fronten och rullade in den för hand haha smile



https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169905/169905-a7c09423a957c84e16dc883171771b30.jpg
jävligt mörkt. men varför göra det svårt och styra in när man är stark nog att lyfta in skiten? wink


A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
18 december 2012
#78
Haha tur att den inte väger så mycket big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

146 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
#79
haha nä precis, vägde då nog fan inte över 100kg vid nosen iaf! tongue


115 Inlägg
6 januari 2013
#80
Hur går det här då? Jag är nyfiken på om det händer nå't med bilen.



Sök