2997
Sök

När tror ni den första snön faller hos er? När brukar ni ha på era vinter däck?

886 Inlägg
18 september 2012
#21
Gissar på november jag också. Insåg att jag är jävligt nöjd med att syrrans pojkvän är bilmek och har tillgång till lyft med knack och allt. Lyxbyte! big_smile

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

7 375 Inlägg
18 september 2012
#22
Wicca skrev:
Gissar på november jag också. Insåg att jag är jävligt nöjd med att syrrans pojkvän är bilmek och har tillgång till lyft med knack och allt. Lyxbyte! big_smile

ähh går fort hemma,, en elpicka å saken är biff wink iof byter jag OFTAST i garaget med tryckluft, men funkar fint de där bättre el pickorna


Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 september 2012
#23
Low skrev:
granadadr skrev:
jag tror det börjar i okt,, men vinterdäcken behövs FÖRE snön,, ex morgon/kvällshalka,, wink å den isen är faaaan inte kul

ett litet tips till TS,, du kan ju börja med att själv skriva ut var du bor och vad du tror wink

Imorse var det +5, man känner hur hårda sommar däcken är smile

Första rutskrapningen i år vart i slutet av augusti, och har efter det fått skrapa rutan ett par gånger till smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

3 367 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
#24
_Glenne_ skrev:
Low skrev:
granadadr skrev:
jag tror det börjar i okt,, men vinterdäcken behövs FÖRE snön,, ex morgon/kvällshalka,, wink å den isen är faaaan inte kul

ett litet tips till TS,, du kan ju börja med att själv skriva ut var du bor och vad du tror wink

Imorse var det +5, man känner hur hårda sommar däcken är smile

Första rutskrapningen i år vart i slutet av augusti, och har efter det fått skrapa rutan ett par gånger till smile

Jasså! kallt i sundsvall tongue


Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 september 2012
#25
Low skrev:
_Glenne_ skrev:
Low skrev:
Imorse var det +5, man känner hur hårda sommar däcken är smile

Första rutskrapningen i år vart i slutet av augusti, och har efter det fått skrapa rutan ett par gånger till smile

Jasså! kallt i sundsvall tongue

Brukar ligga mellan 0 till 5 grader på nätterna nu, men uppenbarligen har det varit kallare ett par gånger då man fått frost på rutorna smile
Senast redigerat av _Glenne_ (20 september 2012)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Trucker
1 220 Inlägg
18 september 2012
#26
Gissar på i början av december och ja.. i november nån gång skulle jag tro

Vissa är bara bättre än andra!

Ubåtsingenjör
7 307 Inlägg
18 september 2012
#27
tror snön kommer andra veckan i februari sen stannar den endast 2 dagar sad resten kommer va slask och skit


4 133 Inlägg
19 september 2012
#28
Mack skrev:
Har varit minusgrader ett par nätter nu här i trakterna kring och i Östersund, men jag brukar slänga på vinterdäcken ungefär veckan efter att min farsa har gjort det på sin, vilket är lite olika, haha.

Lite frost och halka kan man leva med. Slänger inte ens på vinterdäcken efter att första snön har kommit. Är ju bara att köra lugnare.

Edit; Och visst ja. Jag tror första riktiga snön kommer tidigt i år. Början av oktober gissar jag på.

Visst går det väll att köra med sommardäcken på i snön men då får man ju köra riktigt lungt och jag fastnar nästan på plan mark när det är snö med sommardäck på min 740.

Körde med nästan nya sommardäck i mars när det kom snö 6-7 mm mönster kvar iaf, dom var jävligt mycket sämre än mina nästan blankslitna vinterdäck med 1-2 mm kvar.


Jag tror på snö i december. Sätter nog inte på vinterdäcken förens första snön kommit. Uddevalla


1 140 Inlägg
19 september 2012
#29
Här i göteborg kommer nog första snön någon gång mellan 25e nov/5e dec, får se om jag orkar köpa vinterdäck i år tongue

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

939 Inlägg
19 september 2012
#30
Snö Kommer inte iår ** hoppas vi!^^ **

Däcken åker på när det e lite för kalt på morgonen

1 217 Inlägg
19 september 2012
#31
Jag hoppas på november men magkänslan säger januari tyvärr, förra "vintern" gjorde att min "inbyggda snöometer" ballade ur.


847 Inlägg
19 september 2012
#32
Gissar på att snön kommer i januari, kanske slutet av december, om det kommer nån, sätter väl på vinterdäcken i december eller när det är halt

Påstängd
1 197 Inlägg
19 september 2012
#33
Hoppas den kommer tidigt, jag vill prova på åtminstone en vinter i bil!


Ubåtsingenjör
7 307 Inlägg
19 september 2012
#34
hoppas på en snuskigt kall varga vinter smile med mycket hårdpackad snö över allt ! men så blir de ju aldrig här nere sad


1 926 Inlägg
19 september 2012
#35
Jag tror snön kommer rätt tidigt i år, eftersom vi har haft en så pass kall sommar. Och för två veckor sen var de bara 2+ här.

En riktig vinter med mycket snö hoppas jag på då vinterbilen snart är besiktigad o redo!! big_smile

939 Inlägg
20 september 2012
#36
Spelis skrev:
Jag tror snön kommer rätt tidigt i år, eftersom vi har haft en så pass kall sommar. Och för två veckor sen var de bara 2+ här.

En riktig vinter med mycket snö hoppas jag på då vinterbilen snart är besiktigad o redo!! big_smile

+

Jag har ingen vinterbil:(sadsad jag får köra i saltet...

1 926 Inlägg
20 september 2012
#37
Nightmare89 skrev:
Spelis skrev:
Jag tror snön kommer rätt tidigt i år, eftersom vi har haft en så pass kall sommar. Och för två veckor sen var de bara 2+ här.

En riktig vinter med mycket snö hoppas jag på då vinterbilen snart är besiktigad o redo!! big_smile

+

Jag har ingen vinterbil:(sadsad jag får köra i saltet...

Jag har kvar min sen förra året, en 745 gl. tongue 

Tycker att du ska skaffa dig en lekbil, sjukt kul ju!

1 213 Inlägg
20 september 2012
#38
Om en månad fram till mitten av november, då tror säsongens första snö kommer här. Sen smälter den bort snabbt & blir riktig vinter strax innan jul eller början på Januari.

Slänger inte på vinterdäcken den 1a december om kommer köra med vinterdäck. Dock måste köpa en vinterbil. tongue

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

Cadillac_The_King
20 september 2012
#39
Aldrig sommar året om OBS snöade här en liten stund igår men försvann lika fort

847 Inlägg
20 september 2012
#40
Chevrolet_v8 skrev:
Aldrig sommar året om OBS snöade här en liten stund igår men försvann lika fort

Du menar haglade? Det gjorde det när jag var i jönköping i alla fall


Sök