Det går ju snabbt att bara kränga av däcken med ett däckjärn, bara man har något att trycka loss däcket med från kanten först, jag brukar använda minigrävaren till det.
vinkelslip modell stor och bara kapat genom däcken..använd glasögon ,handskar och oömma kläder för korden på däcket är ett helevete till att kapa igenom.. bara att kapa på rakt ned till fälgen sedan borde du kunna dela däcket från fälgen...alternativt kapa fälgen..
Bara lägga däcket och fälgen på marken, lägga ett fint snitt med vinkelslipen så man kapar metallringen (eller vad det nu är?) i däcket på båda sidorna, sen ett däckjärn eller kofot och kränga av det.
nu är ju detta inte miljövänligt för 5öre men du kan ju slänga allt på en brasa å elda upp däcken, sen plocka ut fälgarna sen då det brunnit..
varför tänkte jag ine på det...det är ju så alla pundarna gör när dom eldar kabel..givetvis ska du sända röksignaler till hela kommunen genom at elda upp ditt berg med däck...fira tidig påsk.. fram med ölen o njut bara...
Tigersåg / vinkelslip hela vägen ner till fälgen lät som snabbaste sättet än så länge.
Fler förslag? Burna, elda eller på annat sätt "förbruka" tar längre tid
ställ däcket och fälgen mot nått och kapa igenom med tigersågen som sagt, de går snabbare än med vinkelslip, Dessutom så flyger de bitar när du kapar med vinkelslipen.
Tigersågen går föresten snabbare än däckmaskin, har tillgång till båda:D
Däcken slänger du utanför nått ställe som säljer däck dom måste enligt lag ta emot dom
[givetvis ska du sända röksignaler till hela kommunen genom at elda upp ditt berg med däck...fira tidig påsk.. fram med ölen o njut bara...
Det ryker inte ett dugg när det väl tagit sig. Förr i tiden så använde jag gamla däck med lite diesel i för att tända tjuriga brasor. Det ryker bara lite i början, sen blir det sån fart på däcket att man inte ser röken. Hett så ini tusan blir det när gummit brinner.
Monstruös vinkelslip/motorkap är snabbaste sättet jag hittat. Demonterade 45 däck på en timme typ, men jävlar vad skiva det går åt. Jag kör med en gammal Parter K650, 55cc & 300mm skiva, låna nåt liknande så går det undan.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Me klyv så kan man få av däcke från fälgkanten sen lär man använda däckjärn i vilke fall men beroende på hur stor klyven är så får man anpassa fälg storlek. Ja har bara användt en liten så iaf upp te 14 tum har funkat.