2616
Sök

Solarplexius någon som har provat?

Team Breehäng
1 623 Inlägg
23 september 2012
#81
Low skrev:
Slave_joe skrev:
nu har jag ingen bättre bild för tillfället men inte fan ser det ut som nån spegeltoning med solarplexius?
jag har det från B-stolpen och bakåt. 1350 kr. cool

http://www1.garaget.org/archive/1/92/293969/293969-2808011.jpg
Ser riktigt bra ut!
Håller med! smile

R1 3
└┼┤
2 4

Evildan
23 september 2012
#82
-BASmannen- skrev:
Low skrev:
Slave_joe skrev:
nu har jag ingen bättre bild för tillfället men inte fan ser det ut som nån spegeltoning med solarplexius?
jag har det från B-stolpen och bakåt. 1350 kr. cool

http://www1.garaget.org/archive/1/92/293969/293969-2808011.jpg
Ser riktigt bra ut!
Håller med! smile
SP är dessutom vad ngn i tråden inte tycks tro värmereflekterande. Jag har haft solarplexus och det blir svalare i bilen med det.
Att däremot kalla solfilm "riktig" toning och SP ngt annat?
Riktig toning för mig är lackade rutor, har haft det oxå för länge sedan när det målades glas för högtryck nere i oklahoma (oxelösund) av Kenta o Thorleif samt "Taggen", oslagbart förutom att tröttnar man får man byta rutorna.
Senast redigerat av Evildan (23 september 2012)

3 350 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
#83
Evildan skrev:
-BASmannen- skrev:
Low skrev:

Ser riktigt bra ut!
Håller med! smile
SP är dessutom vad ngn i tråden inte tycks tro värmereflekterande. Jag har haft solarplexus och det blir svalare i bilen med det.
Att däremot kalla solfilm "riktig" toning och SP ngt annat?
Riktig toning för mig är lackade rutor, har haft det oxå för länge sedan när det målades glas för högtryck nere i oklahoma (oxelösund) av Kenta o Thorleif samt "Taggen", oslagbart förutom att tröttnar man får man byta rutorna.
Saken är väll det att det är billigt, han tycker inte om det tongue Måste vara dyrt för att det ska duga.


Evildan
23 september 2012
#84
Low skrev:
Evildan skrev:
-BASmannen- skrev:

Håller med! smile
SP är dessutom vad ngn i tråden inte tycks tro värmereflekterande. Jag har haft solarplexus och det blir svalare i bilen med det.
Att däremot kalla solfilm "riktig" toning och SP ngt annat?
Riktig toning för mig är lackade rutor, har haft det oxå för länge sedan när det målades glas för högtryck nere i oklahoma (oxelösund) av Kenta o Thorleif samt "Taggen", oslagbart förutom att tröttnar man får man byta rutorna.
Saken är väll det att det är billigt, han tycker inte om det tongue Måste vara dyrt för att det ska duga.
Nej fy för bövelen, att köpa ngt fungerande billigt vore hemskt när man kan lägga ut några tusen till roll

Team Breehäng
1 623 Inlägg
23 september 2012
#85
Evildan skrev:
Low skrev:
Evildan skrev:

SP är dessutom vad ngn i tråden inte tycks tro värmereflekterande. Jag har haft solarplexus och det blir svalare i bilen med det.
Att däremot kalla solfilm "riktig" toning och SP ngt annat?
Riktig toning för mig är lackade rutor, har haft det oxå för länge sedan när det målades glas för högtryck nere i oklahoma (oxelösund) av Kenta o Thorleif samt "Taggen", oslagbart förutom att tröttnar man får man byta rutorna.
Saken är väll det att det är billigt, han tycker inte om det tongue Måste vara dyrt för att det ska duga.
Nej fy för bövelen, att köpa ngt fungerande billigt vore hemskt när man kan lägga ut några tusen till roll
lollollol

R1 3
└┼┤
2 4

3 350 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
#86
Evildan skrev:
Low skrev:
Evildan skrev:

SP är dessutom vad ngn i tråden inte tycks tro värmereflekterande. Jag har haft solarplexus och det blir svalare i bilen med det.
Att däremot kalla solfilm "riktig" toning och SP ngt annat?
Riktig toning för mig är lackade rutor, har haft det oxå för länge sedan när det målades glas för högtryck nere i oklahoma (oxelösund) av Kenta o Thorleif samt "Taggen", oslagbart förutom att tröttnar man får man byta rutorna.
Saken är väll det att det är billigt, han tycker inte om det tongue Måste vara dyrt för att det ska duga.
Nej fy för bövelen, att köpa ngt fungerande billigt vore hemskt när man kan lägga ut några tusen till roll
exakt, måste nog fundera.... lol


Supraman
2 300 Inlägg
23 september 2012
#87
Solarpleus är de största skiten som finns.
De skramlar och de speglar sig och håller på.

Att film lossar beror oftast på dåligt för och underarbete, dålig kvalitet på film.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

3 350 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
#88
Stefan Varberg skrev:
Solarpleus är de största skiten som finns.
De skramlar och de speglar sig och håller på.

Att film lossar beror oftast på dåligt för och underarbete, dålig kvalitet på film.
Har testat 3 olika filmer, Soya,Biltema,mekonomen, alla lossnar likadant. Har tonat vår audi a6a och det har suttit sen 1 ½ år tillbaka.


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
23 september 2012
#89
har provat plexius toningen för några år sen tycker den va skit nice bortsätt från att den kan skrammla om man har lite bättre ljud och att rutorna bak blir låsta från att hissas ner.

tycker då färdigskuren vanlig toning fungerade smidigare men absolute inga fel på plexi tongingen allt hänger på hur lat man är


3 295 Inlägg
23 september 2012
#90
mitt skramlar inte, det beror kanske på hur seriös man är med monteringen, ungefär som med solfilm...


613 Inlägg
23 september 2012
#91
gejerna med att inte kunna veva ner rutorna löser du enkelt som jag gjorde

Beställ solarplexusrutor till bakrutan och de mindre rutorna
sen tonar du bakdörrarnas rutor helt vanligt med en mörk film ser likadant ut när någon tittar på bilen.

du kan veva ner men det är mörkare att titta ut genom dörrens ruta än övriga vilket inte stör du då använder bakrutan till bakåtsyn som förare.
enkelt billigt och bra funktion jag betalade 949 för allt
800 för solarplexus då jag beställde när de hade gratis frakt
149 på halvanvänd toningsfilm som låg hemma plus lite jobb

blev väldigt bra och jag kommer i fortsättningen alltid köpa solarplexus till de 3 rutorna och tona dörrarna själv


Konsult
1 247 Inlägg
23 september 2012
#92
Kan inte släppa tanken så jag tar och kommenterar på det. Hur lyckas alla få det att skramla med SP? Jag har haft det i flertalet bilar och jag snålar då inte in på ljudet. Aldrig någonsin upplevt skrammel och då har jag t.o.m ansträngt mig för att få fram det..


757 Inlägg
23 september 2012
#93
Low skrev:
Stefan Varberg skrev:
Solarpleus är de största skiten som finns.
De skramlar och de speglar sig och håller på.

Att film lossar beror oftast på dåligt för och underarbete, dålig kvalitet på film.
Har testat 3 olika filmer, Soya,Biltema,mekonomen, alla lossnar likadant. Har tonat vår audi a6a och det har suttit sen 1 ½ år tillbaka.
då har du gjort ett dåligt förarbete. har tonat flera bilar med allt från biltema film till johnsson och sungard. johnsson var överlägsen. du måste göra rent rutorna ordentligt innan. då menar jag inte med bara fönsterputs utan rakblad och svamp. sen ska du ju kolla om solfilmen ens fungerar med yes. för har för mig att biltema hade någon som inte gillade det.

3 350 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
#94
robzter skrev:
Low skrev:
Stefan Varberg skrev:
Solarpleus är de största skiten som finns.
De skramlar och de speglar sig och håller på.

Att film lossar beror oftast på dåligt för och underarbete, dålig kvalitet på film.
Har testat 3 olika filmer, Soya,Biltema,mekonomen, alla lossnar likadant. Har tonat vår audi a6a och det har suttit sen 1 ½ år tillbaka.
då har du gjort ett dåligt förarbete. har tonat flera bilar med allt från biltema film till johnsson och sungard. johnsson var överlägsen. du måste göra rent rutorna ordentligt innan. då menar jag inte med bara fönsterputs utan rakblad och svamp. sen ska du ju kolla om solfilmen ens fungerar med yes. för har för mig att biltema hade någon som inte gillade det.
jag har tonat många bilar jag med. Kunde inte använda rakhyveln då det är värmeslingor. Jag använder inte yes, utan såpa. Har använt på andra bilar såpa med samma film och det har funkar kanon.

Själv tror jag att man måste värma filmen för att få rutans form, för det lossnar vis bromsljuset samt längst uppe på rutan på hörnen. sen viker sig filmen runt. Har testat alla varianter utan lim och det funkar inte. Har testat med lim men man måste vara två stycken, för det är inte bara att skölja av som med alla andra filmer utan lim..
Senast redigerat av Low (23 september 2012)


865 Inlägg
23 september 2012
#95
jag använder Solarpleus i mina nuvarande bilar och e sjukt nöjd inge att klaga över... skulle aldrig lämna in mina bilar för att tona dom för flera tusen då man kan göra det lika bra själv för några hundra lappar


945 Inlägg
23 september 2012
#96
Har Solarplexius på min.. Tycker inte det så j*vla bra.. Passformen är ju sådär saknas lite i hörn och vid bromsljus, har en förmåga att lossna med om man kör på guppig väg. Skramlar även när man lyssnar på musik.

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
23 september 2012
#97
Tjenare! Jag har Solarplexius på Saaben, är kanon nöjd, och hyfsat lätt och klicka ditt.

Kolla på bilder på min sida..smile

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

3 350 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
#98
Tjena! Fick idag hem mina solarplexius. började med bakrutan. Men Tyvärr så passar den inte alls. Hörnen på plexiusen är "Kantiga" och min fönster är mer runda. Har försökts pressa in den i över en timme nu men går inget vidare.

Hörnet tar imot innan den går imot bakljuset, det blir c +1cm glipa längst hela nedre kanten har böjt den ordenligt för att få in den och tryckt  men det är hörnet som inte alls passar.
Nu har även skivan blivit rätt så repig av värmeslingorna.

Har inte ens testat sidorutorna än. Ska försöka ringa dem imorgon och se vad dom säger.

Så himla synd..


Team Breehäng
1 623 Inlägg
26 september 2012
#99
Low skrev:
Tjena! Fick idag hem mina solarplexius. började med bakrutan. Men Tyvärr så passar den inte alls. Hörnen på plexiusen är "Kantiga" och min fönster är mer runda. Har försökts pressa in den i över en timme nu men går inget vidare.

Hörnet tar imot innan den går imot bakljuset, det blir c +1cm glipa längst hela nedre kanten har böjt den ordenligt för att få in den och tryckt  men det är hörnet som inte alls passar.
Nu har även skivan blivit rätt så repig av värmeslingorna.

Har inte ens testat sidorutorna än. Ska försöka ringa dem imorgon och se vad dom säger.

Så himla synd..
Tråkigt, nu vågar jag inte testa så de får bli solfilm för mig istället tongue
Men de går inte att fila ner hörnen eller så så kanske de passar bättre? hmm

R1 3
└┼┤
2 4

3 350 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
#100
-BASmannen- skrev:
Low skrev:
Tjena! Fick idag hem mina solarplexius. började med bakrutan. Men Tyvärr så passar den inte alls. Hörnen på plexiusen är "Kantiga" och min fönster är mer runda. Har försökts pressa in den i över en timme nu men går inget vidare.

Hörnet tar imot innan den går imot bakljuset, det blir c +1cm glipa längst hela nedre kanten har böjt den ordenligt för att få in den och tryckt  men det är hörnet som inte alls passar.
Nu har även skivan blivit rätt så repig av värmeslingorna.

Har inte ens testat sidorutorna än. Ska försöka ringa dem imorgon och se vad dom säger.

Så himla synd..
Tråkigt, nu vågar jag inte testa så de får bli solfilm för mig istället tongue
Men de går inte att fila ner hörnen eller så så kanske de passar bättre? hmm
Går säkert, Men behövs rätt så mycket. Skulle ju vara så lätt att sätta dit dem enligt dom. Tycker det är deras skyldighet.



Sök