2507
Sök

Spridare fastnar i öppet läge

65 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
#41
Okej, jag får ta en titt imorgon kväll och kolla ifall jag får något tryck från förpumpen. Har en 740GL med väck förpump och då är enda problemet att den blir svårstartad när man har lite bensin, men det är ioförsig en elektriskt insprutare med.

65 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
#42
Men jobbar B230E på lägre tryck än b21et? eftersom min 740GLE gick felfritt med samma pump som kroknade rätt fort på 240in.

449 Inlägg
30 september 2012
#43
om vi ska förklara det lätt 740gl behöver 2,5kg brönsletryck,.... 240 turbo behöver 5,5 kg..   angående pumpen kan man tänka så här.. om din tank pump ger 2kg och din matarpump ger 4 så har du stabilt 6 kg bränsletryck..... hänger du med.??? dom sista siffrorna är bara ett exempel men de är lättare att förstå

Full Fart Spar Tid!!!

449 Inlägg
30 september 2012
#44
nej bägge är ju k-jetronic så de är ungefär samma tryck..

Full Fart Spar Tid!!!

65 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
#45
Aha jag förstår. Då borde ju pumpen från min 740 GLE funka lika bra till 240in, men eftersom den inte gör det borde problemet sitta någon annanstans, som du säger förpumpen eller eventuellt problem med bränsleslangarna.

449 Inlägg
1 oktober 2012
#46
det sitter ju ett filter på bränslepumpen i tanken vem vet hur det ser ut efter många kubik bensin

Full Fart Spar Tid!!!

65 Inlägg
5 oktober 2012
Trådstartare
#47
Har nu fått ordning på förpumpen så inte gick på grund av dålig kontakt. Nu har jag fin spridning och alla spridare öppnar samtidigt. Tänkte bara byta oringarna på spridarna innan jag sätter tillbaka dom eftersom flera av oringarna vad spruckna och söndertorkade.

Tips på någon sida där dom säljer oringar till k-jet?

449 Inlägg
5 oktober 2012
#48
http://folkraceshop.se/sotningssats-vol … gory_id=76 dom ingår i sotningsatsen vet tyvärr inte var man köper dom lösa...

Full Fart Spar Tid!!!

21 761 Inlägg
5 oktober 2012
#49
När jag bytta båda gummiringarna och plasthållare till mina insprutningsmunstycken så beställde jag via en bilverkstad, var inga problem. smile

65 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
#50
Har fått hem oringar och monterat dom, hade bara tänkt att borra ur en skruv ur toppen som gick av när jag skulle ta lös spridarna innan jag sätter ihop det igen. Sen går den förhoppningsvist felfritt.

65 Inlägg
8 oktober 2012
Trådstartare
#51
Lite OT men vad gör en termotidgivare? Hur påverkar det motorn ifall den inte fungerar? Är det ett måste på en b21et?

21 761 Inlägg
9 oktober 2012
#52
Den säger till när och hur länge kallstartsventilen ska aktiveras. Om den inte fungerar alls så kan det bli startproblem vid kall motor. smile

65 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
#53
Okej tänkte bara kolla så att det inte är något som påverkat den dåliga gången på 240in eftersom jag kör helt utan den givaren just nu. Förhoppningvis var det bara det dåliga trycket till spridarna så påverkat de.


Sök