Jag antar att du syftar på trafikpoliserna, och här i västerort är dom helt ok. Blivit stoppad allt för många gånger för den korta tid jag haft mitt körkort, och även fast jag har gjort något fel och blivit stoppad för detta, så har det resulterat i pratstunder med polisen ifråga sen har jag alltid fått åka därifrån utan större problem. Hur jag kan ha haft sån flax vet jag dock inte, till och med försökt köra ifrån dom en gång, gav upp jäkligt fort då dom var efter på 2 röda, dom var riktigt trevliga faktiskt, jag var ju ärlig och sa att jag försökte dra för att jag inte orkade bli stoppad igen, slutade med att dom bad mig stanna direkt nästa gång så slipper det bli som det blev.
Bilar som ser lite halvsunkiga ut, gamla 240-740 och sådant, då kan du räkna med att bli stoppad konstant. Ligger jäkligt mycket i ens eget bemötande också, jag försöker alltid att vara trevlig och korrekt, så länge som polisen är trevlig tillbaka. Det vinner man mycket på. Men vissa rövhål har man ju stött på, arroganta jäklar som kommer och hånar en och skrattar när dom frågar om bilen är laglig. Blev stoppad i firma bilen en gång, vanlig ford transit, ser ut som en caddy typ, den polismannen var väldigt sur och uppjagad för att jag hade ju bara B kort och bilen var ju en lastbil. (lb reggad men det är ju alla dom där).
Narkotikapoliserna är däremot inte alls lika trevliga, make till drygare fanskap till polis får man leta efter. Notera att jag inte hade någonting olagligt på mig eller hade gjort något fel, men blev ändå misstänkt för lite små grejer, som jag inte blev tagen för. Reddes ut på plats, men deras attityd var så enormt dålig att man undrade om dom fått käka kaktus till lunch. Man blir ju långt ifrån lika samarbetsvillig då.
Satt parkerad i bilen en gång och väntade på en kund, då kom det 2 konstaplar och knackade på rutan och undrade vad jag gjorde där, misstänksamma som tusan var dom. Kollade upp mig noga, lös med ficklampan i ögonen och undrade om jag var påverkad av något osv. Inte heller särskilt trevliga, än en gång hade jag inte gjort något och kunde fortsätta mitt arbete därefter, men man blev ju inte direkt bra behandlad av dom.
Kom på en till när vi blev visiterade på stranden en gång, var med några kompisar och hade druckit kanske 2-3 öl, fick en polisbricka uppkörd i ansiktet sen började dom rota igenom våra fickor direkt, tog iväg oss separat från varandra, frågade en jäkla massa frågor, lös i ansiktet med lampan och undrade vad vi hade ''tagit'' för något, gick igenom våra sms och bilder på telefonerna osv. Vi kom tillslut därifrån utan problem men dessa herrar hade ju inte gått något charmkurs så att säga.
Kom även att tänka på första gången man blev stoppad nu när man sitter och skriver en WoT, hade sladdat runt lite i en rondell och polisen såg detta och stoppade, jäääklar vad nervös jag var. Fick en riktig utskällning där, nervositeten var väl för att kortet skulle ryka då man endast haft det några dagar. Men även det gick bra.
Träffat många många poliser genom åren i flera olika situationer och nästan alla är trevliga och medgörliga, det som är synd är ju att när man träffar ett riktigt rövhål så får man taggarna utåt ett tag.
Senast redigerat av sleepyoh (25 september 2012)
_----------'