3489
Sök

Vad har du haft för problem med din AUDI?

341 Inlägg
26 september 2012
#21
Och så självklart, det vanligaste felet på en Audi A4 är: tändspole
Det är så vanligt att Audi nu byter era tändspolen helt GRATIS, om de går sönder. Bosch och Audi har kommit överens om det. TÄndspolena har gått sönder säkert 3ggr på min A4, och nu senast var jag på Audi och de gjorde allt gratis för mig. Nya tändspolar från Bosch, med ny programvara och allt.


Got N/A?
358 Inlägg
26 september 2012
#22
it_mutt skrev:
GroundX skrev:
Flexrören vid katalysatorerna verkar vara stort problem på "nyare" audi-bilar. Vet att farsan fått byta sina 2ggr.
Byte av nån packbox i bakaxeln har också fått gjorts p.ga. oljeläckage.
Detta en A6 Quattro 2,4 -03

Ja, i familjen så har alla A6:orna (3st) (C5, oavsett före eller efter facelift) haft problem med dessa. Nu är det visserligen inget som är så svårt att lösa om man kan svetsa, men, ja, det verkar iaf hålla "sådärbra" original

Precis, har man svets och inte tummen precis mitt i handen så går det ju att lösa ganska bra. Frågar man på audi så är det till att ersätta katalysatorer och hela klabbet. Det blir en jääääkligt dyr historia för den okunnige.


Avstängd
10 388 Inlägg
26 september 2012
#23
GroundX skrev:
it_mutt skrev:
GroundX skrev:
Flexrören vid katalysatorerna verkar vara stort problem på "nyare" audi-bilar. Vet att farsan fått byta sina 2ggr.
Byte av nån packbox i bakaxeln har också fått gjorts p.ga. oljeläckage.
Detta en A6 Quattro 2,4 -03

Ja, i familjen så har alla A6:orna (3st) (C5, oavsett före eller efter facelift) haft problem med dessa. Nu är det visserligen inget som är så svårt att lösa om man kan svetsa, men, ja, det verkar iaf hålla "sådärbra" original

Precis, har man svets och inte tummen precis mitt i handen så går det ju att lösa ganska bra. Frågar man på audi så är det till att ersätta katalysatorer och hela klabbet. Det blir en jääääkligt dyr historia för den okunnige.

Absolut, vt inte vad det springer lös på, men på V6:orna så är det ju då två nya katalysatorer, och det lär vara en ganska bra bit från gratis. Nu går det ju att "komma undan" med en prislapp på under 500:- för att lösa båda rören

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Girls go fast
893 Inlägg
26 september 2012
#24
*Min jävla skit audi börja bråka om att läcka servo-olja. Fick lov att byta styrled.
*Gick inte genom besiktningen, fick byta ena styrleden och ena spindelleden.
*Började knarra när jag svängde, fick byta drivknuten.
*Efter att den valde att dra ur batteriet en dag så låser den sig själv om nyckeln sitter i tändningen och sitter nyckeln i dörren åker rutan ner...
*Något glapp med ena bromsljuset som äter lampor.

Jiha, skiten ska bort och aldrig Audi igen..

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

Girls go fast
893 Inlägg
26 september 2012
#25
*Min skit audi börja bråka om att läcka sero-olja, bytte styrleden.
*Den gick inte genom besiktningen, fick byta ena styrleden och ena spindelleden.
*Den börja knarra när jag svängde, fick byta drivknuten.
*Gav han nya däck och fälgar, drog sett, fick en framvagnsinställning.
*Äter höger bromsljusglödlampor.
*Trasig tankmätare, när den kommit till halvtank är det i slutet ist. Tur reserven tjuter.
*Fått för sig att bakvispen inte ska funka.

Aldrig mera audi!!

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

341 Inlägg
26 september 2012
#26
NETTAN skrev:
Jiha, skiten ska bort och aldrig Audi igen..

Synd att du drar allt över ett sträck då du antagligen fått ett måndagsexemplar, eller så har den varit dåligt skött av förra ägarna. Jag har haft min i 12 år och aldrig haft stora problem med den.


Girls go fast
893 Inlägg
26 september 2012
#27
Audiholic skrev:
NETTAN skrev:
Jiha, skiten ska bort och aldrig Audi igen..

Synd att du drar allt över ett sträck då du antagligen fått ett måndagsexemplar, eller så har den varit dåligt skött av förra ägarna. Jag har haft min i 12 år och aldrig haft stora problem med den.

Den är servad alla år och gubben som hade den innan hade den som pendlarbil.
Haft min i över 1 år och känder ändå aldrig igen oavsett måndags ex eller inte...

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

1 534 Inlägg
26 september 2012
#28
Audiholic skrev:
NETTAN skrev:
Jiha, skiten ska bort och aldrig Audi igen..

Synd att du drar allt över ett sträck då du antagligen fått ett måndagsexemplar, eller så har den varit dåligt skött av förra ägarna. Jag har haft min i 12 år och aldrig haft stora problem med den.

Tänkte precis skriva samma sak, det verkar som ett måndagsex och verkligen inte något som kännetecknar Audi i allmänhet..

Vissa motorer/framvagnar/karosser hade vissa barnsjukdomar, men det betyder inte att Audi är skit eller att alla tillverkade ex har samma problem som din(med så många olika defekter)

Girls go fast
893 Inlägg
26 september 2012
#29
Köper knappast en annan alt. en ny audi och "hoppas på bättre lycka"...

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

1 534 Inlägg
26 september 2012
#30
Satsa på en Toyota, helt underhållsfria.

Det allra senaste är den med självservande motorn, som givetvis inte kostar en spänn!

341 Inlägg
26 september 2012
#31
NETTAN skrev:
Köper knappast en annan alt. en ny audi och "hoppas på bättre lycka"...

Synd med en sån inställning. Typ "det regnar idag onsdag och det regnade förra onsdagen, och då regnar det säkert alla onsdagar i framtiden".


Svetsare.
164 Inlägg
27 september 2012
#32
NETTAN skrev:
*Min skit audi börja bråka om att läcka sero-olja, bytte styrleden.
*Den gick inte genom besiktningen, fick byta ena styrleden och ena spindelleden.
*Den börja knarra när jag svängde, fick byta drivknuten.
*Gav han nya däck och fälgar, drog sett, fick en framvagnsinställning.
*Äter höger bromsljusglödlampor.
*Trasig tankmätare, när den kommit till halvtank är det i slutet ist. Tur reserven tjuter.
*Fått för sig att bakvispen inte ska funka.

Aldrig mera audi!!

Men snälla gud.

Du menar iochmed detta inlägg att det BARA är Audis som behöver byta: Styrleder, spindelleder, drivknutar, göra framvagnsinställningar, byta glödlampor osv.

Låter snarare som du har slarvat med att gå igenom bilen innan köp. Bilar går sönder och det du listade händer med gamla bilar, get over it.

Mvh; P.Herrdahl
TIG svetsar; Alu, RF Samt Svartstål.

529 Inlägg
27 september 2012
#33
NETTAN skrev:
*Min skit audi börja bråka om att läcka sero-olja, bytte styrleden.
*Den gick inte genom besiktningen, fick byta ena styrleden och ena spindelleden.
*Den börja knarra när jag svängde, fick byta drivknuten.
*Gav han nya däck och fälgar, drog sett, fick en framvagnsinställning.
*Äter höger bromsljusglödlampor.
*Trasig tankmätare, när den kommit till halvtank är det i slutet ist. Tur reserven tjuter.
*Fått för sig att bakvispen inte ska funka.

Aldrig mera audi!!

Är ju nästan bara slitagedelar som du har bytt. Det enda av det du har räknat upp som jag anser som ett "problem" är tankmätaren och torkaren bak(vilket inte kan kosta så mycket med en begagnad torkare) men allt annat är ju sånt som kommer förr eller senare på ALLA bilar.

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

3 374 Inlägg
27 september 2012
#34
Vår audi a6 har gått felfritt endast bytt bakskrivor, på lite över 4 år. Dock så spökar auto lådan. tyvärr, rycker till då och då. Annars går den kanon. Kan automat lådor gå på försäkring?


Avstängd
10 388 Inlägg
27 september 2012
#35
NETTAN skrev:
*Min skit audi börja bråka om att läcka sero-olja, bytte styrleden.
*Den gick inte genom besiktningen, fick byta ena styrleden och ena spindelleden.
*Den börja knarra när jag svängde, fick byta drivknuten.
*Gav han nya däck och fälgar, drog sett, fick en framvagnsinställning.
*Äter höger bromsljusglödlampor.
*Trasig tankmätare, när den kommit till halvtank är det i slutet ist. Tur reserven tjuter.
*Fått för sig att bakvispen inte ska funka.

Aldrig mera audi!!

Nej, dumma bilar som man behöver byta slitagedelar på...skärpning. Lådbil nästa?

JimpeBoy skrev:
Är ju nästan bara slitagedelar som du har bytt. Det enda av det du har räknat upp som jag anser som ett "problem" är tankmätaren och torkaren bak(vilket inte kan kosta så mycket med en begagnad torkare) men allt annat är ju sånt som kommer förr eller senare på ALLA bilar.

Den kostar lika mycket ny i tyskland (6-800:-) inkl. frakt

Och ja, i princip bara slitagedelar...trams.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Got N/A?
358 Inlägg
27 september 2012
#36
Beror ju på hur långt bilen har gått, har den gått 5k mil så anser inte jag att man ska behöva byta spindlar, knutar, tankarmatur, motor till bakrutetorkaren, fel i framvagnen osv. Jag tror dock att bilen hade gått betydligt mer än så och att detta är vanliga slitagedelar på en bil som gått långt.


Avstängd
10 388 Inlägg
27 september 2012
#37
GroundX skrev:
Beror ju på hur långt bilen har gått, har den gått 5k mil så anser inte jag att man ska behöva byta spindlar, knutar, tankarmatur, motor till bakrutetorkaren, fel i framvagnen osv. Jag tror dock att bilen hade gått betydligt mer än så och att detta är vanliga slitagedelar på en bil som gått långt.

Ja en '99 A4 har nog gått lite mer wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 534 Inlägg
27 september 2012
#38
Är det bara Toyota som tillverkar underhållsfria bilar som aldrig rostar, är helt underhållsfria och därmed låter ägaren slippa lägga både tid o pengar på att byta bromsar, däck, kamrem, drivknutsdamasker och dylikt?

Är så barnsligt alltså som det kan bli, öppna ögonen och inse att alla bilar behöver omvårdnad.
Det viktiga borde väl ändå handla om att man trivs medan man färdas i bilen, där ligger både tex. Audi och BMW hästlängder före de andra märkena...
Finns såklart några till, nämnde bara 2 av dom..

Tycker den stora skillnaden märks i de gamla "premium"-bilarna, en 15-20 år gammal sådan är klart skönare att åka i en en nyare bil av annat billigare märke, och känns trots åldern mer välbyggd.
Sen får man ta att man får byta slitagedelar och på en gammal bil så kan alltid något oväntat uppstå, bara gilla läget..

Girls go fast
893 Inlägg
1 oktober 2012
#39
Tråden handlade ju för fan om vad man har haft för problem med sin audi, räknade upp de problem jag haft samt att jag inte var/är nöjd med min bil...
Fine att de "bara" är slitage delar, men svårt att se om ex drivknuten är dålig då när jag köpte bilen förra året och bytte drivknuten i sommras..

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

Avstängd
10 388 Inlägg
1 oktober 2012
#40
NETTAN skrev:
Tråden handlade ju för fan om vad man har haft för problem med sin audi, räknade upp de problem jag haft samt att jag inte var/är nöjd med min bil...
Fine att de "bara" är slitage delar, men svårt att se om ex drivknuten är dålig då när jag köpte bilen förra året och bytte drivknuten i sommras..

Ja men slitagedelar är ju knappast specifikt för Audi, utan helt enkelt sånt man får räkna med. ... "För fan"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!


Sök