3275
Sök

Köra för fort -övningkör

327 Inlägg
25 september 2012
Trådstartare
Hej. jag kom och tänka på en sak. om man övningkör.. hur många km för fort kan man göra innan dom drar lämpintyget? äre eleven eller läraren som åker dit? med tanke på att läraren ska hålla koll osv...

100 Inlägg
25 september 2012
"Med tanke på att läraren ska hålla koll" Menar du att den som kör inte bör kolla på hastighetsmätaren själv eller?, ska personen lämna över det ansvaret på läraren? Nej du, oavsett om du övningskör eller har haft kortet i 50 år ska du väl följa reglerna och titta på skyltarna. Så det här med "hur många km för fort kan man köra", det kan du bara glömma.. Finns böcker att läsa hos dem olika skolorna runt om i landet. /R

218 Inlägg
25 september 2012
handledaren åker på böterna då den har ansvaret.

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.

327 Inlägg
25 september 2012
Trådstartare
qzN skrev:
"Med tanke på att läraren ska hålla koll" Menar du att den som kör inte bör kolla på hastighetsmätaren själv eller?, ska personen lämna över det ansvaret på läraren? Nej du, oavsett om du övningskör eller har haft kortet i 50 år ska du väl följa reglerna och titta på skyltarna. Så det här med "hur många km för fort kan man köra", det kan du bara glömma.. Finns böcker att läsa hos dem olika skolorna runt om i landet. /R

Jag mena inte hålla koll så. Mena mer hålla koll på hur man kör osv. t.ex om det är 70väg. så blire nedförsbacke. så går bilen upp till 80-90km/h, så står polisen där bakom ett träd och gömmer sig.

327 Inlägg
25 september 2012
Trådstartare
Tommty skrev:

Ahaa okej, smile

326 Inlägg
25 september 2012
Tommty skrev:

Det har jag också lärt mig, och skulle jag vara handledare åt någon som sitter och kör lite för fort hela tiden så fick nog den personen leta efter nån annan handledare sen.

Var är det för mogen fråga förresten? Det är väl inte så att TS är så jäkla sugen på att köra fort så han inte kan låta bli ens under övningskörning?, Hur ska det då gå sen med kortet bärgat?

Om det ligger till på det viset så kanske det där med körkort ska ligga på is ett tag för allas bästa.

327 Inlägg
25 september 2012
Trådstartare
Peter_5565 skrev:
Tommty skrev:

Det har jag också lärt mig, och skulle jag vara handledare åt någon som sitter och kör lite för fort hela tiden så fick nog den personen leta efter nån annan handledare sen.

Var är det för mogen fråga förresten? Det är väl inte så att TS är så jäkla sugen på att köra fort så han inte kan låta bli ens under övningskörning?, Hur ska det då gå sen med kortet bärgat?

Om det ligger till på det viset så kanske det där med körkort ska ligga på is ett tag för allas bästa.

haha, jag tänkte bara hypotetiskt, lite allmänbildning och mer kött på benen om saker och ting skadar ju aldrig=)

Smålänning
7 887 Inlägg
25 september 2012
Är det nerförsbacke lättar man på gasen så ökar inte bilen farten.

Det är handledaren som åker på det, även får indraget körkort om det går tillräckligt fort.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

327 Inlägg
25 september 2012
Trådstartare
twin_cam skrev:
Är det nerförsbacke lättar man på gasen så ökar inte bilen farten.

Det är handledaren som åker på det, även får indraget körkort om det går tillräckligt fort.

Det va ett dåligt exempel men va det enda jag kom på för stunden.

aha hehe:p

Better than God \o/
1 883 Inlägg
25 september 2012
Pallar man inte att följa hastighetsbegränsningen när man övningskör är ju frågan om man skall ha körkort. ;-)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

327 Inlägg
25 september 2012
Trådstartare
MrTurbo skrev:
Pallar man inte att följa hastighetsbegränsningen när man övningskör är ju frågan om man skall ha körkort. ;-)

haha big_smile inte för jag kör för fort men tänkte mest bara för att få mer kött på benen om saker och ting smile

3 386 Inlägg
25 september 2012
Både du och handledaren åker ju dit på det? har jag för mig iaf.

1 948 Inlägg
25 september 2012
steelseries skrev:
qzN skrev:

Jag mena inte hålla koll så. Mena mer hålla koll på hur man kör osv. t.ex om det är 70väg. så blire nedförsbacke. så går bilen upp till 80-90km/h, så står polisen där bakom ett träd och gömmer sig.

Antingen kör du en galet tung personbil big_smile eller så är det en galet brant nerförsbacke big_smile

Handledaren åker på böterna, och ja du kan bli av med ditt lämp, fast beror helt på situationen, samma sak som för folk som redan har körkort... men 30km/h+ för fort så blir du garanterat av med det.

460 Inlägg
25 september 2012
Den 5 januari i år blev jag och far stoppade när jag övningskörde, dom mätte upp mig till 91km/h på 80 sträcka. Det som hände var att pappa fick 2000kr i böter (som jag givetvis betalade), inget mer smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

327 Inlägg
25 september 2012
Trådstartare
baltis skrev:
steelseries skrev:
qzN skrev:

Antingen kör du en galet tung personbil big_smile eller så är det en galet brant nerförsbacke big_smile

Handledaren åker på böterna, och ja du kan bli av med ditt lämp, fast beror helt på situationen, samma sak som för folk som redan har körkort... men 30km/h+ för fort så blir du garanterat av med det.

Haha,, känner nu att det va ett väldigt dåligt exempel:D
OKeej, tack smile

327 Inlägg
25 september 2012
Trådstartare
GasGlad1337 skrev:
Den 5 januari i år blev jag och far stoppade när jag övningskörde, dom mätte upp mig till 91km/h på 80 sträcka. Det som hände var att pappa fick 2000kr i böter (som jag givetvis betalade), inget mer smile

Ahaa hehe smile , törligt med böter sad

Muttley
25 september 2012
GasGlad1337 skrev:

Dock fick din far en fin notering om fortkörningen med.  För att du körde för fort.

460 Inlägg
25 september 2012
tkd_rille skrev:
GasGlad1337 skrev:

Dock fick din far en fin notering om fortkörningen med.  För att du körde för fort.

Ja givetvis, men det är inget som påverkar mig när jag ska ta körkort smile

1 534 Inlägg
25 september 2012
GasGlad1337 skrev:
tkd_rille skrev:
GasGlad1337 skrev:

Nej, det påverkar din far, men det är inget du bryr dig om?

460 Inlägg
25 september 2012
jetta16v skrev:
GasGlad1337 skrev:
tkd_rille skrev:

Nej, det påverkar din far, men det är inget du bryr dig om?

Haha! det va inte riktigt det som tråden handla om tror jag smile

Sök