2239
Sök

Volvo 244 1977 - senast bess 02, ska få igenom den och senare blir det en d24 i den

De va tänkt att den skulle fräschas upp och få i en sunkig diesel motor i den men det blev studentbil av den så nu ska jag få igenom den en gång till eftersom jag fick körförbud pga att fjädrarna var bortplockade. Något fränt som... Visa mer

52 846 Visningar
Uppdaterades senast 12 augusti 2013
64 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
Caaarlsson skrev:
zakke240 skrev:
Ska följas !! smile smile

Som sagt så är elfelet fixat och idag drog ja ny tändnings ström till spolen så den startar och stängs av med nyckeln smile och imöra ska ja se om ja lyckas borra ut en nippel ur den ena oket eller om ja ska köpa ett nytt tongue Sen är det lite rost kvar under hmm såg att "kylarbalken" har ett hål och växellådsbalken borde fixas tongue Igentligen så skulle man svetsa bärarmen höger bak med men det kommer nog bli mer tvåor så är inte så spänt smile

Kommer bilder på allt senare när jag har fixat min mobil som inte startar smile

oj jag såg nu att jag gjorde ett inlägg som citat till dig :S

1 677 Inlägg
17 december 2012
Prem lagd! smile

64 Inlägg
647 Inlägg
18 december 2012
Bare göre en fuling innan du ska in på bes tongue Kör in den på OKQ8 och spola med vatten under motorn och torka bort oljeresterna big_smile Iallafall när det gäller oljeläckage smile

548 Inlägg
18 december 2012
Synd att det blev så många fel, är ju sånt som kan dra ned en lite ju.. ;/ Men som du skrev bara å fixa det. wink

Mindre risk för understyrning om man alltid ser till att ha överstyrning ;)
Kolla gärna in mitt nya projekt, Volvo Amazon "Amzen"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280706

205 Inlägg
19 december 2012
DieLuftWaffe skrev:
Bare göre en fuling innan du ska in på bes tongue Kör in den på OKQ8 och spola med vatten under motorn och torka bort oljeresterna big_smile Iallafall när det gäller oljeläckage smile

tycker inte du skall göra detta...

Skall du göra iordning bilen så den är snygg osv så kan du lika gärna lägga ner tid på att fixa oljeläckaget smile

647 Inlägg
20 december 2012
Azorthian skrev:
DieLuftWaffe skrev:

Skall du göra iordning bilen så den är snygg osv så kan du lika gärna lägga ner tid på att fixa oljeläckaget smile

Han skulle ändå byta motorn till en D24:a sen wink

64 Inlägg
24 december 2012
Trådstartare
DieLuftWaffe skrev:
Azorthian skrev:
DieLuftWaffe skrev:

Redan fixat oljeleckaget men det va gammal olja så dom trodde att de va de läckte när oljestickan inte satt i... å ja såg inte förens ja betala att dom skrev med de

548 Inlägg
24 december 2012
Caaarlsson skrev:
DieLuftWaffe skrev:
Azorthian skrev:

Redan fixat oljeleckaget men det va gammal olja så dom trodde att de va de läckte när oljestickan inte satt i... å ja såg inte förens ja betala att dom skrev med de

surt! hmm

Mindre risk för understyrning om man alltid ser till att ha överstyrning ;)
Kolla gärna in mitt nya projekt, Volvo Amazon "Amzen"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280706

64 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
händer inte så mycket nu när garaget är fullt i skit men har iaf skaffat en D24a som ska renoveras och det är ju inte jämt en hundring utan får göra lite då och då man får pengar tongue men ska sättas i senare mot sommarn smile

64 Inlägg
22 juli 2013
Trådstartare
vart inge med d24a tyvärr tongue den ligger kvar på uppfarten å röster sönder men det blev student bil av den ist smile
http://i43.tinypic.com/whej4w.jpg
Detta va 2 veckor före studenten då den gick igenom med blanka papper dagen före.
Vågar inte lägga ut kort på den som den ser ut idag wink kan iaf meddela er om att den är jävligt äcklig...

340 Inlägg
23 juli 2013
jo lägg ut en bild;) släng i d24a ändå kan bli en go pilsner av den big_smile

64 Inlägg
25 juli 2013
Trådstartare
feck trafikgrisen bakom mig igår så sitter spanka flaggan i rutan wink den har gjort sitt så örker inte lägge ner mig mer på å få igenom den bess en gång till..

1 322 Inlägg
25 juli 2013
Caaarlsson skrev:
feck trafikgrisen bakom mig igår så sitter spanka flaggan i rutan wink den har gjort sitt så örker inte lägge ner mig mer på å få igenom den bess en gång till..

Tråkigt i höre... varför fick du spanska flaggan?sad

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!

Sök