Nu börjar det dra igång med vinterprojektet! Kommer snygga till min bimmer,in med något shysst ljud, inredning osv! Kommer hända mer efterhand, lite av ett rullande projekt! Låt höra era åsikter :)
Varför köper man glasfiber då abs plast finns? Finns det några fördelar med glasfiber? Bara hört nackdelen att de måste nästan jämt bearbetas trevligt att du laga takluckan, min kärvade sist jag prova då bilen inte hade snö på sig. Hoppas den tinar sig i funktion igen
Tja, vet ej om du såg bilder men d blev sketbra me inredningsdetaljer, behövde nog bara torka så krympte skiten te org storlek (vinylen alltså) Nu har ja tonar innerbelysningsglasen me så d passar resten.... M-fronten lackade ja me idag men helt 100 blev d inte vette fan vrf... men får nöja mej så
Hur har du tonat innerbelysningen? Förra ägaren har stoppat en blå plastfilm innanför glasen på min bil. Sen har jag monterat starkare led lampor i efterhand lyser blått och fint.
Varför köper man glasfiber då abs plast finns? Finns det några fördelar med glasfiber? Bara hört nackdelen att de måste nästan jämt bearbetas trevligt att du laga takluckan, min kärvade sist jag prova då bilen inte hade snö på sig. Hoppas den tinar sig i funktion igen
Jag hatar glasfiber, det är det värsta jag vet men en kompis hade en liggandes så fick den billigt Ha hoppas den startar igång igen
Tja, vet ej om du såg bilder men d blev sketbra me inredningsdetaljer, behövde nog bara torka så krympte skiten te org storlek (vinylen alltså) Nu har ja tonar innerbelysningsglasen me så d passar resten.... M-fronten lackade ja me idag men helt 100 blev d inte vette fan vrf... men får nöja mej så
Härligt att solskydden blev bra Såg toningen, blev bra Har du kört med för lite klarlack på kanske? Eller blev själva färgen dålig på ytan?
Gött grabben! Hänt mer än vad jag trodde, får följa här med
Ja jätte mycket har ju inte hänt.. Inredningen tog sådan jävla tid, sen har jag inte gjort klart det sista finliret på hatthyllan så har inte satt in bak dörrsidor, stolparna o hyllan.. Men annars är de ganska härligt synd att jag inte har kortet till Elmia bara
Härligt att solskydden blev bra Såg toningen, blev bra Har du kört med för lite klarlack på kanske? Eller blev själva färgen dålig på ytan?
toningen blev faktist bra fast d va dåliga bilder, lacken på fronten nja klarlack har ja många lager men färgen blev nog inte så bra vette fan vrf men men kommer du te BoS den 26.maj???
som ni vet har min kylare varit lite sur och läckt, men drog även sönder ventilationsskruven och packningarna i expansionskärlet igen. tröttnade på den äckligt gula färgen på expansionskärlet så tänkte köpa nytt, men fick tag på en nästan ny kylare ganska billigt, från en e34 525a som gått 50 mil, så drog till Taberg och inhadlade denna, och polaren köpte ett par M3 fälgar som han ska leka lite med. så igår blev det en stund i garaget, fick till och med ut kärringen i garaget som sällskap. gamla kylaren ur. gamla vs nya Nya på plats, nu återstår bara och se att den också inte läcker
Om någon är sugen på min gamla kylare är de bara säga till. det ända som behövs göra är att fixa en ny ventilationsskruv och nya packningar. kostar ca 50 kr så har ni en hel kylare
Klart ja ska fixa d men tiden räcker inte till dygnet borde ha 48 tim!!! Hon ska få en bättre beg som ja har liggandes!! Hur går d me din bil?
låter bra gått och blivit sjuk igen så inte hänt nått specielt. spacklade fronten imorse, ska ut nu igen och dona lite. dra el till takluckan och ta en titt på hatthyllan också. måste bli klar med den så jag kan slänga in all inredning.
tillbaka till hatthyllan, så har jag börjat klä den och det börjar se bra ut. dock så har jag inte klätt hela eftersom jag var tvungen och spackla upp ena sidan lite grann.
tog även en avloppstratt och slipade till lite som jag ska ha som baslufthål i hatthyllan slängde på lite svart färg, blir bättre än på bilden då den inte torkat..
dessa trogna vänner har fått slita en del på senaste finspacklat lite till på fronten och den börjar se bra ut. men när spacklet torkat hittar man likförbannat något ställe man måste snygga till.. ska matta ner hela fronten så småningom och lacka