Tack
Ja det har blivit minst ett stort bilprojekt varje år och tro det eller ej men detta året är ett sabbatsår för mig. Har alltid byggt det mesta helt själv eller modifierat grovt, men denna gången blir det minimalt med arbete & pengar för att vara mig
Visserligen hade jag en egen liten budget tävling med R5:an som till största del blev helsponsrad, annars hade jag aldrig lagt den tiden eller pengarna på en upprostad liten franskman
Nix, Golfen lär helt klart sticka till i ögonen på folk, speciellt VW människor, men nu har man skaffat sig lite erfarenhet av tidigare års projekt så att man vet vad som är värt att satsa på för enklast men bäst resultat.
Såhär ser jag på saken:
1. Speciallack = Ett måste på en showbil. Mitt alternativ blir en unik 3D-vinyl sedan wrapping har och kommer slå sig in på marknaden ännu mer framöver. Har turen att få sponsring på vinylen och hjälp att foliera av en vän som är yrkesman inom området.
2. Breddning/widebody = Ett måste även detta. Denna gången tänker jag för första gången inte bygga breddningen själv från grunden, utan har kommit i kontakt med en fabrik i Österrike som endast har ett unikt kit kvar sedan de slutade tillverkas. De sponsrar mig med kittet
3. Främre stötfångare/Front = Det första man tittar på hos en bil, bilens ansikte. Ett måste att en showbils front väcker uppmärksamhet och sticker ut. Jag tror min gör detta
4. Bakre stötis/Rhumphaaan = Alla gillar en fin bakdel helt enkelt
Ingår i mitt breddningskit från Österrike.
5. Sidokjolar = Krävs för att skärmbreddarna ska lira med resten av bilen. Fick inspiration på SEMA hur man bygger sina egna unika kjolar på enklaste sätt.
6. Strålkastare = Krävs och måste vara bland de senaste modellerna enligt mig. Sponsring från RisEtrade.
7. Interiören = Här prioriterar inte jag speciellt mycket eftersom jag redan har supersnygga Recaro sportstolar men kommer att göra vissa delar som mittkonsollen i kolfiber eller kevlar. Inget jag som performance intresserad prioriterar.
8. Ljudbygge/ICE = Lite samma sak här för min egen smak...gillar inga tunga slöa bilar med blytunga ljudanläggningar. Nöjer mig med 2st Focal 8" basar i bakdörrarna & 2 högtalare av samma märke i framdörrarna.
9. Fälgar = Kommer chocka alla på ena eller andra sättet med mina hjul
Vet att folk har sina egna prioriteringar & smak och tycker man ska köra på sin egen känsla helt enkelt, det blir bäst så.