2533
Sök

Golf Mk4 GTi TURBO - "THE GREY ANATOMY"

Team Carkings
2 300 Inlägg
4 december 2012
Trådstartare
eastmotorsport skrev:
Trevligare att följa ditt jobb här på Garaget än Gatbilars sida som är en ren bedrövelse

Jasså, tack tror jag smile Hur menar du?

VO i Team Carkings Garage
146 Inlägg
4 december 2012
CarbonLoader skrev:
Zonic_boom skrev:
som jag nämnde för dig härom dagen testa denna istället http://www.dipit.se/ har läst att foliatecs blir som apelsinskal,

Will do smile Tack kompis big_smile
Hoppas dina coilovers är värda priset när de väl kommer roll

ja det hoppas jag med dom gick från stockholm med posten idag så förhoppningsvis på fredag eller redan imorgon. hoppas gör man alltid. har rivit ner dörrsidor o lite sånt idag så nu är det bara lack eller vinyl o högtalare sen är dom med färdiga. jobbar på så gott man kan här smile lite mer än tre månader till elmia så det är ju lungt big_smile tongue

www.Risetrade.se www.Carkings.se www.clausautoparts.se www.xyz-racing.com
Racing! Because football, baseball, bowling, and golf only require ONE BALL

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
5 december 2012
CarbonLoader skrev:
eastmotorsport skrev:
Trevligare att följa ditt jobb här på Garaget än Gatbilars sida som är en ren bedrövelse

Jo, finns ju ingen som tycks ha ansvar för sidan och all utveckling ligger nere. Gamla grejer ligger på förstasidan sedan evigheter och funktioner är stendöda tyvärr. Tom moderatorerna säger att det inte ligger nån tid för utveckling av siten. Dvs väldigt få användare mot här på Garaget.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

Team Carkings
2 300 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
eastmotorsport skrev:
CarbonLoader skrev:
eastmotorsport skrev:

Jo, finns ju ingen som tycks ha ansvar för sidan och all utveckling ligger nere. Gamla grejer ligger på förstasidan sedan evigheter och funktioner är stendöda tyvärr. Tom moderatorerna säger att det inte ligger nån tid för utveckling av siten. Dvs väldigt få användare mot här på Garaget.

Tror bara det är en övergångstid nu när Padde fått nya arbetsuppgifter.

36 Inlägg
5 december 2012
CarbonLoader skrev:
eastmotorsport skrev:
CarbonLoader skrev:

Håller med, Gatbilar har vart dålig i ett års tid, är det någon som ska ta tag i det nu menar du eller ska den läggas ned?  //mvh

437 Inlägg
5 december 2012
värkar intressant ska följas!

Team Carkings
2 300 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
Mari skrev:
CarbonLoader skrev:
eastmotorsport skrev:

Håller med, Gatbilar har vart dålig i ett års tid, är det någon som ska ta tag i det nu menar du eller ska den läggas ned?  //mvh

Lite OT i min projekttråd men ändå smile
Tror inte Gatbilar kommer att försvinna utan snarare förnyas. Om det blir en ny ansvarig person för just forumet vet jag ej men jag tror att ett helt nytt koncept är under diskussion för framtiden. Bara det att A-hallen på Elmia nästa påsk kommer heta Gatbilar hallen är ju en ledtråd att nåt nytt är på G. Jag tror inte man lägger ner ett såpass stort forum som det trots allt är...om man bortser från gorg förstås.
Njae, jag är inte riktigt redo att ge upp hoppet om ett fortsatt Gatbilar faktiskt.
Man ska ju även tänka på att garaget.org & Gatbilar.se egentligen inte är konkurrenter till varandra utan det ena funkar mer som ett komplement till det andra.
Gorg är mer som ett litet Facebook för alla bilmänniskor medans Gatbilar lockar ett speciellt folk som har en mer intensiv inriktning och syn på bilar & bilbygge.
Tycker jag iaf wink
Senast redigerat av CarbonLoader (5 december 2012)

Team Carkings
2 300 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
Fogelgren skrev:

Gillas smile Ju fler som kollar in projektet desto mer motivation och energi får jag att göra galna saker med bilen smile
Som idag tex, var riktigt jäklar nära att beställa grejer till bilen för över 6000 spänn smile men hejdade mig i sista stund med att tänka på ungarnas julklappar istället för mitt eget ego smile
Som förälder och äkta make sitter man lite i kläm med intresset som bilbyggare smile
Jaja, skitsamma...grejerna får köpas efter jul istället, ska ju ändå inte monteras nu.

437 Inlägg
5 december 2012
Helt Rätt! smile kör hårt!

CarbonLoader skrev:
Fogelgren skrev:

Gillas smile Ju fler som kollar in projektet desto mer motivation och energi får jag att göra galna saker med bilen smile
Som idag tex, var riktigt jäklar nära att beställa grejer till bilen för över 6000 spänn smile men hejdade mig i sista stund med att tänka på ungarnas julklappar istället för mitt eget ego smile
Som förälder och äkta make sitter man lite i kläm med intresset som bilbyggare smile
Jaja, skitsamma...grejerna får köpas efter jul istället, ska ju ändå inte monteras nu.

36 Inlägg
6 december 2012
Jag finner istället en massa mer seriösa projekt här än på Gatbilar iofs. Gatbilar har en lång väg att gå för att bli ett forum som lockar mig iaf.  // mvh

CarbonLoader skrev:
Mari skrev:
CarbonLoader skrev:

Tror inte Gatbilar kommer att försvinna utan snarare förnyas. Om det blir en ny ansvarig person för just forumet vet jag ej men jag tror att ett helt nytt koncept är under diskussion för framtiden. Bara det att A-hallen på Elmia nästa påsk kommer heta Gatbilar hallen är ju en ledtråd att nåt nytt är på G. Jag tror inte man lägger ner ett såpass stort forum som det trots allt är...om man bortser från gorg förstås.
Njae, jag är inte riktigt redo att ge upp hoppet om ett fortsatt Gatbilar faktiskt.
Man ska ju även tänka på att garaget.org & Gatbilar.se egentligen inte är konkurrenter till varandra utan det ena funkar mer som ett komplement till det andra.
Gorg är mer som ett litet Facebook för alla bilmänniskor medans Gatbilar lockar ett speciellt folk som har en mer intensiv inriktning och syn på bilar & bilbygge.
Tycker jag iaf wink

Team Carkings
2 300 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
Mari skrev:
Jag finner istället en massa mer seriösa projekt här än på Gatbilar iofs. Gatbilar har en lång väg att gå för att bli ett forum som lockar mig iaf.  // mvh

CarbonLoader skrev:
Mari skrev:

Tycker jag iaf wink

Så kan det vara smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
Sådär, har ordnat flytande bonocell och lim till breddningen.
Håller vid sidan av mitt eget projekt på att göra breddningsskärmar till en BMW 325 E39 som är Team Carkings tävlingsbil i drifting med David Henningsson som förare. Gjutpluggarna till hans driftingbil kommer att återanvändas till att göra universalbreddare. Stuket påminner lite om DTM skärmar och kommer att kunna bredda allt mellan 30mm - 100mm enligt eget önskemål.
Tanken är att eventuellt testa dessa på Golfen. Det går ju att spackla en jämn skarvkant för ett cleant showbilsstuk men jag är mer inne på racingstuket och fästa breddarna med snabbskruv så man lätt kan byta om man kör emot.
Ska lägga upp bilder på hur breddarna ser ut hittills ikväll när jag sitter vid datorn.

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
9 december 2012
ordning och reda nu :-)
325 = 3-seriebil , dvs e30 , e36 , e46 eller e90.
e39 = 5-seriebil

Men gärna några bilder på det projektet, låter spännande!

CarbonLoader skrev:
Håller vid sidan av mitt eget projekt på att göra breddningsskärmar till en BMW 325 E39 som är Team Carkings tävlingsbil i drifting med David Henningsson som förare. Gjutpluggarna till hans driftingbil kommer att återanvändas till att göra universalbreddare. Stuket påminner lite om DTM skärmar och kommer att kunna bredda allt mellan 30mm - 100mm enligt eget önskemål.
Tanken är att eventuellt testa dessa på Golfen. Det går ju att spackla en jämn skarvkant för ett cleant showbilsstuk men jag är mer inne på racingstuket och fästa breddarna med snabbskruv så man lätt kan byta om man kör emot.
Ska lägga upp bilder på hur breddarna ser ut hittills ikväll när jag sitter vid datorn.
Senast redigerat av eastmotorsport (9 december 2012)

Team Carkings
2 300 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
Sorry, E36 menar jag givetvis smile

eastmotorsport skrev:
e39 = 5-seriebil

CarbonLoader skrev:

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
9 december 2012
Anade nästan det,
men lite bilder på breddarna vore nice för en BMW - nörd smile

CarbonLoader skrev:

eastmotorsport skrev:
e39 = 5-seriebil

CarbonLoader skrev:

Senast redigerat av eastmotorsport (9 december 2012)

Team Carkings
2 300 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
Kommer senare wink

eastmotorsport skrev:
Anade nästan det,
men lite bilder på breddarna vore nice för en BMW - nörd smile

CarbonLoader skrev:

eastmotorsport skrev:
e39 = 5-seriebil

Team Carkings
2 300 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
Välkomnar HAnssons Glas i Kristianstad in i projektet!
STort tack för ert stöd smile

1 534 Inlägg
11 december 2012
Roligt projekt!

Själv funderar jag på en mk4 variant i samma färg, tycker de är så snygga i titangrått.
Skaffar jag en sån blir det lite uppfräschning o stukad, breda fälgar&däck o sänkt mm.

Team Carkings
2 300 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
jetta16v skrev:
Roligt projekt!

Själv funderar jag på en mk4 variant i samma färg, tycker de är så snygga i titangrått.
Skaffar jag en sån blir det lite uppfräschning o stukad, breda fälgar&däck o sänkt mm.

Kör på det big_smile Låter najs! Det är ju dessutom en riktigt rolig bil att köra. Lite dåligt drag på låga varv men sticker gött vid 3000varv.

Team Carkings
2 300 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
UPDATE 11 DEC

Idag kom strålkastarna från RisEtrade.se smile STORT TACK FÖR SPONSRINGEN!
https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52210/52210-fc6da04fc6b039fb7c41ba836548f500.jpg

Kommer ju bli tvungen att modifiera lite på bilens former & linjer så har fixat Flytande bonocell (måste provas av alla bilbyggare) & starkt lim som håller breddare på plats.
https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52210/52210-618dd720845b5238d48e74a50d5ba51c.jpg

Bild på tydlig skillnad mellan racing coilovers & sport coilovers. RisEtrade sponsrar mig med de röda från Supersport & XYZ sponsrar Team Carkings inför nästa säsong, dessa från XYZ sitter numera på Sonnys Audi A4.
https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52210/52210-e3490d495efabe5ac3e37c076f339693.jpg

Början av gjutpluggen till David Henningssons tävlingsbil i drifting. Mycket arbete återstår....
https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52210/52210-98483bc76fa7a116137db20c43708f2b.jpg

Som man kan se följer skärmbreddarens kantradie originalskärmens kant, skillnaden dock på ca100-110mm i bredd.
https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52210/52210-84ebc9900e0c17e65dd1ad1afe4b631c.jpg

Fråga dock inte efter sidokjolar wink Det ligger hos föraren själv att ordna smile
Värt att nämna är att dessa framskärmar fungerar utmärkt även som bakskärmar och man kan som jag tidigare nämnt själv kapa bredd enligt önskemål.
Själva formen på skärmen går dock att diskutera, inte i allas smak men ju mer jag tittar på den ju bättre ser det ut. Har fortfarande inte bestämt mig för hur jag ska göra med min breddning....

Sök