Så, goa garage:are, nu kommer en stor uppdatering med en massa bilder. Var iväg å hämta "lite" bra å ha saker i helgen.. typ de mesta jag behöver till bilen, sen kommer de ju en massa extra saker till i vanlig ordning.. men som de är nu så har jag rätt bra koll på läget..
vet inte i vilken ände jag ska börja...
men vi börjar med motor installation, å sen växellåda osv.
Svetsning av nya motorfästen i rambenen
Nu ska nya motorn i.
Här under ska responsventilen sitta.men först ska nytt fäste göras i nya insuget.
Så nu slängde vi på de för å se hur bra de blir... vad tycker ni??
Provmontera för å se lite "helhet" nya intercoolern.
Wastegaten får plats uppe vid burstaget till tornet. men denna ska bytas till en större..
Återkommer med bättre spec på motorn senare. ska skriva upp allt så ni får se vad för god bitar som huserar inne i motorn..
Började kapa upp växellådstunneln så jag får det som jag vill inne på "kontoret", de är ju ändå här inne som tiden ska tillbringas sen å då vill man ju ha grejerna så bra som möjligt...
Innan urtaget skedde.
Efteråt, blev stort när man fick öppnat.. men de blir lätt mekat å byta låda..
Sen fick jag även "lite" bättre bromsar.
Fram: Porsche GT2 6 kolvs ok, med 340mm skivor, kommer dock byta ut dessa skivor mot större, blir sen 355x35mm brembo skivor med lösa bellhouse.
Bak: V70R brembo 4 kolvs ok, med 330x28mm skivor. på bilden ligger det ett belägg från porsche oken å ett från v70r oken.. STORA bromsar e fränt..
Fjäderbenen fram blir Sellholm kopior 40mm,med droppade spindlar, å droppade styrstag infästningar, med uniballs, rörlänkarmar från Sellholm med uniballs i alla leder.
Hemma snidat pedalställ av min kompis. riktigt grymt. tycker jag i alla fall...
40 liters fuelcell, man skymtar oxå den über grymma catchtanken vid sidan med hållare för pumpar å filter.. riktigt fränt kommer de bli...
Blev även 6 st compomotive MO5 17x8" som jag kommer ha å sladda sönder däck med. fina fälgar som klarar stora bromsar.
Sen kommer det åkas med compomotive MO6 feting fälgar på banan, som mäter 18x9 fram med 245x40x18 å 18x10 bak med 265x35x18.
Detta var de jag hade för denna gången,hoppas det är några som orkar läsa hit, hoppas oxå att det räcker som update, händer mycket ganska snabbt nu, men ska försöka ta bilder å lägga upp så ni hänger med.
Kul att så många har börjat följa mitt bygge, hoppas vi blir fler. har ni frågor eller synpunkter på något som kan göras bättre eller liknande så tveka inte att skriva, alltid kul å höra era tankar.å framför allt skriv om ni gillar det som görs, det är den bästa motivatorn man kan ha..
Vi hörs / Strömberg.