1437
Sök

Volvo 740 -1989 B230f segstartad nu slocknade den

6 738 Inlägg
4 oktober 2012
#21
Ej-son skrev:
jaa visst tänkte du slangen efter btr:en den utan slangklämma? smile
menar slangen med stjärnmejsel klämman wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

171 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
#22
Hej tog bort slangen innan btren luktade lite soppa men körde på starten kom ej en droppe sen körde jag med startgas då hoppa den igång men dog sen, alltså äre ju bränsle fel?

6 738 Inlägg
13 oktober 2012
#23
Bensinpumpen under bilen har la gått sönder eller så är bensin pumpsreläet dött. kryp under bilen o ta bort sladdarna till pumpen o mät med en multimeter medans nån kör på startmotorn o kolla om det kommer fram ström. gör det de så är la pumpen kass om de inte kommer ström så e la pump reläet kasst wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

171 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
#24
Har ej multimeter har bara en penna som lyser näre kommer ström, kan lägga upp en bild på reläet tog isär det såg ut som ett kretskort, såg ut som en lödning var sönder

6 738 Inlägg
13 oktober 2012
#25
Ej-son skrev:
Har ej multimeter har bara en penna som lyser näre kommer ström, kan lägga upp en bild på reläet tog isär det såg ut som ett kretskort, såg ut som en lödning var sönder
Ja gör de tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

171 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
#26
tjena, här är bilderna
http://i46.tinypic.com/10elmc5.jpg
http://i47.tinypic.com/qy75ly.jpg
här sere ut och va trasigt?
http://i50.tinypic.com/2hx6dyg.jpg
nummer
http://i45.tinypic.com/35d6uky.jpg

6 738 Inlägg
13 oktober 2012
#27
de där ser ju ut som ett nytt relä eftersom de står 2010 på de. Men om du vill så kan du ju ta o löda om lödningarna, räcker oftast med att värma upp de gamla lödningarna. men testa också o se om de kommer ström till bensinpumpen för om de gör de så är ju reläet helt wink Helst ska du ha en multimeter när du gör det så att man kan se hur mycket volt de finns där smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

171 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
#28
Jo men jag tänkte ser du dem där små lödningarna som det går ut lite från? Tänkte om dem två kanske skulle vara ihop?

21 761 Inlägg
13 oktober 2012
#29
Jag ser iaf inga fel på det där kretskortet. Att det är ett litet mellanrum mellan några lödningar är troligen meningen, jag rekommenderar inte att börja löda ihop saker innan man är helt säker på vad sakerna går till. Gör mätningar med multimeter istället. smile

171 Inlägg
28 oktober 2012
Trådstartare
#30
Hej nu har jag tagit bort bådapumparna, å kört med ström båda funkar, å kommer fram ström, vad göra nu? Koppla förbi bränslefilter kanske

6 738 Inlägg
28 oktober 2012
#31
har du kollat om det kommer någon bensin efter btr:en?
Ta bort slangen som sitter med en stjärnskruv på bild 3 som  ja la in. kör sen på starten o kolla om det kommer någon bensin där tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

171 Inlägg
29 oktober 2012
Trådstartare
#32
Joo det har jag gjort kom inte en droppe luktade bara bensin, konstigt för om bränsle filtret är igensatt så borde det ju komma lite iallafall

6 738 Inlägg
29 oktober 2012
#33
kom de nån bensin ur de röret som e in ringat med blå ring på bild 2 då?

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

171 Inlägg
1 november 2012
Trådstartare
#34
Ursäkta segt svar men nu slog jag i 22 liter å så drog nyckeln fram och tillbaka sen hoppa den igång , gick orent slockna när man gasa va kan felet vaa? Skönt att den starta , kul sen när isen blir bättre å köra isbana med den

6 738 Inlägg
1 november 2012
#35
Ej-son skrev:
Ursäkta segt svar men nu slog jag i 22 liter å så drog nyckeln fram och tillbaka sen hoppa den igång , gick orent slockna när man gasa va kan felet vaa? Skönt att den starta , kul sen när isen blir bättre å köra isbana med den
kolla om luftmassemätaren är hel tongue bara till o ta loss den o se om den där lilla metall tråden hänger kvar i den wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

171 Inlägg
1 november 2012
Trådstartare
#36
Jess ska göra det imorn när tid finnes:) visst var de luftmassemätaren som går till luftfiltret om jag ej missminner mig? Hade den borta när jag starta den alltså ifrån knäppt å lagt åt sidan men alla kablar i kopplade smile

6 738 Inlägg
1 november 2012
#37
Ej-son skrev:
Jess ska göra det imorn när tid finnes:) visst var de luftmassemätaren som går till luftfiltret om jag ej missminner mig? Hade den borta när jag starta den alltså ifrån knäppt å lagt åt sidan men alla kablar i kopplade smile
ja det är den som sitter vid luftfiltret, hahah om du hade den urkopplad så förstår jag att den gick dåligt tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

171 Inlägg
2 november 2012
Trådstartare
#38
Nä nog var luftmassemätaren hel, kunde pumpa med gasen till 3000 varv sen slockna den vad fan kan det vara??

6 738 Inlägg
2 november 2012
#39
testa o ta bort bensin slangen som kommer till motorn o titta hur mycket soppa de kommer, ska vara en jämn o fin stråle wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

171 Inlägg
2 november 2012
Trådstartare
#40
Ok får kolla imorn, märkte nu att tankmätare går i botten sent till tom, å hastighets går upp til ca 60 när man kör på starten, å varv räknaren rör sig lite som den ska,


Sök