Läckte lite från de nya rören vid avgasklammerna men det fixade sig jävligt bra till och med för biltemas produkt!
Och då har man lämnat bilen till Signcompany och fått bakrutan tonad äntligen Tackar Signcompany för ett toppen jobb!
Och så självklart en tvätt
Då har man skaffat en extra ventilkåpa som ska slipas och poleras som ny och sen läggs det på några fina lager klarlack blir även lackera om plastdetaljerna i motorummet och lite smått och gott
Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
Då man hjälpt syrran med ny handbroms och monteringsats och smörjt bromsarna så tog jag tummen ur arslet och började även med min bil!
Efter ca 3 timmars jobb så fick jag äntligen mitt fram system att spela äckligt hög musik men även helt klart! Slutsteg mutant och delningsfilter AudioTop kopplat och klart!
Dock är det bara koaxial högtalare jag har fram men spelar bra så länge, men ska vid senare tillfälle skaffa mig 2 rediga kit att ha fram och i bakdörrarna klarar mig inte utan att ha ljud bakifrån med :S
Då har pengarna rullat in och man var och handlade lite smått och gott, bland annat en TV, HDMI Kabel och annat smått och gott, men även en jävligt schysst bil stereo
Även pluttat dit lite lack igen på bilen efter alla stenskott och liknande idag och även tvättat han in och utvändigt Jävla pollen!
Men men har nu en turbo påväg så vid senare tillfälle blir det turbo bygge! Ska bara komma på ett bra sätt att komp sänka motorn, funderar på Tjockare/dubbla topplockspackningar, vi får se
Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
225/50/17 just nu och har hemma 235/40/17 som ska sitta bak och fram 235/45/17 blir nog bra med sänkningen senare tillfälle
En fråga bara ? Hade innan 205/50/16 och mätte med GPS hastigheten, och det stämde med båda hjulen, hur kommer detta sig ? blir ju olika rulldiameter ?
Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
Från 205/50-16 - 235/40-17 felar det 1,3% Men hjulen med 235/45 felar det 5,2%
Det får inte överstiga eller understiga +-5%
Därför får du egentligen inte ha 235/45 då det är mer än 5%.
Men sen måste du ju också enligt lag utgå i beräkningarna från dina original hjul som sitter på bilen från början.
Men 16" och 17" hade samma profil och visade exakt samma på GPS'en, det som är det lustiga
Då stämmer inte GPSen helt, det är så pass lite.
Vad hade du för dimensioner på original däcken ?
T ex mina däck felar ca 1% mot original, det betyder med andra ord att kör jag 100 enligt mätaren, så rullar bilen egentligen i 101..
hursomhelt så får det inte gå över +-5% från dina original däck :p
amoreex skrev:
WarMachineZ skrev:
amoreex skrev:
Men sen måste du ju också enligt lag utgå i beräkningarna från dina original hjul som sitter på bilen från början.
Och sen ska jag ha 235/40/17 bak där den driver så blir de ju ändå 1,3%
Jo, de blir det ju, för mercan tar väll hastigheten i bakaxlen eller så?
Vissa nya bilar tar det ju från andra givare,
Men du tror ej den kan kännas hög i fronten när du har högre däck fram än bak ?
Den tar via någon givare i växellådan, så blir ju genom drivningen Skiljer 5 i profil så blir nog inte så himla farligt, sen ska det sänkas med 40mm också, och bilen är lite högre i röven än fronten orginal så blir nog bra
Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
Men 16" och 17" hade samma profil och visade exakt samma på GPS'en, det som är det lustiga
Då stämmer inte GPSen helt, det är så pass lite.
Vad hade du för dimensioner på original däcken ?
T ex mina däck felar ca 1% mot original, det betyder med andra ord att kör jag 100 enligt mätaren, så rullar bilen egentligen i 101..
hursomhelt så får det inte gå över +-5% från dina original däck :p
amoreex skrev:
WarMachineZ skrev:
Och sen ska jag ha 235/40/17 bak där den driver så blir de ju ändå 1,3%
Jo, de blir det ju, för mercan tar väll hastigheten i bakaxlen eller så?
Vissa nya bilar tar det ju från andra givare,
Men du tror ej den kan kännas hög i fronten när du har högre däck fram än bak ?
Den tar via någon givare i växellådan, så blir ju genom drivningen Skiljer 5 i profil så blir nog inte så himla farligt, sen ska det sänkas med 40mm också, och bilen är lite högre i röven än fronten orginal så blir nog bra
Mjo, men 40mm är inte så lite som de låter, Testa med tumstock att hålla vid bilen så får du en uppfattning om hur mycke de är :p Ända som kan hända med de nya däcken är väll om du får världens tjurigaste på bilprovningen som räknar på vad original däcken har för dimensioner och räknar på dina nya
kom inte redigt ihåg vad jag hade orginal, 205/60/15 eller något har nog aldrig hört talas om att det har hänt på besiktningen har redan mätt det, och det är inte så himla mycket på min bil x)
Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
Jaa då var det ett litet tag sen man gjorde en uppdatering så tänkte passa på att göra en större variant av uppdatering och kanske fortsätter med dessa istället
Beställde hem lite lågnivå kablar som är tripperisolerade emot störningar och gav även tydligare/klarare ljud än biltemas + dekaler. Även tshirt på köpet ;D
Dekaler på plats
bara tömma bagaget och förbereda lite finare kabeldragning samt slutsteg placering
tänkte göra en liten "hylla" för mina slutsteg som en polare hjälpte till med
funkar bra kapa med motorsåg!
tyg på!
passar bra!
lite klantig får man ju vara på köpet!
slutprodukt av hyllan
Fick in en W222 nya S-klassen på jobbet! kostade över 1 500 000kr
Fick även tag på en vinge från en 124a som passade på perfekt! med bromslyse
så blev lite spontan lackering av den färg som blev över från min bil, räckte precis
3 lager klarlack, blankt!
och på plats (ursäkta bilderna)
Ska vid senare tillfälle bygga det lite finare vid slutstegen med mera skivor som täcker det runt om lite fint
Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
Även planerat beställa hem detta ändröret så jag får bort 740 varningen från biltema :3 blir nog betydligt snyggare ha ett ändrör som är format som kjolens "uttag"
Senast redigerat av WarMachineZ (3 juni 2014)
Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star