Har nu bestämt mig för att satsa rejält på drifting. Så har valt att bygga en bil efter proints alla konster och regler. Dom som känner mig vet mycket väl varför jag har valt att ta det här steget ;) tips och ideer är välkommna :)
Sista bild uppdaten för i natt Bilen ser jätteskum ut när man stänger motorhuven nu
Nu tar jag natt och fortsätter i morgon det som står på listan i morgon är att montera förstärkningsplattor på buren, slipa lite svetsar, ta bort lite onödigt material, förstärka fjäderbenen tillfälligt, ta bort takplåten och om det hinns med blästra bilen invändigt och lägga på grundfärg. Men vi får se vad jag hinner göra
Och snälla, kvadda inte plasten hehe.. jag lagade rallycrossbil 5 timmar igårkväll, det är ett evighetsjobb att plastlaga bildelar.. hehe. Så, inga vurpor sen va. :-D
It's nice to be important. But it's more important to be nice.
Jämarns i min låda! prem lagd nu! hittade tråden från fräna och sinnessjuka projekt på facebook! Har dock inte kollat runt så mycket på garaget men det här är det värsta bygget jag sett hittills Vad har du för planer motormässigt?
Jämarns i min låda! prem lagd nu! hittade tråden från fräna och sinnessjuka projekt på facebook! Har dock inte kollat runt så mycket på garaget men det här är det värsta bygget jag sett hittills Vad har du för planer motormässigt?
Jag som tycker att det inte blir så extremt tvekade först på att lägga upp bilen på fb sidan då jag tyckte att den varken är extrem eller sinnessjuk dock är det ett ganska fränt bygge
Motormässigt är det en Bmw S38B36 det är en rak sexa på 3,5 liter som är inlämnad för byte kolvar, stakar, borrning, och sen råkar det ramla dit en turbo hade tänkt köra dubbel turbo först men dom avrådde mig från det då motorn ändå kommer ha ett bra register en endast en turbo Dom uppskattar att maskin kommer lämna ca 6-700hk.
På börjat för att lägga igen och ta bort reservhjulsbaljan för att lättare komma åt bakaxeln när jag kör sönder den på banan har även blästrat droplister och c stolpen så att man ser vart skarvarna går och vart punktsvetsarna sitter. Det är bara det som är gjort idag. Nu ska jag städa och plocka i ordning där bilen ska stå tills nästa helg då jag ska fortsätta med den
Tankarna börjar tyvärr gå emot att sälja projektet då tiden inte räcker till för att fortsätta bygga. funderar på att köpa något färdigt men jag har inte riktigt bestämt mig ännu hur jag ska göra. Vad tycker ni?