Följande gav mig 320hk från motorn på 1,3 bar.
Motor
- Block: b230fk, stressborrat (96,29mm), honat och toppdeckat
- Kolvar: Smidda, SPM
- Stakar: Smidda h-profil, SPM
- Turbo: Tb-58 (T3/T4), förbättrad retur
- Topp: 531, 46/38 ventiler, 12:9 bultar
- Kam: V
- Spridare: gröna 968, 465cc
- Chip bränsle: BSR steg 2
- Chip tändning: guldbox, original chip
- BTR: Linjär 3,8bar.
- Intercooler: 500x350x76
- Tryckrör: 3" med blåa silikonslangar
- Filter: öppet, K&N
- Tändstift: NGK BPR7ES
Växellåda
- M90, original
- Förstärkt tryckplatta - 712 (klarar 525Nm)
- Omsvarvat svänghjul, 8kg (original på 13kg)
- Original organisk lamell, vänd på "fel" håll
- Svetsdiff
Avgassystem
- Avgas 3", från turbo och ut
- En ljuddämpare
- 3" Sportkatalysator
- Portat grenrör till max
- Inlindade grenrör och downpipe med avgasbandage
Kolla mitt projekt:
Klicka
HÄR