3789
Sök

angående burna

17 Inlägg
4 oktober 2006
Trådstartare
#1
får väl starta en ny tråd då... hoppas denna rubrik duger...

undrade iaf hur man gör för att burna med en 245:a...

hur menar du "Caffe" när du säger släppa upp koppling elakt?

Evolution
1 627 Inlägg
4 oktober 2006
#2
bil-gunnar skrev:
får väl starta en ny tråd då... hoppas denna rubrik duger...

undrade iaf hur man gör för att burna med en 245:a...

hur menar du "Caffe" när du säger släppa upp koppling elakt?

bara kliva av inget slirande på den

Fäll ner pungen och landa

17 Inlägg
4 oktober 2006
Trådstartare
#3
hehe okej...

men de går alltså på en 245 med 116 häst då? de krävs inte massa hästar för att göra det då?

Rörpulare
1 453 Inlägg
4 oktober 2006
#4
Ja klarar de me min bmw på hela 103hk så de ska nog gå för dej me:) men km ihåg att inte trycka ned bromsen fullt smyg lite på den så de bara står kvar för de e dumt att slita lika mkt däck som broms!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

17 Inlägg
4 oktober 2006
Trådstartare
#5
jo de vore nog inte så hälsosamt för bilen hehe;) men ja ska göra ett frösök iaf:D tack till alla som svarat:D

en fråga till bara innan ja vågar testa hur många varmtal ska man ligga på då när man ska burna? 5000? 6000?
Senast redigerat av bil-gunnar (4 oktober 2006)

1 723 Inlägg
4 oktober 2006
#6
jag burnade med min gamla 240 GL och det tog ju inte lång tid innan den gick sönder. Den är som inte gjord för det.... smile

Men högt varvtal och upp med kopplingen snabbt så släpper det väl lite.

41 Inlägg
4 oktober 2006
#7
med en 240 gl behövs inte mycket gas, ca 2-3000. var bara lätt på foten med bromsen.


17 Inlägg
4 oktober 2006
Trådstartare
#8
hmm blir ju lite orolig nu hehe... ska man våga testa, de är ju itne min bil heller... men den borde väl inte pajja för lite sånt eller? tongue

men det räcker alltså att ligga på 3000varv sen släppa koppligen snabbt som fan o samtidigt som man släpper bromsa lätt o hålla kvar gasen på 3000 varv?

borde det funka då?tongue

608 Inlägg
4 oktober 2006
#9
falloutboy skrev:
jag burnade med min gamla 240 GL och det tog ju inte lång tid innan den gick sönder. Den är som inte gjord för det.... smile

Men högt varvtal och upp med kopplingen snabbt så släpper det väl lite.

vad var det som gick sönder då?

old volkswagens never die,they just get lower:D

608 Inlägg
4 oktober 2006
#10
bil-gunnar skrev:
hmm blir ju lite orolig nu hehe... ska man våga testa, de är ju itne min bil heller... men den borde väl inte pajja för lite sånt eller? tongue

men det räcker alltså att ligga på 3000varv sen släppa koppligen snabbt som fan o samtidigt som man släpper bromsa lätt o hålla kvar gasen på 3000 varv?

borde det funka då?tongue

du kan testa dej fram öva lite! så ser du va för varvtal du behöver!

old volkswagens never die,they just get lower:D

17 Inlägg
4 oktober 2006
Trådstartare
#11
hehe japp dete ska jag:P men efter ja släppt upp kopplingen o håller lätt på bromsen ska ja väl hålla kvar jämn gas på exempelvis 3000varv eller? ska man höja eller så då? o hur länge isåfall för att de ska bränna gummi?

fan vilken fin 244 du hade btw:P
Senast redigerat av bil-gunnar (4 oktober 2006)

9 108 Inlägg
4 oktober 2006
#12
Om det inte är din bil ska du ge fan i det.

Om du inte får då förstås, en 240 mer eller mindre gör mig inte så mycket wink Testa dig fram!


1 436 Inlägg
4 oktober 2006
#13
"Pumpa 3 bar i varje däck och preppa med vatten." <- Tips jag fick av en kille som sliter ut många många uppsättningar däck om året.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

17 Inlägg
4 oktober 2006
Trådstartare
#14
vadå gör dig inte så mycket???

är det lätt att den pajjar om man håller på o burnar med den eller vad?? Nån som vet?
och som sagt:

efter ja släppt upp kopplingen o håller lätt på bromsen ska ja väl hålla kvar jämn gas på exempelvis 3000varv eller? ska man höja eller så då? o hur länge isåfall för att de ska bränna gummi?

9 108 Inlägg
4 oktober 2006
#15
bil-gunnar skrev:
vadå gör dig inte så mycket???

är det lätt att den pajjar om man håller på o burnar med den eller vad?? Nån som vet?
och som sagt:

efter ja släppt upp kopplingen o håller lätt på bromsen ska ja väl hålla kvar jämn gas på exempelvis 3000varv eller? ska man höja eller så då? o hur länge isåfall för att de ska bränna gummi?

Det rör mig inte i ryggen om du pajar din kompis bil, det är ditt problem smile Självklart slits grejorna mer när man plågar dom, bakaxel, växellåda, motor osv...

Tvivlar på att du kan hålla den på 3000rpm, du får nog börja på 4500 och sedan känner du om motorn tappar kraft, då får du gasa mer..

Ut och testa nu innan du ställer fler dumma frågor!

Här har du ett exempel hehe:
http://www.youtube.com/watch?v=U7ACV9BdAY4
Senast redigerat av MilleN (4 oktober 2006)


Living in the fastlane
2 616 Inlägg
4 oktober 2006
#16
alla är nybörjare nångång smile


17 Inlägg
4 oktober 2006
Trådstartare
#17
men alltså svara bara på denna dumma fråga innan vi ska testa då:

när ja slöppt kopplingen o håller löst på bromsen ska ja fortsätta hålla jämt med ex 4500 varv då? eller ska ja öka direkt efter ja släppt kopplingen för att få det att ryka eller a bränna iaf?

9 108 Inlägg
4 oktober 2006
#18
bil-gunnar skrev:
men alltså svara bara på denna dumma fråga innan vi ska testa då:

när ja slöppt kopplingen o håller löst på bromsen ska ja fortsätta hålla jämt med ex 4500 varv då? eller ska ja öka direkt efter ja släppt kopplingen för att få det att ryka eller a bränna iaf?

Det finns ingen regel för exakt hur det är. Det är olika på alla bilar och modeller.

Enda sättet att ta reda på det är att testa.

Min snabbguide:
Gasa upp till 4500rpm, släpp kopplingen snabbt och flytta direkt vänsterfoten till bromsen, tryck tillräckligt hårt för att få framhjulen att stanna men så fortfarande bakhjulen snurrar. Justera gas efter humör. När du vill lattja till det vrider du lite på ratten och släpper bromsen (så gjorde jag i filmen)


edit: Se för guds skull till så kopplingen är bra, annars kan det ryka andra saker än däckrök. Så gick det för en kompis i hans bmw.
Senast redigerat av MilleN (4 oktober 2006)


17 Inlägg
4 oktober 2006
Trådstartare
#19
hehe okej, vet ej hur kopplingen på hans bil är riktigt... men hur märker man om den är dåligt eller a, tillräckligt dålig isåfall då?

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
4 oktober 2006
#20
Vilken power de va i Opeln tongue

Varva upp biljävel, släpp kopplingen å byt snabbt till bromsen så kan du stå å slira tills de sprutar kolvar å skit ur bilen big_smile



Sök