RD_87 skrev:
Jag dänger till med MB sugdiesel typ W123 eller så, skittrist bil men god kvalité, billig i drift, billig i inköp, billig att försäkra & skitlätt att köra. Dessutom så går det att åka på bredden på vintern om man ger sig fan på det, risken att dra på sig fortkörningsböter & liknande är nära noll.
Som sagt, kan tyckas vara ett tråkigt förslag men en sådan bil gör sitt jobb och sedan kan TS byta till en roligare, snabbare & dyrare bil efter att lite vana & ett körkort har införskaffats.
som jag personligen vet dock
SKATTEN på en gammal diesel är RENA DRÖMMSIFFROR
så kolla noga upp vad skatten är först , och sedan tänk efter kör du MYCKET och jag menar måååååånga mil under ett år så är diesel billigare, annars näääe...
( för mig råkar diesel vara billigare i drift , den fasta kostnaden skatten är skyhög, men eftersom den rörliga kostnaden , ( mååånga mil per år ) är låg så blir det billigare för mig med diesel ), hur är kommer det vara för dig??
( diesel som busbil, njao..., kan gå... bättre med bensinare)
Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a